Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Tα 4 mega φωτοβολταϊκά που επιδιώκουν τη “βούλα” της Στρατηγικής Επένδυσης

 κείμενο από τo ypodomes.com

Δυναμικά έχει μπει το πρώτο τρίμηνο του 2021 όσον αφορά τα ενεργειακά έργα και συγκεκριμένα τα έργα ΑΠΕ. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι αναμένονται οι αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) για σημαντικά έργα ΑΠΕ προκειμένου να ενταχθούν στο ειδικό αδειοδοτικό καθεστώς του νόμου 4608/2019.

Μιλάμε για 4 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στον οργανισμό Enterprise Greece. Οι προτάσεις αφορούν αποκλειστικά και μόνο φωτοβολταϊκά πάρκα, τα περισσότερα εκ των οποίων οριοθετούνται στη Βόρεια Ελλάδα. Η συνδυασμένη συνολική ισχύς τους υπολογίζεται περί τα 2.2 GW, ενώ το ποσό των επενδύσεων ξεπερνά το 1.5 δισεκατομμύριο ευρώ.

Τα δύο φωτοβολταϊκά που θα  περάσουν από ΔΕΣΕ

Η πρώτη στρατηγική επένδυση, η οποία αναμένεται να περάσει σύντομα από τη ΔΕΣΕ, είναι αυτή του Ομίλου Καράτζη. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων στη Θεσσαλία και την Κεντρική Μακεδονία.

Συνολικά η πρόταση αφορά στην εγκατάσταση 362,75 MW συνολικής εγκατεστημένης ισχύος, ενώ το ύψος της επένδυσης ξεπερνά τα 180 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο θα αποτελείται από 52 φωτοβολταϊκούς σταθμούς, οι οποίοι χωροθετούνται στο Κιλκίς και τη Λάρισα.

Η έτερη επένδυση που περιμένει να πάρει και αυτή σύντομα τη βούλα της Στρατηγικής Επένδυσης είναι τα φωτοβολταϊκά της Ενιπέας-Archirodon στη Θεσσαλία.

Το υπό ένταξη έργο αφορά στη μελέτη και ανάπτυξη εγκατάστασης και λειτουργίας φωτοβολταϊκών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 700 ΜW και ετήσιας παραγόμενης ενέργειας 1.022.407.000 kWh.

Το ύψος της προτεινόμενης επένδυσης ανέρχεται στα 350 εκατομμύρια ευρώ και οι φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα εγκατασταθούν στις περιοχές Σκοπιά και Καλλιθέα που βρίσκονται στο Δήμο Φαρσάλων.

Οι παραπάνω προτάσεις αποτελούν τις πιο έτοιμες για ένταξη στον ειδικό αναπτυξιακό νόμο, καθώς έχει λήξει η περίοδος της δημόσιας διαβούλευσης. Το επόμενο βήμα είναι η έγκριση από το Διοικητικό Συμβούλιο του Enterprise Greece και η εν τέλει αξιολόγηση από τη ΔΕΣΕ, όπου και θα δοθεί επισήμως η σφραγίδα της Στρατηγικής Επένδυσης.

Τα δύο νέα φωτοβολταϊκά προς αξιολόγηση

Δύο ακόμα προτάσεις έχουν υποβληθεί στον ειδικό αυτό φορέα και αφορούν τα φωτοβολταϊκά της Energoplan και της ολλανδικής εταιρίας ICONIUM VENTURES BV.

Η επένδυση της Energoplan αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία φωτοβολταϊκών σταθμών στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Αν. Μακεδονίας-Θράκης. Το έργο έχει “βαφτιστεί” Energoplan SA Group PV Project – N.Greece και προβλέπει τη δημιουργία τεσσάρων φωτοβολταϊκών πάρκων σε Θεσσαλονίκη, Κιλκίς και Έβρο.

Τα φωτοβολταϊκά συνολικής ισχύος 1.2 GW κοστολογούνται στα 700 εκατομμύρια ευρώ, με αποτέλεσμα να κάνουμε λόγο για ένα ακόμη ενεργειακό έργο-μαμούθ στη χώρα μας.

Η δημόσια διαβούλευση για το έργο έχει λήξει και, εφόσον προχωρήσουν οι αιτήσεις του Ομίλου Καράτζη και της ΕΝΙΠΕΑΣ-Archirodon, θα μπει και αυτό σε τροχιά αξιολόγησης από το Δ.Σ. Του Enterprise Greece.

Η τελευταία και πιο πρόσφατη πρόταση προς ένταξη στις Στρατηγικές επενδύσεις είναι αυτή της ολλανδικής ICONIUM VENTURES BV, η οποία μέσω της Claritas Hellas Energy BV επιδιώκει την εγκατάσταση 5 φωτοβολταϊκών πάρκων στις Περιφερειακές Ενότητες Κιλκίς και Θεσσαλονίκης.

Το project έχει την ονομασία Claritas Hellas Energy B.V. PV Project και η συνολική εγκατεστημένη ισχύς ανέρχεται στα 604 MW ενώ το ύψος της επένδυσης αγγίζει τα 360 εκατομμύρια ευρώ.

Η συγκεκριμένη επένδυση έχει υποβληθεί από τα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2020 στο Enterprise Greece και αποτελεί την πιο “καινούργια” μεταξύ των παραπάνω, καθώς τελεί ακόμα υπό δημόσια διαβούλευση, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τις 2 Απριλίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα