Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

Καραμανλής: Ολοκληρώνουμε τον αυτοκινητόδρομο Ε65 από Λαμία μέχρι Εγνατία

κείμενο από το ypodomes.com

Για τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη ή θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα, στην περιφέρεια της Θεσσαλίας, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στην τηλεόραση του TRT και την εκπομπή «Κεντρική Ελλάδα Καλησπέρα» και τον δημοσιογράφο κ. Σωτήρη Πολύζο.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Ε65, τα έργα μεταφοράς νερού από τον Αχελώο στον κάμπο της Θεσσαλίας, τη αποκατάσταση των ζημιών από τον «Ιανό» αλλά και τους οδικούς άξονες Φάρσαλα – Λάρισα και τον Περιφερειακό Βόλου.

Προηγουμένως, ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε ότι υποχρέωση ενός υπουργού είναι να συνομιλεί με τις τοπικές Αρχές, τον Περιφερειάρχη, τους δημάρχους και να βρίσκει λύσεις στα προβλήματά τους. Ο υπουργός, αφού σημείωσε ότι εκλέγεται στις Σέρρες, θυμήθηκε μια παλιά εκπομπή με τον τίτλο «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα», επισημαίνοντας: «πρέπει κάποτε να τελειώνουμε με αυτό το υδροκέφαλο κράτος των Αθηνών».

«Εάν θέλουμε η Ελλάδα, η χώρα μας να αλλάξει σελίδα πρέπει επιτέλους να σκύψουμε πάνω στα μεγάλα προβλήματα της περιφερειακής ανάπτυξης. Εκεί που μπορούμε να βοηθάμε και εκεί που μπορούμε να διαθέσουμε κονδύλια, σε μια δύσκολη εποχή λόγω της πανδημίας, το κάνουμε γιατί υπάρχει βούληση και τα εργαλεία να ξεπερνάμε προβλήματα πολλών ετών», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Νότιος και Βόρειος Τομέας του Ε65

Στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα έργα που είναι σε εξέλιξη στην Κεντρική Ελλάδα, ξεκινώντας από τον Οδικό Άξονα Ε65.

Όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής, συνεχίζονται τα έργα στον Νότιο Τομέα του Ε65 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα είναι έτοιμος εντός του 2022.

«Όταν γίναμε κυβέρνηση το έργο είχε ξεκινήσει, αλλά δεν έτρεχε με τους ρυθμούς που έπρεπε. Το παραλάβαμε μόλις στο 13% και σήμερα είμαστε στο 63%. Και αυτό γιατί, παρά την πανδημία, δεν σταματήσαμε τα έργα υποδομών, κρατώντας τους υγειονομικούς κανόνες, τα εργοτάξια έμειναν ανοιχτά και για να ολοκληρωθούν τα έργα αλλά και για την οικονομική ώθηση των τοπικών κοινωνιών, αφού έχουν σημαντικό πολλαπλασιαστή στο τοπικό ΑΕΠ».

Όσον αφορά τον Βόρειο Τομέα, ο υπουργός τόνισε ότι μέσα σε 18 μήνες και μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, το έργο μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης, αφού δόθηκε λύση για τα 70,5 χλμ. προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο υπουργός είπε η ολοκλήρωσή του θα γίνει σε τρία χρόνια και θα «κλείσει» το κομμάτι «αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας».

«Είναι ένας αυτοκινητόδρομος που ενώνει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα, που συνδέεται άμεσα με την ευρύτερη απολιγνιτοποίηση και την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας – ένας από τους λόγους που πείστηκαν οι ευρωπαίοι να χρηματοδοτηθεί το έργο – και βγάζει από την απομόνωση μια ολόκληρη περιοχή και δημιουργεί προοπτικές πολύ μεγάλης ανάπτυξης».

Όπως τόνισε ο υπουργός η σύμβαση θα περάσει άμεσα από την Βουλή και θα ξεκινήσει η κατασκευή του μέσα στο 2021. «Είναι ένας οδικός άξονας που θα δώσει απίστευτες προοπτικές σε πολλές περιοχές και την δυνατότητα σε επιχειρήσεις να έρθουν και να επενδύσουν στην περιοχή που θα περνάει ο Ε65».

Έργα μεταφοράς νερού Αχελώου

Ερωτηθείς για το θέμα του Αχελώου, ο υπουργός αφού υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση κάνει ακριβώς ό,τι είχε δεσμευτεί προεκλογικά, τόνισε ότι προχωρά στη λύση της ήπιας μεταφοράς νερού (250 εκατ. m3 ετησίως) στη θεσσαλική πεδιάδα και για περιβαλλοντικούς λόγους, γεγονός που αναγνωρίζεται πλέον από όλους.

«Άρα δεν μιλάμε για εκτροπή», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής. Σύμφωνα με τον υπουργό, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά στην τροποποίηση των εν ισχύ σχεδίων διαχείρισης υδάτων Θεσσαλίας και Δυτικής Στερεάς Ελλάδος και το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί τις εργασίες συντήρησης των ημιτελών έργων του Αχελώου και η σήραγγα συντήρησης θα δημοπρατηθεί άμεσα στο επόμενο διάστημα και θα ανατεθεί άμεσα και η νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στη Θεσσαλία.

«Αυτή η ιστορία με τον Αχελώο κρατάει πάνω από 40 χρόνια και δημιουργεί εντάσεις και πολιτικές αντιπαραθέσεις. Συνεπώς με έναν τρόπο ορθολογικό και ψύχραιμο να καταλάβουμε ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι όχι ολική εκτροπή αλλά ήπια μεταφορά ενός μέρους νερών – σεβόμενοι τις δικαστικές αποφάσεις και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες – και να πραγματοποιηθούν αυτά τα έργα για τα οποία έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ».

Οδικός Άξονας Φάρσαλα – Λάρισα

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Φάρσαλα – Λάρισα, τονίζοντας ότι μετά από συναντήσεις με τον περιφερειάρχη το έργο αναλαμβάνει η Περιφέρεια, όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο με τα έργο περιφερειακού ενδιαφέροντος, πάντα με τη συνδρομή και τη βοήθεια της κεντρικής διοίκησης.

«Το έργο είναι στα χέρια της Περιφέρειας, έχει γίνει το αίτημα ένταξης στο ταμείο Ανάκαμψης και είμαστε σε καλό δρόμο για να ξεμπλοκάρει και αυτό περίπου μετά από μια 15ετία και να χρηματοδοτηθεί ώστε να δημοπρατηθεί και να μην θυμίζει σύγχρονο γεφύρι της Άρτας».

Περιφερειακός Βόλου

Για το πρώτο τμήμα του Περιφερειακό Βόλου, ο υπουργός ανέφερε ότι αντιμετωπίζεται και αυτό το θέμα σε συνεργασία με τον Δήμο Βόλου. Πρόκειται για 3,7 χλμ. και η χρηματοδότηση είναι από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης και η χωροθέτησή του είναι σε άμεση συνάρτηση με τη σιδηροδρομική γραμμή προς το πορθμείο και υπάρχει συνεργασία με τον ΟΣΕ και όλα τα προβλήματα έχουν πλέον αντιμετωπιστεί. «Η μελέτη του έργου ολοκληρώνεται το 2021 και θα διαβιβαστεί στην Περιφέρεια έτσι ώστε να κλείσε και αυτό το κομμάτι του περιφερειακού», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Αποκατάσταση ζημιών από τον «Ιανό»

Τέλος ο Κώστας Καραμανλής, τόνισε ότι αντιμετωπίζονται όλες οι ζημιές που έγιναν από την κακοκαιρία «Ιανός» και πως η Πολιτεία κινήθηκε ταχύτατα, τόσο στις αποζημιώσεις των πληγέντων, όσο και στην αποκατάσταση των υποδομών της περιοχής.

«Σε χρόνο ρεκόρ δόθηκε έκτακτη εφάπαξ αποζημίωση για σπίτια και επιχειρήσεις που έπαθαν καταστροφές και απέδειξε την ετοιμότητα της δημόσιας μηχανής να σταθεί δίπλα σε αυτούς που υπέστησαν ζημιές. Μάλιστα, για την Θεσσαλία φτιάξαμε ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ανέλαβε η κεντρική διοίκηση έργα αποκατάστασης πληγεισών περιοχών στη Θεσσαλία και συγκεκριμένα στους δήμους Καρδίτσας, Αργιθέας και Μουζακίου».

Μάλιστα ο υπουργός τόνισε ότι οι τεχνικές παρεμβάσεις θα αρχίσουν άμεσα μέσα στο επόμενο δίμηνο και θα είναι εργασίες και καθαρισμοί ρεμάτων και κατασκευή νέων γεφυρών και αποκατάσταση περίπου 150 χλμ. επαρχιακού οδικού δικτύου, κόστους 143 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα