Εξελίξεις έχουμε στα μεγάλα έργα που προωθούνται καθώς η χώρα αρχίζει να ασχολείται σιγά-σιγά με τα του οίκου της περισσότερο σε σχέση με τον τελευταίο χρόνο που η πολιτική ατζέντα δεν είχε χώρο για αναπτυξιακή πολιτική.
Πλέον είναι ξεκάθαρο πως χωρίς αναπτυξιακά έργα διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα το όραμα της ανάπτυξης θα μείνει απλώς όραμα. Για να δούμε τις σημαντικότερες εξελίξεις της εβδομάδας που τέλειωσε εχτές:
Σημαντικά έργα θα δημοπρατήσει η Αττικό Μετρό μέχρι το 2015. Περιμένουμε την δημοπράτηση για την πρώτη φάση της γραμμής 4, την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Φάληρο στον Πειραιά αλλά και τις επεκτάσεις του Τραμ σε Πειραιά, Κερατσίνι-Πέραμα, Αργυρούπολη και Πατήσια.
Μάχη για τη β` φάση των έργων –ΣΔΙΤ του ΟΑΣΑ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την τηλεματική. Μετά τα μπλεξίματα με το ΣτΕ τώρα οι δημοπρατήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι και να δούμε τα δύο έργα να υλοποιούνται και μέχρι το 2014 να λειτουργούν αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες στις Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Στις 8 Μαΐου δημοπρατείται το έργο αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28 στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, έργο απαραίτητο μετά το έργο της επέκτασης προς τη θάλασσα που φυσικά πρέπει να έχει ομοιογενή χαρακτηριστικά για την ασφάλεια των αεροπλάνων. Το κόστος του ανέρχεται σε 38 εκ. ευρώ.
Στις 8 Μάιου και η δημοπράτηση στο τμήμα Ροδοδάφνη –Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει την μεγάλη σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5 χλμ. Το έργο με κόστος 310.000.000 ευρώ αν ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους θα είναι έτοιμο σε 3 χρόνια σύμφωνα με τις απαιτήσεις της διακήρυξης.
Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης της Αττικό Μετρό με τη Siemens για τους 7 παγωμένους σταθμούς. Οι εργασίες περιμένουμε να ξεκινήσουν άμεσα ενώ για τη λειτουργία τους οι αισιόδοξοι τοποθετούν τις αρχές του 2013 ενώ οι απαισιόδοξοι το Καλοκαίρι του 2013.
Επιτέλους κάτι κινείται στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το στοιχειωμένο έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα επιτέλους πάει προς υπογραφή μετά από 1 χρόνο καθυστέρησης. Σύντομα περιμένουμε και τη έναρξη της δεύτερης φάσης της Μαρίνας στην Α` προβλήτα με σημαντικές συμμετοχές λόγω της στρατηγικής θέσης που θα αναπτυχθεί, 300 μέτρα από την πλατεία Αριστοτέλους.
Συμπληρωματική σύμβαση 41,8 εκ. ευρώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης λόγω αρχαίων. Τώρα πια το χρονοδιάγραμμα γίνεται όλο και μεγαλύτερο καθώς οι αρχαιολογικές ανασκαφές έχουν αποδειχθεί «αιώνιες» και η εξέλιξη του έργου αναιμική. Με έκθεση που δόθηκε στην δημοσιότητα, πρώτα γίνονται οι κατασκευές και μετά παίρνουν τις εγκρίσεις που επιτρέπει να τις …κάνουν!! Όλα αυτά στην Ελλάδα του 2012.
Τα καλά νέα έχουμε συνηθίσει να τα ακούμε εδώ και 3 χρόνια μόνο από τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα. Ο Υπουργός Υποδομών κος Βορίδης ενημέρωσε πως σε 2 μήνες το πολύ ο δρόμος θα φτάσει λίγο έξω από την Καλαμάτα μαζί με ένα λειτουργικό τμήμα από τα Παραδείσια μέχρι την Τσακώνα. Επίσης σε 2 χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθεί και ο Περιμετρικός της πόλης.
ΜΙΚΡΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ
Υπογράφηκαν οι συμβάσεις: για το έργο αποχέτευσης στα Καλάβρυτα, τα αντιπλημμυρικά έργα στο Πάτημα Χαλανδρίου, την κατασκευή δύο νέων κυψελών στο ΧΥΤΑ Μαυροράχης στη Θεσσαλονίκη,. Ανάδοχος της παράκαμψης Μάκρης και Μακρακώμης αναδείχθηκε η ΚΛ.ΡΟΥΤΣΗΣ ΑΕ. Η ΔΕΗ θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για τα 4 γεωθερμικά πεδία ανά την Ελλάδα.
Σχέδια για δημιουργία δύο μονάδων για επικίνδυνα απόβλητα. Ολοκληρώνεται η επέκταση του φυσικού αερίου στο Λουτράκι. Ακυρώθηκε η κατασκευή αποτεφρωτηρίου στο Μαρκόπουλο. Στο Δήμο Θάσου πέρασε το λιμενικό ταμείο του Νησιού. Η ΓΑΙΑΟΣΕ πωλεί τις 3 θυγατρικές της εταιρείες φωτοβολταϊκών σε Λάρισα, Καρδίτσα και Αττική-Βοιωτία.
Δημοπρατούνται: η ολοκλήρωση της παράκαμψης Μαλίων στον ΒΟΑ Κρήτης, η παραχώρηση για 100 χρόνια του ακινήτου στην Κασσιώπη Κέρκυρας, το έργο αποχέτευσης στις Σπέτσες και αντίστοιχο στην Καλαμαριά. Πράσινο φως στη ΔΕΗ για κατασκευή αιολικού πάρκου 1,2 MW στην όμορφη Σίφνο.
ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Άσχημα τα πράγματα στη Βραζιλία καθώς μόλις τα 9 από τα 49 απαραίτητα έργα έχουν ξεκινήσει 2 χρόνια πριν το πρώτο σφύριγμα έναρξης αγώνα! Στη Βουλγαρία παραχωρούν τα Αεροδρόμια σε Σόφια και Μπάλτσικ. Στη Ρουμανία ο Ακτωρας κατέθεσε προσφορά για την επέκταση της 4ης γραμμής του Μετρό στο Βουκουρέστι.
Πηγή:ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου