Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

Το σχέδιο έργων του Υποδομών για το 2021, το βάρος στον σιδηρόδρομο

 κείμενο από το ypodomes.com

Με μεγάλους στόχους προχωρά η χρονιά για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με απώτερο σκοπό την βελτίωση της κατάστασης στον κατασκευαστικό κλάδο. Πολλά από τα έργα τα οποία υπάρχουν στην ατζέντα έχουν εισαχθεί στους φετινούς στόχους που κατέθεσε το υπουργείο στο “Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2021”.

Το Σχέδιο αυτό Δράσης, όπως εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, αποτελεί δομικό στοιχείο του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής.

Σε αυτό παρουσιάζονται, με  ομοιογενή και συνοπτικό τρόπο, οι παρακάτω στόχοι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.  Περιλαμβάνονται, επίσης, τα βασικά μετρήσιμα προσδοκώμενα αποτελέσματα από την επίτευξη των στόχων αυτών, οι δράσεις για την υλοποίησή τους, καθώς και τα σχετικά με αυτές τις δράσεις, εμβληματικά έργα.

Καραμανλής: Εργαζόμαστε για τη δημιουργία αξιόπιστων και υψηλών προδιαγραφών υποδομών

Όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής, σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, μαζί με το στελεχιακό του δυναμικό, εργάσθηκαν κι εργάζονται στην κατεύθυνση της εμπρόθεσμης και ποιοτικής υλοποίησης των Σχεδίων Δράσης που έχουμε θέσει, συμβάλλοντας έτσι στην ανάκαμψη της χώρας και την δημιουργία αξιόπιστων, ασφαλών και υψηλών προδιαγραφών υποδομών, αλλά και υπηρεσιών μεταφορών, σημαντικής προστιθέμενης αξίας, θέτοντας πάντοτε στο επίκεντρο την εξυπηρέτηση του πολίτη.

Σύμφωνα με αυτο και σύμφωνα με τον γενικότερο κυβερνητικό προγραμματισμό, τέθηκαν ως γενικοί στόχοι:

-Η βελτίωση της ποιότητας του σχεδιασμού των έργων υποδομής
-Η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στις μεταφορές
-Η αναμόρφωση του μεταφορικού έργου και η μετάβαση σε νέες μορφές κινητικότητας
-Ο εκσυγχρονισμός των αερομεταφορών
-Η βελτίωση της ασφάλειας των μετακινήσεων και της οδικής ασφάλειας
-Η βελτίωση των διαδικασιαών του υπουργείου μέσω της απλούστευσης ή και της ψηφιοποίησης τους.

Τα έργα του 2021

Στα σιδηροδρομικά περιλαμβάνουν την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ, συνεργασία ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ για το τμήμα Ρίο, Πάτρα, Πύργος και ολοκλήρωση των συστημάτων του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα-Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας (ΠΑΘΕΠ), από τον ΟΣΕ.

Στα μεγάλα έργα υποδομών: Πρόοδος υλοποίησης των εμβληματικών έργων, όπως Συμβάσεις Παραχώρησης (Ε65/Τρίκαλα-Εγνατία,), η αναβάθμιση της εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσ/κης, η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας, οι μεγάλοι οδικοί άξονες (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), Πάτρα-Πύργος).

Στα έργα Μετρό: Εκκίνηση κατασκευής γραμμής 4 Μετρό Αθήνας(Άλσος Βεΐκου-Γουδή), Επέκταση γραμμής 3 προς Πειραιά, κατασκευή βασικής γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκης, επέκταση γραμμής προς Καλαμαρια.

Παράλληλα θα συμβασιοποιηθούν διαγωνισμοί για τα Η/Μ στην επέκταση Καλαμαριάς και θα δημοπρατηθεί το έργο 15 πρόσθετων συρμών.

Το βάρος στο σιδηρόδρομο

Για τον σιδηρόδρομο πιο συγκεκριμένα αναφέρεται πως προχωρά η αναδιάρθρωση ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ με νέα σύμβαση, διεταιρικό διοικήσεων (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥMΕ)-ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ), σύσταση διεταιρικής επιτροπής επιχειρησιακού σχεδιασμού, σύσταση διεταιρικής επιτροπής παραλαβής έργων.

Μέσα στα πλάνα του υπουργείου ΥΠΟΜΕ για τον σιδηρόδρομο είναι , η εξειδίκευση του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για το σιδηρόδρομο, η διαχείριση του τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., η βελτιστοποίηση της απόδοσης της συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και η ολοκλήρωση της μελέτης και των τευχών ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη.

Προετοιμάζεται επίσης θεσμικό, ρυθμιστικό και οργανωτικό πλαίσιο στο σιδηρόδρομο. Η δράση αυτή θα συμβάλει ώστε να ολοκληρωθούν οι νομοθετικές παρεμβάσεις, η προσαρμογή σκοπών των Εταιρειών, Αρχών και Επιτροπών με την Τροποποίηση ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου-ΟΣΕ, την προσαρμογή σκοπών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Επιτροπής Ατυχημάτων και την διευθέτηση ορίων Υποδομής και λοιπής ακίνητης περιουσίας.

Τα σιδηροδρομικά έργα

Μέσα στη φετινή χρονιά θα ωριμάσει το μεγάλο έργο για την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου και θα ενταχθεί σε κάποιο από τα διαθέσιμα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.

Για το έργο Ρίο-Πάτρα θα προχωρήσει η μελέτη ανάλυσης εναλλακτικών λύσεων και θα οριστικοποιηθεί η πρόταση για την έλευση του τρένου. Θα γίνει η οριστική μελέτη, τεύχη δημοπράτησης, ένταξη έργου, και θα ετοιμαστεί η προκήρυξη. Παράλληλα θα προχωρήσουν και τα έργα στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο (ηλεκτροκίνηση) και Αίγιο-Ρίο (ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία).

Παράλληλα προβλεπεται η ολοκλήρωση της 717 σύμβασης (ανάταξη σηματοδότησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας) και ανάταξη σηματοδότησης στο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.

Αυτοκινητόδρομοι

Στον ΒΟΑΚ θα προχωρήσει η έκδοση περιβαλλοντικών όρων, θα ξεκινήσει η Β`φάση του έργου για τα τμήματα Κίσσαμος-Χανιά-Χερσόνησος (παραχώρηση) κα Χερσόνησος-Νεάπολη (ΣΔΙΤ). Παράλληλα προβλέπεται δημοπράτηση ως δημόσιο έργο για το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Προχωρά το έργο στο Άκτιο-Αμβρακία και προβλέπεται η έναρξη των έργων και στο Πάτρα-Πύργος. Έναρξη έργων μέχρι το καλοκαίρι θα έχουμε και για το βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία. Στη Β`φάση θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια Σαλαμίνας αφού εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα