κείμενο από το ypodomes.com
Τα σιδηροδρομικά έργα που επίσης απασχολούν με την εξέλιξη τους είναι αυτά που ξεκινούν από το Κιάτο φτάνουν μέχρι τη Ροδοδάφνη ενώ περιμένουμε και τις επόμενες δημοπρατήσεις που θα φέρουν τον σύγχρονο διπλό, ηλεκτροκινούμενο σιδηρόδρομο υψηλών ταχυτήτων στην πόλη της Πάτρας.
Σήμερα τα έργα είναι σε εξέλιξη αλλά ας δούμε ανά τμήμα την εξέλιξη τους σύμφωνα με την απάντηση που απέστειλε πριν από λίγο καιρό ο πρώην Υφυπουργός Υποδομών κος Βούγιας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ κου Νικολόπουλου:
ΚΙΑΤΟ - ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
Είναι σε πλήρη εξέλιξη όλα τα έργα ενώ αναμένεται να ξεκινήσει και Πέμπτη εργολαβία που θα ξεκινήσει εντός λίγων μηνών. Είναι σε εξέλιξη 4 εργολαβίες που έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια και περιλαμβάνουν όλο το τμήμα εκτός από την εργολαβία στην περιοχή Διακοπτού- Ελαιώνα που είναι η Πέμπτη Εργολαβία.
Η Πέμπτη Εργολαβία περιλαμβάνει 6 χλμ (ΧΘ 73,135- ΧΘ 79) περίπου νέας γραμμής καθώς και την κατασκευή όλων των σταθμών και των στάσεων στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη. Το σύνολο των πέντε εργολαβιών είναι κόστους 409.000.000 ευρώ. Άλλα 55.000.000 ευρώ θα στοιχίσουν οι προμήθειες υλικών επιδομής της γραμμής (σιδηροτροχιές, σκύρα, στρωτήρες, αλλαγές).
Οι σημαντικότερες καθυστερήσεις εντοπίζονται στην ανακάλυψη αρχαιολογικών ευρημάτων στις περιοχές που εκτελούνται έργα και οι σημαντικότερες είναι στην κατασκευή της σήραγγας διαφυγής ΣΔ2 στην σήραγγα Τράπεζας που εξελίσσεται αρχαιολογική ανασκαφή εδώ και 3 χρόνια που προκαλεί αντίστοιχη καθυστέρηση στην απόδοση του χώρου.
Επίσης στον κόμβο Δερβενίου λόγω απαίτησης της αρχαιολογικής υπηρεσίας για διατήρηση κάποιων σημαντικών ευρημάτων απαιτείται τροποποίηση στη σιδηροδρομική γέφυρα με αύξηση στο άνοιγμα της για να μην καταστραφεί το ρωμαϊκό λουτρό που βρέθηκε.
Καθυστερήσεις υπάρχουν και λόγω των απαλλοτριώσεων στις χιλιομετρικές θέσεις του έργου ΧΘ 28, 30, 36, 40, 45.4, 79, 85 με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην έναρξη κατασκευής των έργων υποδομής στις αντίστοιχες περιοχές. Το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται.
Τέλος καθυστέρηση έχει επιφέρει η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα (Ολυμπία Οδός) που δημιουργεί προβλήματα στα σημεία γειτνίασης και διασταύρωσης των δύο έργων. Εκεί τα προβλήματα λύνονται με εκατέρωθεν συνεννοήσεις αλλά επιφέρουν επιπλέον καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου.
Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω και αν αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν η ολοκλήρωση του τμήματος από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη Αιγίου εκτιμάται ότι είναι δυνατή στα τέλη του 2016.
Στα υπό ένταξη έργα του ΕΣΠΑ είναι και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο- Αίγιο που δεν περιλαμβάνεται στα παραπάνω έργα με κόστος 40.560.000 ευρώ.
ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ - ΠΑΤΡΑ
Είναι το τελευταίο τμήμα όλου του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ και το κόστος του εκτιμάται σε 725.000.000 ευρώ. Το τμήμα πρόκειται να υλοποιηθεί στα πλαίσια του ΕΣΠΑ και μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ).
ΕΡΓΟ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-ΡΙΟ
Από το σύνολο του ποσού μέσω του ΕΣΠΑ μπορούν να διατεθούν 484.000.000 ευρώ τα οποία καλύπτουν την κατασκευή νέας γραμμής από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο. Αυτό θα συμβεί με την δημοπράτηση δύο εργολαβιών.
Η πρώτη θα είναι η κατασκευή υποδομής ΝΔΣΓ στο τμήμα Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος και σήραγγας Παναγοπούλας (ΧΘ 91,500- ΧΘ 113,600) προϋπολογισμού 247.000.000 ευρώ και η δεύτερη θα είναι η κατασκευή ΝΔΣΓ στο τμήμα Ψαθόπυργος- Ρίο (ΧΘ 113,600- ΧΘ 119,100) προϋπολογισμού 53.000.000 ευρώ.
Για τις δύο εργολαβίες έχει γίνει κήρυξη απαλλοτριώσεων στο τμήμα Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για δικαστικό προσδιορισμό αποζημίωσης ενώ για το τμήμα Ψαθόπυργος- Ρίο υπάρχει εγκεκριμένο κτηματολόγιο και αναμένεται να προωθηθεί η διαδικασία κήρυξης της απαλλοτρίωσης.
Και εδώ οι σημαντικότερες καθυστερήσεις εντοπίζονται στην ταυτόχρονη κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού και των απαλλοτριώσεων. Υπάρχει πιθανότητα η εργολαβία Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος να δημοπρατηθεί εντός των επομένων μηνών με στόχο την ολοκλήρωση της μέχρι τα τέλη του 2016.
ΕΡΓΟ ΡΙΟ- ΠΑΤΡΑ
Δυστυχώς το τμήμα από το Ρίο μέχρι την Πάτρα δεν είναι σε κάποιο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ και θα πρέπει πρώτιστα να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη πίστωση. Στην παρούσα φάση η ΕΡΓΟΣΕ έχει σε εξέλιξη εκπόνηση μελετών για κατασκευή νέας διπλής κανονικής γραμμής με υπογειοποίηση εντός της πόλης της Πάτρας σύνδεση με το νέο λιμάνι της πόλης και συναρμογή με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο.
Μετά την ολοκλήρωση των μελετών θα ληφθούν οι αποφάσεις με την προσφορότερη τεχνική λύση δεδομένης και της οικονομικής συγκυρίας. Δηλαδή ο σύγχρονος σιδηρόδρομος για την Πάτρα αργεί..
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
1 σχόλιο:
Δεν πειράζει! Ή στο Ρίο ή πιθανότατα στον Σ.Σ. Ροδοδάφνης θα πραγματοποιείται η μετεπιβίβαση στον μετρικό, ο οποίος δεν ανακατασκευάστηκε όπως στο τμήμα Κόρινθος - Καλαμάτα. Οι βραδυπορίες θα κάνουν το τμήμα Ροδοδάφνη - Πάτρα πιο αργό από το τμήμα Αθήνα - Ροδοδάφνη...Οπότε μετά μισά και λιγότερα χρήματα θα ανακατασκευάζονταν ο μετρικός με νέα χάραξη, σήραγγες, ανισόπεδες αυτόματη ηλεκτρονική σηματοδότηση και ότι καλύτερο τεχνολογικά κυκλοφορεί στην υφήλιο. Θα ξεκινούσε από Αθήνα δίχως μετεπιβίβαση. Θα εξυπηρετούσε και όλο το δίκτυο Πελοποννήσου, το οποίο σήμερα είναι off.
Δημοσίευση σχολίου