Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

Τα μεγάλα έργα που θα ξεκινήσουν το 2021, τα αμφίβολα και ποια οδεύουν για το 2022

 κείμενο από το ypodomes.com

Πάνω από 100 έργα με προϋπολογισμό άνω των 10 εκατ. ευρώ είναι αυτή τη χρονική στιγμή σε διαγωνιστική διαδικασία. Τα έργα αυτά καλύπτουν όλο το φάσμα των κατασκευών και είτε αφορούν, μεγάλα δημόσια έργα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό, είτε κτιριακά-ΣΔΙΤ για τις φοιτητικές εστίες σε Πανεπιστήμια, έργα παραχωρήσεων όπως η υποθαλάσσια Σαλαμίνας, ενέργειας όπως δίκτυα φυσικού αερίου αλλά και κλασικότερα έργα υποδομών για ύδρευση, αποχέτευση, αναπλάσεων κ.α.

Ένα σημαντικό τμήμα αυτών των διαγωνισμών εκτιμάται από την αγορά ότι θα μπορέσει να συμβασιοποιηθεί φέτος. Η χρονική στιγμή είναι ιδιαίτερα κρίσιμη καθώς ένα έτος από την έναρξη της πανδημίας έχει δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον στο οποίο οι κατασκευαστικές χρειάζονται νέα projects.

Ποια μεγάλα έργα θα συμβασιοποιηθούν μέσα στο 2021

Ξεκινώντας από τα μεγάλα έργα, υπογράφεται τις επόμενες ημέρες το έργο για τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 ενώ μέχρι τον Ιούνιο θα έχει ξεκινήσει και το βασικό έργο. Το έργο των 1,8 δισ. ευρώ, θεωρείται πως θα δώσει το φιλί της ζωής στον τεχνικό κλάδο στην περιοχή της πρωτεύουσας. Τα έργα θα αναλάβουν ΕΡΕΤΒΟ και κ/ξ ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM αντίστοιχα. Στο Μετρό Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα συμβασιοποιηθούν τα έργα Η/Μ που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της γραμμής Καλαμαριάς.

Στα σιδηροδρομικά φέτος εκτιμάται ότι θα υπογραφεί το έργο ηλεκτροκίνησης για το τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Οι υπογραφές με τον όμιλο Μυτιληναίου εκτιμάται ότι θα πέσουν μέχρι το τέλος καλοκαιριού.

Στα μεγάλα οδικά έργα εκκίνηση θα έχουμε στο Πάτρα-Πύργος (μετά το καλοκαίρι) και στο βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία μέχρι το καλοκαίρι. Είναι δύο πολύ μεγάλα έργα που αποτελούν εκκρεμότητες του παρελθόντος και θα δώσουν απασχόληση σε Δυτική Ελλάδα και Δυτική Θεσσαλία.Τα έργα θα κατασκευάσουν οι VINCI και ΤΕΡΝΑ αντίστοιχα.

Τους προσεχείς μήνες αναμένουμε και τις υπογραφές για το mega-κτιριακό έργο του καζίνο στο Ελληνικό. Το Inspire Athens έχει εκτιμώμενο κόστος που αγγίζει το 1 δισ. ευρώ και έχει τραβήξει την προσοχή του τεχνικού κόσμου στο σύνολο του. Το έργο θα το κατασκευάσει η ΤΕΡΝΑ.

Φέτος εκτιμάται ότι θα υπογραφούν τα έργα για τις μονάδες απορριμμάτων σε Χερσόνησο, Δυτική Θεσσαλία, Σητεία, Ναύπακτο. Το ίδιο ισχύει για τα έργα φυσικού αερίου σε Θράκη, Αν.Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα και Κεντρική Μακεδονία.

Μέχρι το καλοκαίρι εκτιμάται ότι θα πέσουν υπογραφές για το έργο ολοκλήρωσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον διαγωνισμό να είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο και με μεγάλη συμμετοχή τεχνικών εταιρειών.

Τα μικρότερα έργα

Στα μικρότερου προϋπολογισμού έργα που αναμένεται να συμβασιοποιηθούν τα σημαντικότερα είναι, η σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία, το οδικό έργο Τρίκαλα-Καραβοπόρος, και Φιλιατρά-Γαργαλιάνοι, η αναβάθμιση του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά, η αποκατάσταση του Αχιλλείου στην Κέρκυρα.

Επίσης τα έργα αποχέτευσης σε Παλλήνη, Πικέρμι, Ραφήνα, Γεωργιούπολη Χανίων και τα έργα αντικατάστασης δικτύων ύδρευσης σε Αγρίνιο, Καλαμάτα και Ηράκλειο.

Ποια είναι αμφίβολα

Στα αμφίβολα λόγω πίεσης χρόνου για συμβασιοποίηση είναι το έργο του flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Δύσκολα θα προλάβει να υπογραφεί το έργο αποχέτευσης στον Μαραθώνα. Το ίδιο ισχύει για τις μονάδες απορριμμάτων σε Καβάλα, Ζάκυνθο αλλά και για το μεγάλο φ/β πάρκο στην Κοζάνη. Λόγω περίπλοκων διαδικασιών δύσκολα θα δούμε υπογραφές και για το έργο-ΣΔΙΤ του Φράγματος Χαβρία.

Ποια πάνε για το 2022

Για το επόμενο έτος εκτιμάται ότι θα συμβασιοποιηθούν μεγάλα έργα που ξεκίνησε ο διαγωνισμός τους πρόσφατα ή είναι περίπλοκος και δεν προλαβαίνει να ολοκληρωθεί εντός του 2021.

Τα σημαντικότερα από αυτά είναι τα σιδηροδρομικά έργα για την ηλεκτροκίνηση στο Λάρισα-Βόλος, τη σηματοδότηση στο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, ο ΒΟΑΚ, το Καλαμάτα-Μεθώνη. Για το 2022 μεταφέρεται και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος που φέτος θα προλάβει να τρέξει το τελικό στάδιο για την υποβολή προσφορών.

Για το 2022 πάνε σύσσωμα οι διαγωνισμοί των έργων-ΣΔΙΤ για τις φοιτητικές εστίες στα Πανεπιστήμια Κρήτης, Θράκης, Θεσσαλίας, τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας, το Κέντρο Έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών και την Πολιτεία Καινοτομίας στην οδό Πειραιώς.

Σχεδόν βέβαιο είναι πως για το 2022 μεταφέρεται η ολοκλήρωση των μεγάλων αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία Οδό αλλά και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα