Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

Η ΑΚΤΩΡ ανάδοχος στα δίκτυα φυσικού αερίου σε Ξάνθη και Δράμα

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα νέο κεφάλαιο στην πορεία της ανοίγει η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ), μετά την επίλυση και της τελευταίας εκκρεμότητας για την υλοποίηση του Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ, που θα φέρει το φυσικό αέριο σε δεκάδες πόλεις της χώρας.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο ολοκλήρωσε επιτυχώς τον προσυμβατικό έλεγχο για τα πρώτα κατασκευαστικά έργα στις πόλεις της Ξάνθης και της Δράμας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δίνοντας το «σύνθημα» για την υπογραφή, το αμέσως επόμενο διάστημα, της σύμβασης μεταξύ της ΔΕΔΑ και του αναδόχου, της εταιρείας «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ».

Το έργο για τα δίκτυα σε Ξάνθη και Δράμα

Το έργο στις πόλεις της Ξάνθης και της Δράμας είναι προϋπολογισμού 17,1 εκατ. ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.) και χρηματοδοτείται από ίδια κεφάλαια, δανειακά κεφάλαια, καθώς και από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Οι εργασίες κατασκευής του δικτύου θα ξεκινήσουν εντός του Απριλίου και θα ολοκληρωθούν σταδιακά έως το 2023.

Παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής θα πραγματοποιούνται συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών), καθώς και δημόσιων κτιριακών εγκαταστάσεων, όπως νοσοκομείων και μονάδων υγείας, σχολείων κ.ά.

Σειρά θα πάρουν, στη συνέχεια, οι πόλεις της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για τις οποίες οι διαδικασίες οριστικής έγκρισης των έργων αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες.

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω έργα είναι τα πρώτα που θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται στο πλαίσιο του εγκεκριμένου, από τη ΡΑΕ, Προγράμματος Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ για την περίοδο 2021-2025. Τα έργα, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ, θα φέρουν το φυσικό αέριο σε 34 πόλεις της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, θα κατασκευαστούν συνολικά 1.860 χιλιόμετρα δικτύου και θα γίνουν περισσότερες από 68.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε σχετικά:

«Η επικείμενη έναρξη των έργων για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στις πόλεις της Ξάνθης και της Δράμας αποτελεί σημαντικό βήμα για την ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης.

Η πρόσβαση στο φυσικό αέριο, το οποίο θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση τα επόμενα έτη, έχει μεγάλα οφέλη για τα νοικοκυριά και τη χώρα συνολικότερα.

Με τις επενδύσεις που δρομολογούνται για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου, οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε ένα φθηνότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον καύσιμο, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται και ο στόχος για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος».

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μάριος Τσάκας υπογράμμισε:

«Η επιτυχής ολοκλήρωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο του προσυμβατικού ελέγχου των πρώτων μεγάλων έργων της ΔΕΔΑ, αποτελεί για εμάς μια ιστορική στιγμή. Έχει συμβολική αξία, καθώς αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών που κάνουμε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ώστε τα έργα, που παρέμεναν σε στασιμότητα από το 2017, να μπουν σε τροχιά υλοποίησης.

Ταυτόχρονα, όμως, έχει τεράστια ουσιαστική αξία για χιλιάδες συμπολίτες μας οι οποίοι θα αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο, αυτή την οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον μορφή ενέργειας που θα μας οδηγήσει στη νέα ενεργειακή εποχή. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστα Σκρέκα για την πολύτιμη συμβολή του στην υλοποίηση του οράματός μας να αποκτήσει η ελληνική περιφέρεια ένα ισχυρό και αξιόπιστο σύστημα παροχής ενέργειας, με σημαντικές ωφέλειες για τις τοπικές κοινωνίες και την ανάπτυξη της χώρας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα