Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Αθήνα: μεταμόρφωση του παραλιακού μετώπου με τα έργα σε Φάληρο-Ελληνικό-Βουλιαγμένη

κείμενο από το ypodomes.com
Επενδυτικά προγράμματα-μαμούθ κυοφορούνται, εν μέσω κρίσης, στο θαλάσσιο μέτωπο της Αττικής, από το Νέο Φάληρο μέχρι τη Βουλιαγμένη. Πρόκειται για τρία μεγάλα projects, με αιχμή το Ελληνικό, το συνεδριακό κέντρο στο Τάε Κβο Ντο και την περιοχή της Βουλιαγμένης.

Το μεγαλύτερο και πιο δύσκολο όλων είναι το πρόγραμμα αξιοποίησης του Ελληνικού. Για το οποίο αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός, στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου, από την Εταιρεία Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας. Μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρείται, τελευταία, ως προς τη μετατροπή της ολυμπιακής εγκατάστασης του Τάε Κβο Ντο, στο Δέλτα Φαλήρου, σε συνεδριακό κέντρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ισχυροί τουριστικοί όμιλοι σχεδιάζουν να αναλάβουν από κοινού τη διαχείριση και λειτουργία, καθώς και την υλοποίηση ολόκληρου του project, με στόχο την τουριστική άνοδο της περιοχής της πρωτεύουσας. Ενδείξεις επ? αυτού έδωσαν, με τις δύο σχεδόν πανομοιότυπες ανακοινώσεις τους, στο χρηματιστήριο της Αθήνας, η εταιρεία Λάμψα (συμφερόντων της Alpha Bank), στην οποία ανήκει το ξενοδοχείο Χίλτον, και η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines.

Στις ανακοινώσεις τους κάνουν λόγο για «πρόθεση συμμετοχής ως μέλος ένωσης προσώπων σε διαδικασίες ανάληψης έργων ή/και προμηθειών ή/και υπηρεσιών, που εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν. 3310/2005», του νόμου, δηλαδή, για τη διαφάνεια στις δημόσιες συμβάσεις.

Διεθνής διαγωνισμός

Πιο σαφής ήταν η ανακοίνωση της Ιονικής Ξενοδοχειακής (συμφερόντων Λασκαρίδη), που διαχειρίζεται το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία. Επισημαίνει ότι «η εταιρεία έχει την πρόθεση να συμμετάσχει άπαξ στην προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού σε δύο φάσεις, με την κλειστή διαδικασία, με σκοπό την επιλογή αναδόχου για την ανάθεση του έργου ?Μελέτη, χρηματοδότηση, μετασκευή, κατασκευή, τεχνική διαχείριση, συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση των χώρων και εγκαταστάσεων της Ζώνης Ανάπλασης ΙΙΙ του Ολυμπιακού Πόλου Φαλήρου?, ως μέλος ένωσης προσώπων σε διαδικασίες ανάληψης έργων ή/και προμηθειών ή/και υπηρεσιών, που εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν. 3310/2005».

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την αρχική προκήρυξη, ο τελικός πλειοδότης (αυτός που θα δώσει τη μεγαλύτερη προσφορά) θα αποκτήσει τον παραπάνω χώρο για διάστημα τουλάχιστον 30 ετών (δηλαδή τουλάχιστον μέχρι το 2041). Στόχος είναι η δημιουργία υπερσύγχρονου συνεδριακού κέντρου, ώστε να καταστεί η Αθήνα σημαντικός προορισμός στον συνεδριακό τουρισμό!

Στο προς παραχώρηση ακίνητα περιλαμβάνονται η Πλατεία Νερού με τα κτίρια εξυπηρέτησής της, το κλειστό γυμναστήριο Τάε Κβο Ντο Φαλήρου με τον περιβάλλοντα χώρο, τμήμα της «Εσπλανάδας» στην κατάληξη της λεωφόρου Ποσειδώνος, και τμήμα της παραλιακής ζώνης που, έως σήμερα, παραμένει αδιαμόρφωτη. Παλαιότερα ενδιαφέρον είχε εκδηλώσει η Lamda Development του ομίλου Λάτση, η Ελλάκτωρ και η J&P Άβαξ.

Στη Βουλιαγμένη έρχεται το Κατάρ μέσω της Αρχιεπισκοπής

Τα σενάρια περί πιθανού ενδιαφέροντος του Εμιράτου του Κατάρ για την περιοχή της Βουλιαγμένης, αναζωπύρωσε η πρόσφατη επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στο Κατάρ, όπου συναντήθηκε με τον εμίρη Αλ Θανί. Η Εκκλησία της Ελλάδας κατέχει στην περιοχή περίπου 80 ακίνητα συνολικής έκτασης 240 στρεμμάτων, τα οποία αποδεσμεύθηκαν, μετά πολυετή δικαστικό αγώνα.

Η αξία τους υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι Άραβες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ανάπτυξη ενός συνολικού επενδυτικού προγράμματος στην περιοχή της Βουλιαγμένης. Το οποίο θα περιλάβει, πέραν της εκκλησιαστικής περιουσίας, τον Αστέρα και τη μαρίνα Βουλιαγμένης, η παραχώρηση της οποίας βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο.

Στον διαγωνισμό, που έχει προκηρύξει η Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα/ΕΤΑ, η θυγατρική του ομίλου της Εθνικής, Αστήρ Παλλάς, έχει καταθέσει φάκελο δεσμευτικού ενδιαφέροντος, στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης της διαδικασίας. Άλλος διεκδικητής είναι η Lamda Development (που κατά περίπου 77% ελέγχεται από τον όμιλο EFG, συμφερόντων Λάτση). Ο διαγωνισμός προβλέπει την παραχώρηση της μαρίνας για 40 χρόνια.

Η μαρίνα Βουλιαγμένης έχει δυναμικότητα 106 σκαφών, μήκους έως 45 μέτρων και φιλοξενεί, κυρίως, μεγάλες ιδιωτικές θαλαμηγούς. Το υπό παραχώρηση συγκρότημα, περίπου 35 στρεμμάτων, περιλαμβάνει γραφεία (εμβαδού 250 τ.μ.), εστιατόριο, καταστήματα (110 τ.μ.), βοηθητικούς χώρους και αποθήκες (300 τ.μ.). Σε ό,τι αφορά την πώληση του Αστέρα, παρά τις επανειλημμένες διαψεύσεις της διοίκησης της Εθνικής Τράπεζας (ελέγχει το 85% των μετοχών), οι ανάγκες για κεφάλαια, λόγω της συγκυρίας, και η συνακόλουθη προσπάθεια απομόχλευσης περιουσιακών στοιχείων, είναι πιθανόν να την οδηγήσουν σε επανεξέταση της πολιτικής της για τον Αστέρα.

Η μητέρα των μαχών για το Ελληνικό

Το μεγαλύτερο «φιλέτο» για τους ισχυρούς των κατασκευών είναι το Ελληνικό, ο διαγωνισμός του οποίου αναμένεται στις αρχές Δεκεμβρίου. Βασική προϋπόθεση είναι να έχει εξομαλυνθεί το κλίμα στην ελληνική οικονομία. Εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα προσέλθει σοβαρός επενδυτής, για ένα επιχειρηματικό πρόγραμμα ύψους 5 δισ. ευρώ, με την κατάσταση που παρουσιάζει η ελληνική οικονομία τις τελευταίες εβδομάδες.

Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό, η ανάπτυξη του χώρου θα περιλαμβάνει τεχνολογικό πάρκο, πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις και, ίσως, χρηματοοικονομικό κέντρο, μαζί με ξενοδοχεία, μία μαρίνα στον Άγιο Κοσμά και ένα χώρο πρασίνου, τόσο μεγάλο, όσο είναι το Χάιντ Παρκ στο Λονδίνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα