Έφτασε η ώρα! Ο ανανεωμένος ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ έρχεται και παλι στο ypodomes.com. Την Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012 η νέα έκδοση του κατάλογου θα βγει και πάλι στον αέρα! Μεγάλα έργα υποδομής, έργα ανάπτυξης που με την κατασκευή τους υποβοηθούν την ανάπτυξη.
Μετά από έξι καταιγιστικούς μήνες για την Ελλάδα ο κατάλογος με τα μεγάλα έργα που γίνονται στην Ελλάδα κάνει την Τέταρτη του εμφάνιση στην ιστοσελίδα. Να θυμίσουμε πως κάθε έξι μήνες, μέσα Μαρτίου και μέσα Σεπτεμβρίου, παρατηρούμε τόσο την εξέλιξη των μεγάλων έργων όσο και τις προσθαφαιρέσεις που θα γίνονται κάθε φορά.
Ο κατάλογος αυτός είναι ένας «οδηγός» για την πρόοδο και την εξέλιξη πολύ γνωστών μεγάλων έργων υποδομής και υπενθυμίζει ότι ακόμα και σε εποχές κρίσεις υπάρχουν «οάσεις» ανάπτυξης ακόμα και αν τα εμπόδια είναι πολλές φορές ανυπέρβλητα. Έτσι μέσα στον κατάλογο θα δείτε πολύ γνωστά έργα στο κοινό, όπως τα έργα Μετρό και αυτοκινητόδρομων.
Θα δείτε όμως και έργα τα οποία είναι λιγότερο γνωστά αλλά είναι πολύ σημαντικά όπως το φωτοβολταϊκό πάρκο της Μεγαλόπολης και τα έργα αναβάθμισης στο Αεροδρόμιο της Πάρου και της Σκιάθου. Είναι απαραίτητο να πούμε ότι οι χρονολογίες που παρουσιάζονται στα έργα υπό κατασκευή είναι αυτές που έχουν ανακοινωθεί/τροποποιηθεί και δεν περιέχουν τυχόν άγνωστες καθυστερήσεις.
Ο κατάλογος του Μαρτίου είναι ένας «κομβικός» κατάλογος καθώς βρισκόμαστε ακόμα μέσα στην περιδίνηση της κρίσης, παρόλα αυτά διαφαίνονται αρκετά σημάδια επαναφοράς πολλών έργων που εδώ και 3 χρόνια έχουν παγώσει λόγω της έλλειψης χρήματος και σοβαρών πολιτικών προβλημάτων.
Ο τωρινός κατάλογος σε σχέση με τους 3 προηγούμενους έχει περισσότερα έργα καθώς η παραγωγή πολλών νέων έργων το τελευταίο εξάμηνο επιταχύνθηκε σημαντικά, ωστόσο το αντικείμενο παραμένει σε έργα που έχουν ξεκινήσει αλλά παρουσιάζουν καθυστερήσεις στην εξέλιξη τους. Σε αυτόν τον κατάλογο έχουμε 13 νέα μεγάλα έργα, αρκετά περισσότερα από τους τρεις προηγούμενους καταλόγους.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
Τι έργα μπαίνουν στον κατάλογο; στη λίστα μπαίνουν τα έργα που: φυσικά είναι υπό κατασκευή, έχουν αποκτήσει προσωρινό ανάδοχο και δεν έχει δικαστικές διαμάχες, όταν έχει υπογραφεί η σύμβαση και είμαστε σε αναμονή εκκίνησης των έργων. Στη λίστα παραμένουν και τα έργα υπό κατασκευή που έχουν «παγώσει». Αντιθέτως τα έργα που έχουν προσωρινό ανάδοχο αλλά μπλέκονται σε δικαστικές διαμάχες διαγράφονται από τη λίστα.
Μέχρι πότε μένουν στον κατάλογο τα έργα; Στη λίστα παραμένουν τα έργα που είναι σε κατασκευή κα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Το πιο σύνηθες φαινόμενο των τελευταίων ετών είναι η παραμονή των έργων για πολλά χρόνια καθώς υπάρχει συνεχής χρονική μεταφορά της παράδοσης τους. Τρανό παράδειγμα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης που είναι υπό κατασκευή από το 2006 και δεν προβλέπεται να βγει από τη λίστα πριν το 2015, αλλά και το οδικό τμήμα Μάνδρα-Ψάθες της Εγνατίας που ξεκίνησε το 2002, είχε προβλήματα, και φέτος ξεκινάει και πάλι για να ολοκληρωθεί το 2013!
Είναι όλα τα έργα που γίνονται στην Ελλάδα; Φυσικά αυτά δεν είναι ΟΛΑ τα έργα που αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται. Είναι τα πιο σημαντικά. Είναι αυτά που επηρεάζουν μεγάλο μέρος των Ελλήνων, άρα παρουσιάζουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Από την λίστα διαγράφονται τα έργα που βρίσκονταν σε αυτή αλλά έχουν ολοκληρωθεί και παρουσιάζονται ξεχωριστά για την ενημέρωση σας.
Πως λειτουργεί ο κατάλογος; Ο κατάλογος είναι «ευέλικτος»! Με κάθε επίσημη ανακοίνωση ο πίνακας τροποποιείται ανάλογα. Π.χ το έργο της αναβάθμισης του διαδρόμου στο Αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης είχε αρχική χρονολογία παράδοσης το 2010 αλλά με συνεχείς μεταθέσεις έχει φτάσει το 2013 και βλέπουμε. Επομένως μεταφέρθηκε και στον κατάλογο στην αντίστοιχη χρονιά. Με την ίδια λογική είναι -αν και σπάνιο- και τα έργα που παρουσιάζουν παραδόσεις νωρίτερα από τη συμβατική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου