κείμενο από το ypodomes.com
Τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους είναι πια του νούμερα ένα θέμα στην ατζέντα για την επανεκκίνηση μεγάλων έργων που κόλλησαν λόγω της κρίσης. Είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Υπουργείου Υποδομών και ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που κληρονόμησε η παρούσα Κυβέρνηση.
Τα έργα που ξεκίνησαν σταδιακά από το 2007 δυστυχώς αποδείχθηκε ότι τελείως ανώριμα καθώς το βασικότερο τους πρόβλημα όταν αυτά ξεκινούσαν ήταν οι απαλλοτριώσεις. Πλέον με την ισχύ του Ολυμπιακού Νόμου οι απαλλοτριώσεις δεν θα αποτελούν πλέον μεγάλο θέμα για την πρόοδο των εργασιών.
Οι οδικοί άξονες που έχουν εγκλωβιστεί μέσα στην δίνη της κρίσης είναι 4 και είναι οι:
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: οδικός άξονας που ξεκινά από το Αντίρριο και καταλήγει στα Ιωάννινα. Η υλοποίηση του θεωρείται υψίστης σημασίας καθώς θα βγάλει τη περιοχή της Ηπείρου από την ιδιότυπη απομόνωση που της προκαλεί η οροσειρά την Πίνδου. Οι εργασίες που έχουν εκτελεστεί δεν φτάνουν ούτε το 1/5.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: οδικός άξονας που ξεκινά από την Ελευσίνα , φτάνει στην Πάτρα και καταλήγει στην Νότια Πελοπόννησο. Μεγάλης προτεραιότητας το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα καθώς συνδέει την πόλη και το λιμάνι με το υπόλοιπο δίκτυο. Το νότιο τμήμα μάλλον δεν θα γίνει, τουλάχιστον τώρα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ: ο πλέον σπουδαίος άξονας που ξεκινά μετά τον Μαλιακό και καταλήγει λίγο πριν τη Θεσσαλονίκη. Περιλαμβάνει τις 3 σπουδαίες σήραγγες στα Τέμπη που έχουν διανοιχθεί αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί. Είναι η Νο1 προτεραιότητα του Υπουργείου και είναι πολύ πιθανό να δούμε τα εργοτάξια να γεμίζουν και πάλι σύντομα.
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65: ίσως ο πιο δύσκολος άξονας. Γίνεται (από υπερβολή θα έλεγε κανείς) σε νέα χάραξη και ενώνει τη Λαμία και την Εγνατία Οδό μέσω Καρδίτσας και Τρικάλων. Πολύ μικρό ποσοστό ωρίμανσης και σχεδόν μηδενική η εξέλιξη του. Εδώ θα χρειαστούν όχι απλά βήματα αλλά άλματα.
Το θέμα που κυρίως απασχολεί είναι η εύρεση των χρηματικών πόρων που είναι περισσότερα από 5 δις ευρώ για να ολοκληρωθούν όλοι οι παραπάνω άξονες που με τη λειτουργία τους θα αλλάξουν για πάντα τις οδικές μεταφορές της Ελλάδας σε επίπεδα Ευρωπαϊκά.
Η πιθανότερη εκδοχή παραμένει η συμβολή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Το ερώτημα που κυριαρχεί είναι μετά την κρίση το πόσο θα διαρκέσει ο χρόνος αποπληρωμής καθώς τα ρημαγμένα οικονομικά των πολιτών και η τρελή τιμή στην βενζίνη δεν επιτρέπουν και μεγάλες προσδοκίες.
Τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους είναι πια του νούμερα ένα θέμα στην ατζέντα για την επανεκκίνηση μεγάλων έργων που κόλλησαν λόγω της κρίσης. Είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Υπουργείου Υποδομών και ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που κληρονόμησε η παρούσα Κυβέρνηση.
Τα έργα που ξεκίνησαν σταδιακά από το 2007 δυστυχώς αποδείχθηκε ότι τελείως ανώριμα καθώς το βασικότερο τους πρόβλημα όταν αυτά ξεκινούσαν ήταν οι απαλλοτριώσεις. Πλέον με την ισχύ του Ολυμπιακού Νόμου οι απαλλοτριώσεις δεν θα αποτελούν πλέον μεγάλο θέμα για την πρόοδο των εργασιών.
Οι οδικοί άξονες που έχουν εγκλωβιστεί μέσα στην δίνη της κρίσης είναι 4 και είναι οι:
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: οδικός άξονας που ξεκινά από το Αντίρριο και καταλήγει στα Ιωάννινα. Η υλοποίηση του θεωρείται υψίστης σημασίας καθώς θα βγάλει τη περιοχή της Ηπείρου από την ιδιότυπη απομόνωση που της προκαλεί η οροσειρά την Πίνδου. Οι εργασίες που έχουν εκτελεστεί δεν φτάνουν ούτε το 1/5.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: οδικός άξονας που ξεκινά από την Ελευσίνα , φτάνει στην Πάτρα και καταλήγει στην Νότια Πελοπόννησο. Μεγάλης προτεραιότητας το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα καθώς συνδέει την πόλη και το λιμάνι με το υπόλοιπο δίκτυο. Το νότιο τμήμα μάλλον δεν θα γίνει, τουλάχιστον τώρα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ: ο πλέον σπουδαίος άξονας που ξεκινά μετά τον Μαλιακό και καταλήγει λίγο πριν τη Θεσσαλονίκη. Περιλαμβάνει τις 3 σπουδαίες σήραγγες στα Τέμπη που έχουν διανοιχθεί αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί. Είναι η Νο1 προτεραιότητα του Υπουργείου και είναι πολύ πιθανό να δούμε τα εργοτάξια να γεμίζουν και πάλι σύντομα.
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65: ίσως ο πιο δύσκολος άξονας. Γίνεται (από υπερβολή θα έλεγε κανείς) σε νέα χάραξη και ενώνει τη Λαμία και την Εγνατία Οδό μέσω Καρδίτσας και Τρικάλων. Πολύ μικρό ποσοστό ωρίμανσης και σχεδόν μηδενική η εξέλιξη του. Εδώ θα χρειαστούν όχι απλά βήματα αλλά άλματα.
Το θέμα που κυρίως απασχολεί είναι η εύρεση των χρηματικών πόρων που είναι περισσότερα από 5 δις ευρώ για να ολοκληρωθούν όλοι οι παραπάνω άξονες που με τη λειτουργία τους θα αλλάξουν για πάντα τις οδικές μεταφορές της Ελλάδας σε επίπεδα Ευρωπαϊκά.
Η πιθανότερη εκδοχή παραμένει η συμβολή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Το ερώτημα που κυριαρχεί είναι μετά την κρίση το πόσο θα διαρκέσει ο χρόνος αποπληρωμής καθώς τα ρημαγμένα οικονομικά των πολιτών και η τρελή τιμή στην βενζίνη δεν επιτρέπουν και μεγάλες προσδοκίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου