κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγάλο έργο της κατασκευής των καθέτων της Εγνατίας Οδού συνεχίζεται παρά τα μεγάλα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που προκαλεί η πρωτοφανής οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας. Τα έργα συνεχίζονται σε 5 διαφορετικούς κάθετους άξονες στις Περιφέρειες Δυτικής, Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.
Οι στρατηγικοί αυτοί κάθετοι άξονες οδηγούν στα βόρεια σύνορα της χώρας διευκολύνοντας την μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών ενώ προσφέρουν άνετη σύνδεση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως τουλάχιστον στους 4 από τους 5 άξονες μέχρι το 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα λειτουργούν στο σύνολο τους. Ας δούμε ποια είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα:
ΣΙΑΤΙΣΤΑ- ΚΑΣΤΟΡΙΑ- ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ (ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένα έργο που κατά τα 4/5 του είναι ήδη σε κυκλοφορία ως κλειστός αυτοκινητόδρομος από την αρχή του κάθετου άξονα στην Σιάτιστα μέχρι την περιοχή της Κορομηλιάς. Σε κατασκευή εδώ και λίγο καιρό βρίσκεται το τελευταίο βόρειο τμήμα από την Κορομηλιά μέχρι τα Ελληνό-Αλβανικά Σύνορα στην περιοχή της Κρυσταλλοπηγής.
Πρόκειται για τμήμα 21χλμ ενώ η υπογραφή του έγινε στις 10 Φεβρουαρίου 2012. Ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση των έργων είναι 36 μήνες και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα μέσα του 2015. Με την ολοκλήρωση του ολόκληρος ο κάθετος άξονας θα είναι κατασκευασμένος και σε λειτουργία.
ΚΟΖΑΝΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΝΙΚΗ (ΕΛΛΗΝΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένας κάθετος άξονας παλιός-νέος. Ο χαρακτηρισμός παλιός οφείλεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος από την Κοζάνη μέχρι την Πτολεμαΐδα εδώ και χρόνια. Ο χαρακτηρισμός νέος είναι γιατί το βόρειο τμήμα του αλλά και η γενική ύπαρξη του κάθετου άξονα βγήκε από τις «καλένδες» μόλις πέρυσι.
Το έργο Φλώρινα- Νίκη (Ελληνό-Σκοπιανά σύνορα) υπογράφηκε στις 19 Ιανουαρίου 2012 και πρόκειται να ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια δηλαδή περίπου στα μέσα του 2014. Η κατασκευή περιλαμβάνει κλειστό αυτοκινητόδρομο σε μήκος 14,5χλμ. Αυτό που απομένει για την ολοκλήρωση του είναι το μεσαίο τμήμα μεταξύ Φλώρινας και Πτολεμαΐδας μήκους περίπου 50χλμ.
Σε αυτό το τμήμα στις «χρυσές» εποχές που διανύσαμε είχε προβλεφθεί κατασκευή σήραγγας πολλών χιλιομέτρων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που λόγω της εποχής θα πρέπει να επανασχεδιαστεί.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
Ο κάθετος άξονας που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουλγαρία μέσω Σερρών είναι αρκετά προχωρημένος. Δυστυχώς μία άτυχη εργολαβία καθυστέρησε την ταχύτερη πρόοδο του. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο εργολαβίες που πρόκειται να ολοκληρώσουν τον οδικό άξονα.
Η πρώτη είναι σε φάση ολοκλήρωσης και περιλαμβάνει το τμήμα από το Σιδηρόκαστρο μέχρι το Πετρίτσι μήκους 9 χιλιομέτρων που σύντομα θα δοθεί στην κυκλοφορία. Το δεύτερο τμήμα είναι η εργολαβία-σκούπα που διεξήχθη στις 20 Δεκεμβρίου 2011 και αφορά το τμήμα "Στρυμονικό - Α/Κ Χριστού", μήκους 22 χλμ., της κατασκευής των Ανισόπεδων Κόμβων Στρυμονικού, Λευκώνα, Προβατά και Χριστού. Στην εργολαβία περιλαμβάνονται και εργασίες βελτίωσης της λειτουργικότητας του Κάθετου Άξονα στο τμήμα Α/Κ Λαγκαδά - Α/Κ Λαχανά.
Ανάδοχος Κοινοπραξία είναι η ΤΕΡΝΑ-ΑΕΓΕΚ και σύντομα περιμένουμε την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες και μέχρι τα μέσα του 2015 θα δοθεί στην κυκλοφορία. Με το πέρας αυτής της εργολαβίας θα είναι ολοκληρωμένος όλος ο κάθετος άξονας.
ΚΟΜΟΤΗΝΗ- ΣΥΝΟΡΑ
Πρόκειται για ένα έργο που έχει συνολικό μήκος 23 χλμ. από τα οποία περίπου 19 χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. αφορούν βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Η ολοκλήρωση του έχει συμπέσει με την κρίση και ενώ έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από πέρυσι εντούτοις δεν υπάρχει ακόμα σαφή εικόνα για την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα.
Η πιθανότερη ολοκλήρωση του είναι στα τέλη του 2012 ενώ δεν προβλέπεται κλειστός αυτοκινητόδρομος αλλά δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 80χλμ/ώρα.
ΟΡΜΕΝΙΟ-ΑΡΔΑΝΙΟ
Ο στρατηγικός αυτός κάθετος άξονας είναι αρκετά προχωρημένος. Μόνο δύο εργολαβίες είναι σε κατασκευή για να ολοκληρωθεί στο σύνολο του. Η πρώτη αφορά το τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα, μήκους 38 χλμ, που βρίσκεται υπό κατασκευή με ανάδοχο εταιρεία την ΑΕΓΕΚ, με χρόνο ολοκλήρωσης το 2014.
Πριν από λίγες μέρες η ίδια εταιρεία ανέλαβε και το «παγωμένο» τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες μήκους 14χλμ με σκοπό να ολοκληρωθεί σε περίπου ένα χρόνο δηλαδή μέχρι το Πάσχα του 2013. Και αυτός ο δρόμος αφορά κατασκευή κλειστής οδού ταχείας κυκλοφορίας με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση.
Το μεγάλο έργο της κατασκευής των καθέτων της Εγνατίας Οδού συνεχίζεται παρά τα μεγάλα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που προκαλεί η πρωτοφανής οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας. Τα έργα συνεχίζονται σε 5 διαφορετικούς κάθετους άξονες στις Περιφέρειες Δυτικής, Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.
Οι στρατηγικοί αυτοί κάθετοι άξονες οδηγούν στα βόρεια σύνορα της χώρας διευκολύνοντας την μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών ενώ προσφέρουν άνετη σύνδεση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως τουλάχιστον στους 4 από τους 5 άξονες μέχρι το 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα λειτουργούν στο σύνολο τους. Ας δούμε ποια είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα:
ΣΙΑΤΙΣΤΑ- ΚΑΣΤΟΡΙΑ- ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ (ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένα έργο που κατά τα 4/5 του είναι ήδη σε κυκλοφορία ως κλειστός αυτοκινητόδρομος από την αρχή του κάθετου άξονα στην Σιάτιστα μέχρι την περιοχή της Κορομηλιάς. Σε κατασκευή εδώ και λίγο καιρό βρίσκεται το τελευταίο βόρειο τμήμα από την Κορομηλιά μέχρι τα Ελληνό-Αλβανικά Σύνορα στην περιοχή της Κρυσταλλοπηγής.
Πρόκειται για τμήμα 21χλμ ενώ η υπογραφή του έγινε στις 10 Φεβρουαρίου 2012. Ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση των έργων είναι 36 μήνες και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα μέσα του 2015. Με την ολοκλήρωση του ολόκληρος ο κάθετος άξονας θα είναι κατασκευασμένος και σε λειτουργία.
ΚΟΖΑΝΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΝΙΚΗ (ΕΛΛΗΝΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένας κάθετος άξονας παλιός-νέος. Ο χαρακτηρισμός παλιός οφείλεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος από την Κοζάνη μέχρι την Πτολεμαΐδα εδώ και χρόνια. Ο χαρακτηρισμός νέος είναι γιατί το βόρειο τμήμα του αλλά και η γενική ύπαρξη του κάθετου άξονα βγήκε από τις «καλένδες» μόλις πέρυσι.
Το έργο Φλώρινα- Νίκη (Ελληνό-Σκοπιανά σύνορα) υπογράφηκε στις 19 Ιανουαρίου 2012 και πρόκειται να ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια δηλαδή περίπου στα μέσα του 2014. Η κατασκευή περιλαμβάνει κλειστό αυτοκινητόδρομο σε μήκος 14,5χλμ. Αυτό που απομένει για την ολοκλήρωση του είναι το μεσαίο τμήμα μεταξύ Φλώρινας και Πτολεμαΐδας μήκους περίπου 50χλμ.
Σε αυτό το τμήμα στις «χρυσές» εποχές που διανύσαμε είχε προβλεφθεί κατασκευή σήραγγας πολλών χιλιομέτρων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που λόγω της εποχής θα πρέπει να επανασχεδιαστεί.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
Ο κάθετος άξονας που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουλγαρία μέσω Σερρών είναι αρκετά προχωρημένος. Δυστυχώς μία άτυχη εργολαβία καθυστέρησε την ταχύτερη πρόοδο του. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο εργολαβίες που πρόκειται να ολοκληρώσουν τον οδικό άξονα.
Η πρώτη είναι σε φάση ολοκλήρωσης και περιλαμβάνει το τμήμα από το Σιδηρόκαστρο μέχρι το Πετρίτσι μήκους 9 χιλιομέτρων που σύντομα θα δοθεί στην κυκλοφορία. Το δεύτερο τμήμα είναι η εργολαβία-σκούπα που διεξήχθη στις 20 Δεκεμβρίου 2011 και αφορά το τμήμα "Στρυμονικό - Α/Κ Χριστού", μήκους 22 χλμ., της κατασκευής των Ανισόπεδων Κόμβων Στρυμονικού, Λευκώνα, Προβατά και Χριστού. Στην εργολαβία περιλαμβάνονται και εργασίες βελτίωσης της λειτουργικότητας του Κάθετου Άξονα στο τμήμα Α/Κ Λαγκαδά - Α/Κ Λαχανά.
Ανάδοχος Κοινοπραξία είναι η ΤΕΡΝΑ-ΑΕΓΕΚ και σύντομα περιμένουμε την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες και μέχρι τα μέσα του 2015 θα δοθεί στην κυκλοφορία. Με το πέρας αυτής της εργολαβίας θα είναι ολοκληρωμένος όλος ο κάθετος άξονας.
ΚΟΜΟΤΗΝΗ- ΣΥΝΟΡΑ
Πρόκειται για ένα έργο που έχει συνολικό μήκος 23 χλμ. από τα οποία περίπου 19 χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. αφορούν βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Η ολοκλήρωση του έχει συμπέσει με την κρίση και ενώ έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από πέρυσι εντούτοις δεν υπάρχει ακόμα σαφή εικόνα για την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα.
Η πιθανότερη ολοκλήρωση του είναι στα τέλη του 2012 ενώ δεν προβλέπεται κλειστός αυτοκινητόδρομος αλλά δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 80χλμ/ώρα.
ΟΡΜΕΝΙΟ-ΑΡΔΑΝΙΟ
Ο στρατηγικός αυτός κάθετος άξονας είναι αρκετά προχωρημένος. Μόνο δύο εργολαβίες είναι σε κατασκευή για να ολοκληρωθεί στο σύνολο του. Η πρώτη αφορά το τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα, μήκους 38 χλμ, που βρίσκεται υπό κατασκευή με ανάδοχο εταιρεία την ΑΕΓΕΚ, με χρόνο ολοκλήρωσης το 2014.
Πριν από λίγες μέρες η ίδια εταιρεία ανέλαβε και το «παγωμένο» τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες μήκους 14χλμ με σκοπό να ολοκληρωθεί σε περίπου ένα χρόνο δηλαδή μέχρι το Πάσχα του 2013. Και αυτός ο δρόμος αφορά κατασκευή κλειστής οδού ταχείας κυκλοφορίας με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου