κείμενο από το ypodomes.com
Ξεκινούν άμεσα τα έργα για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό, από το Χαϊδάρι μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χιλιομέτρων με έξι σταθμούς, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπεγράφη σήμερα μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας.
Το έργο, προϋπολογισμού 660 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί σε 5,5 χρόνια και θα παραδοθεί το 2017. Η γραμμή θα διέρχεται από τους δήμους Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας και θα καταλήγει στον Πειραιά, ενώ αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 115.000 κατοίκους και συνολικά 132.000 επιβάτες.
Οι έξι σταθμοί που θα δημιουργηθούν είναι στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα, το λιμάνι του Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο. Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα απασχοληθούν 2.000 εργαζόμενοι. «Προσπαθούμε να επιταχύνουμε όλα τα μεγάλα έργα που θα συμβάλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη που έχει ανάγκη η χώρα», τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης και ανακοίνωσε ότι μέσα στις επόμενες 15 ημέρες θα υπογραφεί η σύμβαση με τη Siemens για την κατασκευή της σηματοδότησης στους επτά σταθμούς των επεκτάσεων του δικτύου που είχαν «κολλήσει» τα τελευταία χρόνια ώστε να παραδοθούν σε περίπου 12 μήνες. Πρόκειται για τις επεκτάσεις προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Ανθούπολη.
Ο κ. Βορίδης δήλωσε επίσης ότι σύντομα αναμένει πως θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις και στο «ξεπάγωμα» των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι το σημαντικό αυτό έργο πριν από μερικούς μήνες «θεωρείτο νεκρό», αλλά όταν «δουλεύουμε όλοι μαζί και διαχρονικά όλα επιτυγχάνονται».
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρ. Τσίτουρας, ανακοίνωσε ότι προχωρούν οι μελέτες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό από Γαλάτσι μέχρι Καισαριανή που θα καταλήγει στη Λυκόβρυση και σχεδιάζεται να δοθεί προτεραιότητα στο τμήμα της από Άλσος Βεΐκου μέχρι Ευαγγελισμό. Επίσης μέσα στο 2012 θα προχωρήσει η επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ενώ σύντομα ολοκληρώνονται οι μελέτες για την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ στο Νέο Φάληρο, με την προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του Κεράνη. Επίσης σχεδιάζονται επεκτάσεις του Τραμ προς το Κερατσίνι. Τέλος, στη Θεσσαλονίκη, προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
3 σχόλια:
Η Αττικό Μετρό έχει ανεβάσει στο σάιτ της ένα αρχείο pdf με λεπτομέρειες για τις θέσεις των σταθμών. Έχω να σχολιάσω τα εξής:
Οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια είναι σε κεντρικά σημεία των αντίστοιχων δήμων και προβλέπω να έχουν επιτυχία (=πολλούς επιβάτες). Βεβαίως θα ήταν καλύτερα αν ήταν πιο κοντά στις λεωφόρους Λαμπράκη (ο Κορυδαλλός) και Πέτρου Ράλλη (η Νίκαια) για να έχουν καλύτερη ανταπόκριση με τις λεωφορειακές γραμμές. Θα πει κανείς ότι τα λεωφορεία θεωρητικά μπορούν να κάνουν μια παράκαμψη για να περνάνε από το σταθμό μετρό. Θα την κάνουν όμως;
Ο σταθμός Μανιάτικα βρίσκεται σε άκυρη θέση, θα εξυπηρετεί λίγο κόσμο.
Εκεί που έχω πολλές επιφυλάξεις είναι ο σταθμός Πειραιάς. Βρίσκεται ακριβώς κάτω από την παραλιακή, σε επικίνδυνη απόσταση από την προκυμαία. Για να κατασκευαστεί με cut+cover θα πρέπει να μετατοπιστεί ο δρόμος για κάμποσα χρόνια! Το χάος θα είναι απερίγραπτο.
Όσο για το σταθμό Δημοτικό Θέατρο, θα είναι ο πιο χρήσιμος απ’ όόόλους τους άλλους σταθμούς.
Αν έφτιαχνα εγώ αυτή τη γραμμή, θα ακολουθούσα διαφορετική χάραξη από τη Νίκαια και μετά. Θα σημάδευα το μελλοντικό σταθμό Καμίνια της γραμμής 1, ώστε να υπάρχει ανταπόκριση μεταξύ των γραμμών 1 και 3 και μετά Δημοτικό Θέατρο και ακόμα πιο πέρα προς τη χερσόνησο. Έτσι θα γλίτωνα το πέρασμα δίπλα στη θάλασσα. Όμως οι ιθύνοντες θεώρησαν καλό να περάσουν το μετρό από την προκυμαία για να κάνει μπάνιο!!!
Όσον αφορά το χρονικό προγραμματισμό των 3 έργων του Πειραιά, θα ήταν μεγάλη βλακεία να γίνουν όλα μαζί. Αν ξεκινήσουν μαζί γραμμή 3 του μετρό, υπογειοποίηση γραμμής 1 και τραμ, ο Πειραιάς θα παραλύσει! Γι’ αυτό προτείνω να μην ξεκινήσει η υπογειοποίηση της γραμμής 1 πριν ολοκληρωθεί η γραμμή 3. Ο Πειραιάς δεν πρέπει να μείνει ούτε μέρα χωρίς αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς. Ο προαστιακός δεν μετράει, αφού έχει διακόψει τα δρομολόγιά του, αλλά και όταν είχε δρομολόγια, ήταν ανά 1 ώρα.
Αν το τραμ μπορεί να κατασκευαστεί ανεξάρτητα από την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό, τότε ας ξεκινήσει άμεσα. Ειδάλλως πρέπει να περιμένει! Εγώ είμαι εκ πεποιθήσεως κατά του τραμ, αλλά μια ψυχή που είναι να βγει, ας βγει μια ώρα αρχύτερα!
Εχει ακουστει οτι θα υπογειοποιηθει και ο σταθμος της Γραμμης 1 του Πειραια στο παρελθον. Η υπογειοποιηση θα μπορουσε να γινει παραλληλα με την κατασκευη του σταθμου της Γραμμης 3του Πειραια. Και 1 αλλαγη. Οι συρμοι της Γραμμης 1 να μην κοιταζουν προς την Ακτη Καλλιμασιωτη, αλλα λιγο πιο δεξια προς Ακτη Κονδυλη & Αγιου Διονυσιου ωστε να υπαρχει το προαπαιτουμενο κενο μπροστα απ'τον συρμο στον τερματικο σταθμο, δηλαδη, οπως γινεται στους τερματικους σταθμους των Γραμμων 2 και 3 του Μετρο, αλλα και θα υπαρχει πλεον και η μελλοντικη δυνατοτητα υπογειας επεκτασης του Ησαπ.
Η υπογειοποίηση της γραμμής 1 θα γίνει παράλληλα με την επέκταση του τραμ μιας και το τραμ θα χρησιμοποιήσει τμήμα των επίγειων γραμμών της γραμμής 1 μέχρι τον Πειραιά. Ο σταθμός του Πειραιά δεν προβλέπεται να υπογειοποιηθεί.
Δημοσίευση σχολίου