Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Ελληνικό: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του μεγαλύτερου έργου ανάπλασης στην Ελλάδα

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα από τα βασικότερα και πιο κρίσιμα θέματα που αφορούν στις συμβατικές υποχρεώσεις και οδηγούν στην υπογραφή για την μεταβίβαση των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε. στην Lamda Development, ολοκληρώθηκε, καθώς κυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων με ευρύτατη πλειοψηφία, η Σύμβαση Διανομής Ακινήτου – Σύστασης Δικαιώματος Επιφανείας Ακινήτου Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

Πρόκειται για το νόμο που αποδίδει στην Lamda Development, μέσω της απόκτησης της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α..Ε, όταν αυτή συμβεί, την πλήρη κυριότητα του 30% της έκτασης (περίπου 1.800 στρέμματα) του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παράκτιας ζώνης, εξαιρουμένων του αιγιαλού και της παραλίας καθώς και το δικαίωμα εκμετάλλευσης της υπόλοιπης έκτασης για 99 χρόνια, εξαιρουμένων των κοινόχρηστων και των κοινωφελών χώρων.

Με βάση την Σύμβαση Διανομής η ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. αποκτά:

δικαίωμα πλήρους κυριότητας σε έκταση που αντιστοιχεί σε ποσοστό 30% της επιφάνειας του Πρώην Αεροδρομίου και σε έκταση που αντιστοιχεί σε ποσοστό 30% της επιφάνειας της Παράκτιας Ζώνης, εξαιρουμένων του αιγιαλού και της παραλίας και δικαίωμα επιφανείας στην υπόλοιπη έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου εξαιρουμένων των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων.

Με τη Σύμβαση η Εταιρεία εξασφαλίζει, πέραν όλων των οικιστικών αναπτύξεων, δικαίωμα πλήρους κυριότητας στις εξής προγραμματιζόμενες αναπτύξεις:

-Στο εμπορικό κέντρο επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης,
-Στο ψηλό κτήριο μεικτής χρήσης (ξενοδοχείο και γραφεία) επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης,
-Στο ψηλό κτήριο γραφείων επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης,
-Στο ένα ξενοδοχείο στην περιοχή του παρακτίου μετώπου.

Στις οικιστικές αναπτύξεις, στις οποίες η Εταιρεία θα έχει επίσης δικαίωμα πλήρους κυριότητας, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:

Το ψηλό κτήριο κατοικιών στην περιοχή της μαρίνας (ύψους 200μ.),
Οι υπόλοιπες κατοικίες στο παράκτιο μέτωπο και
Όλα τα οικιστικά κτήρια περιμετρικά του Πάρκου.

Μέσω του δικαιώματος επιφάνειας αξιοποιούνται στο μέγιστο οι δυνατότητες που προσφέρει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και ουσιαστικά επιτυγχάνεται η απόκτηση για 99 έτη του δικαιώματος πλήρους αξιοποίησης και εκμετάλλευσης όλων των υπολοίπων αναπτύξεων του Μητροπολιτικού Πόλου, οι οποίες στη συνέχεια θα επιστρέψουν στο Ελληνικό Δημόσιο. Στις αναπτύξεις με δικαίωμα επιφανείας περιλαμβάνονται:

-η περιοχή στην οποία προγραμματίζεται να αναπτυχθεί το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με χρήσεις ξενοδοχείου, καζίνο, συνεδριακών και εκθεσιακών χώρων, το ξενοδοχείο και οι εμπορικές αναπτύξεις στην μαρίνα του Αγ. Κοσμά, όλες οι ψυχαγωγικές αναπτύξεις εντός του Πάρκου.

Τι περιλαμβάνεται στη σύμβαση

Παράλληλα, η Σύμβαση καταγράφει με λεπτομέρεια όλες τις ιδιαιτερότητες του Μητροπολιτικού Πόλου (όπως π.χ. οριοθετημένους αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, διατηρητέα και διατηρούμενα κτήρια κ.α.), οριοθετώντας συγχρόνως με απόλυτη ακρίβεια όλους τους κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους. Πατώντας δε με απόλυτη ακρίβεια στα βήματα που έχουν προηγηθεί, ήτοι στο ΠΔ έγκρισης του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης και τις ΚΥΑ εφαρμογής του, ταυτίζει πλήρως το πολεοδομικό με το ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Επιπρόσθετα, το ΦΕΚ της κυρωθείσας Σύμβασης και του ειδικού διαγράμματος που την ακολουθεί, θα καταχωρηθεί στα Κτηματολογικά Γραφεία Γλυφάδας και Παλαιού Φαλήρου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζονται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια δικαίου και πλήρης διαφάνεια και δημοσιότητα για όλους τους μελλοντικούς αγοραστές.

Το έργο του Ελληνικού είναι το όραμα της Ελλάδας του αύριο. Αποτελεί το μεγαλύτερο επενδυτικό στοίχημα της χώρας μας, το σημαντικότερο όχημα ανάπτυξης – ειδικά αυτή τη δύσκολη για την οικονομία της χώρας περίοδο – με την προσδοκία και προοπτική να αποτελέσει πολύ σύντομα ένα παγκόσμιο πόλο οικονομικής, επενδυτικής, πολιτιστικής και τουριστικής δραστηριότητας με πολλαπλά οφέλη για όλους.

Το έργο του Ελληνικού, το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης στην Ευρώπη αποτελεί το σύμβολο μετάβασης της χώρας στις ανάγκες και στις προτεραιότητες της επόμενης μέρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα