Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

Κλειδώνει για το καλοκαίρι του 2022 η επέκταση του Μετρό στο Δημοτικό Θέατρο

κείμενο από το ypodomes.com

Κλειδώνει από την Αττικό Μετρό, η λειτουργία της επέκτασης της γραμμής 3 από τη Νίκαια μέχρι το Δημοτικό Θέατρο για το καλοκαίρι του 2022. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η τελευταία εκκρεμότητα που αφορά τον διαγωνισμό για την εγκατάσταση των BACS (Η/Μ συστήματα) προχωρά.

Στη σχετική διαδικασία για την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων, εμφανίστηκε μόνο η εταιρεία Honeywell η οποία είχε αναλάβει τα BACS και στην Α`φάση του έργου που αφορούσε τους σταθμούς μέχρι τη Νίκαια. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ολοκληρωθεί τάχιστα με την αποσφράγιση της προσφοράς και την υπογραφή της σύμβασης μέχρι τα τέλη Μαϊου.

Τι πρόκειται να αναλάβει

Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του συστήματος για τη β’ φάση της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας προς το κέντρο του Πειραιά, η οποία περιλαμβάνει τους σταθμούς, «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ», «ΠΕΙΡΑΙΑΣ» και «ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ». To πληροφοριακό σύστημα BACS θα παρακολουθεί και θα ελέγχει το σύστημα αερισμού σηράγγων, το σύστημα HVAC καθώς και τα κτιριακά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματος στους σταθμούς, φρέατα αερισμού, εσοχές και σήραγγες τόσο σε τοπικό, όσο και σε κεντρικό  επίπεδο.

Το κόστος των BACS έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 1,31 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 1,06 εκατ. ευρώ). Η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Τα έργα σύμφωνα με την προκήρυξη θα διαρκέσουν κάτι παραπάνω από 9 μήνες (280 ημέρες) από την υπογραφή της σύμβασης. Ένα σημαντικό στοιχείο του διαγωνισμού είναι πως δεν μπορεί να παραταθεί χρονικά, πράγμα που διασφαλίζει την ολοκλήρωση της επέκτασης και την παράδοση σε λειτουργία που προσδιορίζεται για το καλοκαίρι του 2022.

Τι περιλαμβάνει η επέκταση προς Δημοτικό Θέατρο

Η Β΄ φάση της Επέκτασης του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς: τον Σταθμό “Μανιάτικα”, τον Σταθμό “Πειραιά” και τον Σταθμό “Δημοτικό Θέατρο”. Περιλαμβάνει επίσης τρία φρέατα ενδιάμεσα των σταθμών (Τζαβέλα, Ρολόι, Μελά), ένα τερματικό φρέαρ (Πανεπιστήμιο), μία εσοχή ηλεκτρολογικού εξοπλισμού στον επίσταθμο του τερματικού σταθμού Δημοτικό Θέατρο, καθώς και τις σήραγγες από τον προσωρινό επίσταθμο του Σταθμού “Νίκαια” έως τον επίσταθμο του Σταθμού “Δημοτικό Θέατρο”.

Τα έργα κατασκευάζει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM που επίσης παρέδωσε το περασμένο καλοκαίρι το πρώτο μισό της επέκτασης από την Αγία Μαρίνα μέχρι τη Νίκαια. Η ίδια κοινοπραξία θα αναλάβει την κατασκευή της νεάς γραμμής 4 που εκτείνεται από το Άλσος Βεϊκου (Γαλάτσι) μέχρι του Γουδή περνώντας μέσα από το κέντρο της πρωτεύουσας.

Μεγάλος κερδισμένος ο Δήμος Πειραιά

Με την λειτουργία της νέας επέκτασης ο Δήμος Πειραιά θα αποκτήσει τρεις νέους σταθμούς στην επικράτεια του. Σε συνδυασμό με το Τραμ, του οποίου η λειτουργία της επέκτασης αναμένεται, θα αποκτήσει ένα πυκνό δίκτυο σταθμών, τουλάχιστον στο κέντρο του και θα συνδέεται απευθείας με το κέντρο της πόλης (Μοναστηράκι, Σύνταγμα), το Αεροδρόμιο, και μεγάλους συγκοινωνιακούς κόμβους (Δ.Πλακεντίας). Με μία μετεπιβίβαση θα μπορεί να φτάνει στο σταθμό Λαρίσης.

Το κέντρο ειδικά του Πειραιά αναμένεται να αναζωογονηθεί μιας και θα είναι προσβάσιμο μέσω του Μετρό στις κυριότερες συνοικίες και Δήμους του, δηλαδή τα Μανιάτικα, τη Νίκαια, τον Κορυδαλλό σε ελάχιστα λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα