Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Μετρό Αθήνας: 3 επεκτάσεις, 7 σταθμοί, 850 εκ. ευρώ όμηροι ενός σκανδάλου

κείμενο από το ypodomes.com
Σε περιβαλλοντική... «χρεοκοπία» για τους κατοίκους της Αθήνας που συνεχίζουν να ζουν σε θάλαμο τοξικών αερίων άλλα και οικονομική επιβάρυνση 250 εκατομμυρίων ευρώ που θα πρέπει να επιστραφούν στην Ε.Ε. το ερχόμενο καλοκαίρι, οδηγεί η υπόθεση Siemens που, μεταξύ άλλων, έχει προκαλέσει το «πάγωμα» των τριών επεκτάσεων του Μετρό προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι.

Οι επεκτάσεις αυτές έχουν ολοκληρωθεί στο κατασκευαστικό τους κομμάτι, ωστόσο δεν μπορούν να παραδοθούν καθώς από το καλοκαίρι του 2009, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. δεν έχουν προχωρήσει, λόγω του σκανδάλου Siemens, στην υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία για την εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης.

Αποτέλεσμα αυτού είναι να συνεχίζεται η περιβαλλοντική επιβάρυνση, της -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε.- πιο μολυσμένης ευρωπαϊκής πρωτεύουσας, αφού οι τρεις επεκτάσεις αφορούν τρεις πολύ κρίσιμες κυκλοφοριακά περιοχές του λεκανοπεδίου.

Επιπλέον, οδηγεί σε μια πολύ σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τα δημόσια ταμεία, εν μέσω οικονομικής κρίσης, αφού όλα δείχνουν ότι θα πρέπει να επιστραφούν το ερχόμενο καλοκαίρι 250 εκατ. ευρώ στην Κοινότητα.

Τα χρήματα αυτά αφορούν την κοινοτική συμμετοχή για την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό από τον Άγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών η επιλεξιμότητα του έργου από το ΕΣΠΑ λήγει το καλοκαίρι και καθώς είναι αδύνατο πλέον να έχει παραδοθεί ως τότε η επέκταση, τα χρήματα αυτά θα πρέπει να επιστραφούν.

Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου και της Αττικό Μετρό, ακόμα κι αύριο να υπογραφεί η σύμβαση με την Siemens δεν είναι δυνατόν να παραδοθεί το έργο μέχρι το καλοκαίρι, καθώς απαιτούνται τουλάχιστον 10 μήνες προκειμένου να εγκατασταθούν τα συστήματα που -σημειωτέον- μόνο η γερμανική εταιρεία διαθέτει και είναι συμβατά με τα συστήματα του υφιστάμενου δικτύου.

Η περίοδος επιλεξιμότητας των δυο άλλων επεκτάσεων, προς Ανθούπολη και Χαϊδάρι λήγει το 2015, οπότε για την ώρα τουλάχιστον, δεν υπάρχει κίνδυνος επιστροφής των κοινοτικών κονδυλίων.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει θέσει τέσσερις προϋποθέσεις, προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία και να παραδοθούν οι νέοι σταθμοί: Να ανάψει το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να περάσει η σύμβαση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, να δοθεί και η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, καθώς και να επιβληθεί πρόστιμο στη Siemens.

Από όλα αυτά, έχει γίνει μόνο το πρώτο και δεδομένης της πολιτικής και οικονομικής κατάστασης της χώρας θεωρείται αδύνατο να υπάρχει εξέλιξη επί του θέματος μέσα στο επόμενο διάστημα.

«ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΑ» ΣΤΟ ΥΠΕΔΑΦΟΣ 850 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Μ' αυτό τον τρόπο συνεχίζουν να παραμένουν «παγιδευμένα» στο υπέδαφος της Αθήνας περίπου 850 εκατ. ευρώ που είναι το κόστος των τριών επεκτάσεων που θα μπορούσαν να εξυπηρετούν τους πολίτες, άλλα και να μειώσουν τους ρύπους και τα αιωρούμενα σωματίδια στην ατμόσφαιρα που σύμφωνα με την Ε.Ε. κοστίζουν κάθε χρόνο σε απώλεια τουλάχιστον 300.000 ζωών στην Ευρώπη.

Οι τρεις «παγωμένες» επεκτάσεις είναι αυτές προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι που περιλαμβάνουν συνολικά εφτά νέους σταθμούς.

Το μόνο καλό νέο από το μέτωπο του Μετρό είναι ότι με καθυστέρηση δυο ετών φαίνεται ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την επέκταση προς τον Πειραιά. Ήδη αναδείχθηκε ο προσωρινός μειοδότης και στην Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχει υπογραφεί η σύμβαση, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα που θα χρειαστούν εξήντα πέντε μήνες για να ολοκληρωθούν.

Το έργο της επέκτασης από Χαϊδάρι έως Πειραιά έχει προϋπολογισμό 515 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας 7,6 χιλιομέτρων και έξι σταθμών στις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Όταν τεθεί σε λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Αυτό φαίνεται πάντως ότι θα είναι και το μοναδικό έργο Μετρό που θα «τρέξει» μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 που έχει ήδη εξαγγελθεί.

Αντίστοιχα «παγωμένα» είναι τα πράγματα και στη Θεσσαλονίκη. Εκεί «τρέχει» μόνο ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Καλαμαριά. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα κληθούν οι τέσσερις εναπομείναντες συμμετέχοντες στη β' φάση του διαγωνισμού να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης, προκειμένου να καταθέσουν τις προσφορές τους στις αρχές του χρόνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα