κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ μεγάλα έργα έρχονται μέσα στους επόμενους 6 μήνες μέσα από το
Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για έργα τα οποία είναι πολύ- συζητημένα,
αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα και πλέον παίρνουν τον δρόμο της
υλοποίησης.
Η χρονιά δεν έχει ξεκινήσει άσχημα με τις δημοπρατήσεις σημαντικών έργων
όπως την αναβάθμιση του Αεροδρομίου των Χανίων, του Αεροδρομίου
Μακεδονία ενώ έχουμε την δημοπράτηση του μεγάλου Σιδηροδρομικού έργου
στο τμήμα Ροδοδάφνη Αιγίου-Ψαθόπυργος κόστους 315.000.000 ευρώ.
Τον Μάιο όμως έχουμε και την κατάθεση των προσφορών για την επέκταση του
Μετρό στην Καλαμαριά έργο 550.000.000 ευρώ που αν δεν αντιμετωπίσει
προβλήματα προσφυγών θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους.
Μέσα στο καλοκαίρι περιμένουμε την μεγάλη διπλή δημοπράτηση για την
ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Η πρώτη
δημοπράτηση αφορά την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Αθήνα-Τιθορέα και η
δεύτερη με κόστος 330.000.000 ευρώ την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα
Τιθορέα-Δομοκός.
Ένα έργο που μας ταλαιπώρησε εδώ και χρόνια ετοιμάζεται να ξεκινήσει. Η
επέκταση του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά ολοκληρώνει την
διαγωνιστική της διαδικασία και μέσα στο καλοκαίρι περιμένουμε τα πρώτα
εργοτάξια και το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2014.
Ενεργοποίηση θα έχουμε και για την Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, ένα
έργο που περιμένουμε να δημοπρατηθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2012. Στο
ίδιο διάστημα περιμένουμε την δημοπράτηση για το έργο της υπογειοποίησης
της γραμμής 1 του Μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Νωρίτερα θα
έχουν ξεκινήσει τα έργα στο Φαληρικό Δέλτα που περιλαμβάνουν την Εθνική
Βιβλιοθήκη και την Όπερα (Λυρική Σκηνή).
Στη Θεσσαλονίκη περιμένουμε μέσα στο 2012 την δημοπράτηση 2 τμημάτων της
Περιφερειακής από τον ΠΑΘΕ μέχρι το Νοσοκ. Παπαγεωργίου και από εκεί
μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα. Ερωτηματικό παραμένει τόσο το Αεροδρόμιο
στο Καστέλι Ηρακλείου, έργο που πάτωσε όταν δημοπρατήθηκε τον Οκτώβριο
όσο και για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
ΕΡΓΑ ΔΗΜΟΠΡΑΠΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ
Κυρίαρχο πρόβλημα στην κατασκευαστική κοινότητα είναι η απουσία πληρωμών
με τον λογαριασμό στο Κράτος να μετρά αρκετά δις ευρώ. Ήδη τα
προβλήματα είναι ορατά καθώς σε πολλά εργοτάξια οι εργαζόμενοι είναι
απλήρωτοι εδώ και μήνες.
Το φαινόμενο όμως δεν περιορίζεται στα εργοτάξια μόνο καθώς υπάρχουν
απασχολούμενοι σε τεχνικές εταιρείες που έχουν να δουν χρήματα για
περισσότερους από 7 μήνες! Η οικονομική ασφυξία φέρνει όμως και άλλα
προβλήματα καθώς με αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατον να έχουμε καλές
εκπτώσεις στα έργα που ήδη έχουν αρχίσει και κινούνται σε χαμηλά
επίπεδα.
Ένας άλλος μεγάλος κίνδυνος είναι να έχουμε και πάλι φαινόμενα
«παγωμένων» εργοταξίων που καθυστερούν χρονικά τα έργα. Ήδη σε έργα όπως
το Αεροδρόμιο Μακεδονία και το αντίστοιχο των Ιωαννίνων οι πολύ
καθυστερημένες πληρωμές έφεραν μεγάλες χρονικές αποκλίσεις στην
ολοκλήρωση των έργων που πάνε για τα τέλη του 2013.
Ο κόσμος των μεγάλων ιδίως τεχνικών εταιρειών περιμένει ως «μάννα» εξ
ουρανού την εξόφληση των συσσωρευμένων χρεών από το Ελληνικό Κράτος για
να μπορέσουν να επουλώσουν τις μεγάλες πληγές που δημιούργησε η κρίση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου