Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Ξεκινούν πολύ μεγάλα έργα μέσα στο 2012, θηλιά για τις εταιρείες τα έργα που δεν πληρώνονται


κείμενο από το ypodomes.com
 Πολύ μεγάλα έργα έρχονται μέσα στους επόμενους 6 μήνες μέσα από το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για έργα τα οποία είναι πολύ- συζητημένα, αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα και πλέον παίρνουν τον δρόμο της υλοποίησης.

Η χρονιά δεν έχει ξεκινήσει άσχημα με τις δημοπρατήσεις σημαντικών έργων όπως την αναβάθμιση του Αεροδρομίου των Χανίων, του Αεροδρομίου Μακεδονία ενώ έχουμε την δημοπράτηση του μεγάλου Σιδηροδρομικού έργου στο τμήμα Ροδοδάφνη Αιγίου-Ψαθόπυργος κόστους 315.000.000 ευρώ.

Τον Μάιο όμως έχουμε και την κατάθεση των προσφορών για την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά έργο 550.000.000 ευρώ που αν δεν αντιμετωπίσει προβλήματα προσφυγών θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους.

Μέσα στο καλοκαίρι περιμένουμε την μεγάλη διπλή δημοπράτηση για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Η πρώτη δημοπράτηση αφορά την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Αθήνα-Τιθορέα και η δεύτερη με κόστος 330.000.000 ευρώ την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός.

Ένα έργο που μας ταλαιπώρησε εδώ και χρόνια ετοιμάζεται να ξεκινήσει. Η επέκταση του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά ολοκληρώνει την διαγωνιστική της διαδικασία και μέσα στο καλοκαίρι περιμένουμε τα πρώτα εργοτάξια και το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2014.

Ενεργοποίηση θα έχουμε και για την Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, ένα έργο που περιμένουμε να δημοπρατηθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2012. Στο ίδιο διάστημα περιμένουμε την δημοπράτηση για το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής 1 του Μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Νωρίτερα θα έχουν ξεκινήσει τα έργα στο Φαληρικό Δέλτα που περιλαμβάνουν την Εθνική Βιβλιοθήκη και την Όπερα (Λυρική Σκηνή).

Στη Θεσσαλονίκη περιμένουμε μέσα στο 2012 την δημοπράτηση 2 τμημάτων της Περιφερειακής από τον ΠΑΘΕ μέχρι το Νοσοκ. Παπαγεωργίου και από εκεί μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα. Ερωτηματικό παραμένει τόσο το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, έργο που πάτωσε όταν δημοπρατήθηκε τον Οκτώβριο όσο και για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

ΕΡΓΑ ΔΗΜΟΠΡΑΠΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ
Κυρίαρχο πρόβλημα στην κατασκευαστική κοινότητα είναι η απουσία πληρωμών με τον λογαριασμό στο Κράτος να μετρά αρκετά δις ευρώ. Ήδη τα προβλήματα είναι ορατά καθώς σε πολλά εργοτάξια οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι εδώ και μήνες.

Το φαινόμενο όμως δεν περιορίζεται στα εργοτάξια μόνο καθώς υπάρχουν απασχολούμενοι σε τεχνικές εταιρείες που έχουν να δουν χρήματα για περισσότερους από 7 μήνες! Η οικονομική ασφυξία φέρνει όμως και άλλα προβλήματα καθώς με αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατον να έχουμε καλές εκπτώσεις στα έργα που ήδη έχουν αρχίσει και κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.

Ένας άλλος μεγάλος κίνδυνος είναι να έχουμε και πάλι φαινόμενα «παγωμένων» εργοταξίων που καθυστερούν χρονικά τα έργα. Ήδη σε έργα όπως το Αεροδρόμιο Μακεδονία και το αντίστοιχο των Ιωαννίνων οι πολύ καθυστερημένες πληρωμές έφεραν μεγάλες χρονικές αποκλίσεις στην ολοκλήρωση των έργων που πάνε για τα τέλη του 2013.

Ο κόσμος των μεγάλων ιδίως τεχνικών εταιρειών περιμένει ως «μάννα» εξ ουρανού την εξόφληση των συσσωρευμένων χρεών από το Ελληνικό Κράτος για να μπορέσουν να επουλώσουν τις μεγάλες πληγές που δημιούργησε η κρίση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα