Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

Τρία νέα mega φωτοβολταϊκά με αέρα στρατηγικής επένδυσης στη Β. Ελλάδα

 κείμενο από το ypodomes.com

Η Βόρεια Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζει να μαγνητίζει τα μεγάλα έργα ΑΠΕ καθώς ακόμα μία διεθνής εταιρία επιδιώκει να εγκαταστήσει 3 φωτοβολταϊκά πάρκα συνολικής ισχύος 604 MW.

Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για την επένδυση της Claritas Hellas Energy BV, η οποία ανέρχεται συνολικά στα 358 εκατομμύρια ευρώ και αφορά την εγκατάσταση 5 φωτοβολταϊκών πάρκων στις Περιφερειακές Ενότητες Κιλκίς και Θεσσαλονίκης και επιδιώκει να ενταχθεί μέσω του Enterprise Greece στις Στρατηγικές Επενδύσεις.

Το project έχει την ονομασία Claritas Hellas Energy B.V. PV Project και δρομολογείται από την Claritas Investments BV, η οποία είναι  η θυγατρική της ICONIUM VENTURES BV που έχει έδρα στην Ολλανδία με χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ στην Πολωνία, την Ουκρανία και το Καζακστάν.

Που θα κατασκευαστούν τα φωτοβολταϊκά

Τα φωτοβολταϊκά που θα κατασκευάσει και θα εγκαταστήσει η ολλανδική εταιρία, χωρίζονται σε 3 φωτοβολταϊκά πάρκα, τα οποία έχουν τις εξής ονομασίες και εγκατεστημένη ισχύ:

 Spower Krirolakos, το οποίο αποτελείται από 13 Φ/Β Σταθμούς ισχύος 197 MW

SPOWER Energy, το οποίο αποτελείται από  23 Φ/Β Σταθμούς ισχύος 127,4 MW, και

SPOWER Kilkis που αποτελείται από  77 Φ/Β Σταθμούς ισχύος 280 MW.

Αναλυτικότερα όπως φαίνεται και από την παρακάτω εικόνα η εταιρία θα εγκαταστήσει Φ/Β στις εξής περιοχές:

Κιλκίς

  1. Κυριακέικα: 250 MW
  2. Παιόνια: 56 MW
  3. Βαπτιστής: 173 MW
  4. Μεγάλη Βρύση: 106 MW

Όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη η εταιρία επιθυμεί να εγκαταστήσει 17 MW στην περιοχή Βαθυλάκκου.

Claritas Hellas Energy φωτοβολταϊκά

Πρόσω ολοταχώς για την ένταξη στις Στρατηγικές Επενδύσεις

Προς το παρόν το έργο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στο Enterprise Greece με στόχο να πάρει τη “σφραγίδα” της Στρατηγικής Επένδυσης. Αυτό σημαίνει πως το έργο, εφόσον περάσει από το Συμβούλιο του Οργανισμού και τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ), θα ενταχθεί στο ειδικό επιταχυμένο αδειοδοτικό καθεστώς του νόμου 4608/2019.

Tο νέο υπό ένταξη έργο, όπως και τα παραπάνω αποτελεί μία επένδυση που ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και θα δημιουργήσει πλήθος θέσεων εργασίας κατά την κατασκευή και τη λειτουργία, πληρώντας έτσι τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί ως Στρατηγική Επένδυση.

Όσον αφορά τα περιβαλλοντικά οφέλη η επένδυση αναμένεται να συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς δύναται να αποτρέψει την έκλυση μεταξύ 338.180 και 795.180 τόνων CO2 σε ετήσια βάση. Τέλος, το έργο θα συνεισφέρει στην επίτευξη των εθνικών στόχων για τη συμμετοχή των ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό ισοζύγιο.

Το έργο αποτελεί ένα από τα πολλά φωτοβολταϊκά που διεκδικούν την ένταξή τους στον ειδικό αναπτυξιακό νόμο. Όπως έχετε ήδη διαβάσει στο ypodomes.com τα πιο επιφανή εξ αυτών είναι το φωτοβολταϊκό ισχύος 1.2 GW της Energoplan, αυτό του Ομίλου Καράτζη ισχύος 362,75 MW και της ΕΝΙΠΕΑΣ-Archirodon ισχύος 700 ΜW, για τα οποία και αναμένεται η επόμενη συνεδρίαση της ΔΕΣΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα