κείμενο από ypodomes.com
Ο κύβος ερίφθη! Μετά από αρκετά πισωγυρίσματα και πολλά δημοσιεύματα σχετικά με την τύχη για έργα των ζεύξεων σε Σαλαμίνα και Λευκάδα τελικά εχτές ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μαυρουδής Βορίδης υπέγραψε τις αποφάσεις έγκρισης δημοπράτησης των έργων Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση: Της Υποθαλάσσιας Μόνιμης Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας και της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας - Ν. Αιτωλοακαρνανίας.
Μιλάμε για την αρχική φάση ενός προγράμματος που είναι άγνωστο πόσο θα κρατήσουν χρονικά. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα παραπάνω έργα θα δημοπρατηθούν με σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα ανατεθεί με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου (Β? φάση).
Η πρώτη φάση των διαγωνισμών αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα με την Προεπιλογή των Υποψηφίων, οι οποίοι στην δεύτερη φάση,μαζί με το Δημόσιο και τους Συμβούλους του θα διαμορφώσουν το αντικείμενο τωνέργων και τις προϋποθέσεις των διαγωνισμών.
Στην τελευταία φάση των διαγωνισμών οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουντην δεσμευτική προσφορά τους.
Κατά την έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου το έργο της Ζεύξης της Σαλαμίνας θα περιλαμβάνει:
την υποθαλάσσια σήραγγα μήκους (περίπου 1,1 χλμ) με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, συνολικού μήκους περίπου 3χλμ,
το οδικό τμήμα σύνδεσης με την Λ. Σχιστού μήκους περίπου 5 χλμ.
την παράκαμψη της πόλης της Σαλαμίνας προς τις περιοχές του βόρειου και ανατολικού τμήματος του νησιού (Αιάντειο, Ρέστη κλπ), μήκους περίπου 4 χλμ.
Κατά την έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου το έργο της Ζεύξης της Λευκάδας θα περιλαμβάνει:
Την κατασκευή οδικού τμήματος συνολικού μήκους 3 χλμ. περίπου (περιλαμβανομένης και της υποθαλάσσιας σήραγγας). Με την υποθαλάσσια σήραγγα μαζί με τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου να έχουν μήκος 1,1 χλμ.
Τη διαπλάτυνση του διαύλου Λευκάδας, από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας. Τη δημιουργία μαρίνας μεγάλων τουριστικών σκαφών, στην περιοχή του διαύλου βορειοανατολικά του υπό λειτουργία Τουριστικού Λιμένα σκαφών αναψυχής (Μαρίνα) Λευκάδας.
Και τα δύο αυτά έργα θα αναβαθμίσουν - βελτιώσουν την πρόσβαση στα νησιά, τις κυκλοφοριακές συνθήκες εντός των νησιών, τη θαλάσσια κυκλοφορία στα στενά των διαύλων και τις περιβαλλοντικές συνθήκες στις αντίστοιχες περιοχές. Σύντομα θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί και για την πρόσληψη Συμβούλων του Δημοσίου, οι οποίοι θα υποβοηθήσουν στη διεξαγωγή των ανωτέρω διαγωνισμών, ιδιαίτερα κατά την φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και της αδειοδότησης των έργων.
2 σχόλια:
Πρωτίστως στην Σαλαμίνα αλλά και στην Λευκάδα πρέπει να προβλεφθεί ΚΑΙ διάδρομος σιδηροδρομικής διέλευσης. Στην περίπτωση της Σαλαμίνας ο διάδρομος πρέπει να προβλέπει διπλή σιδηροδρομική γραμμή για την διέλευση της επέκτασης της γραμμής 1 προς Κερατσίνι – Πέραμα και Σαλαμίνα. Στην περίπτωση της Λευκάδος πρέπει να προβλέπεται διάδρομος για κανονική μονή σιδηροδρομική γραμμή ως διακλάδωση στον μελλοντικό δυτικό σιδηροδρομικό άξονα. Προσοχή! Τα λάθη της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου η οποία τελικά ΔΕΝ απέκτησε σιδηροδρομική υποδομή ΔΕΝ πρέπει να επαναληφθούν. Αν υπήρχε μια τέτοια υποδομή τότε το Αγρίνιο με την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών – Ρίου – Κορίνθου – Αθηνών – Πειραιώς θα απείχε δύο με δυόμισι ώρες από την Αθήνα!
Μπράβο παιδιά. Πάντα τέτοια. Επόμενο προεκλογικό τάξιμο: Ζεύξη Μάνης-Κρήτης!
Δημοσίευση σχολίου