Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

Στην Αθήνα ο πρώτος Μετροπόντικας της Γραμμής 4 του Μετρό – Η πορεία στο υπέδαφος της πόλης

 κείμενο από το ypodomes.com

Στην Αθήνα βρίσκεται ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες που θα διανοίξουν τη σήραγγα της νέας γραμμής 4 στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα τα κομμάτια του μηχανήματος έχουν φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά και τις επόμενες ημέρες σε συνεννόηση με την Αττικό Μετρό, θα ξεκινήσει με ειδικά φορτηγά η μεταφορά τους στο φρεάρ ΚΑΤΕΧΑΚΗ.

Ο χώρος εκεί είναι έτοιμος να υποδεχθεί το βαρύ μηχάνημα. Στη συνέχεια θα ξεκινήσει η συναρμολόγηση του η οποία προβλέπεται να διαρκέσει περίπου μέχρι τις γιορτές. Στόχος της κοινοπραξίας είναι να ξεκινήσει το ταξίδι του μετροπόντικα στις αρχές του έτους, ιδανικά τον Ιανουάριο. Εδώ είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος καθώς και σε προ καιρού δηλώσεις του ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής, είχε μιλήσει για εκκίνηση της διάνοιξης τις αρχές του 2023.

Ο δεύτερος μετροπόντικας βρίσκεται στο εργοστάσιο της Γερμανίας, πλήρως συναρμολογημένος και σε διαδικασία συντήρησης. Το σημείο κλειδί για να αποσυναρμολογηθεί και να ξεκινήσει το ταξίδι του με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά είναι να αποδοθεί στην κοινοπραξία κατασκευής ο χώρος υποδοχής του μηχανήματος στο εργοτάξιο του ΑΛΣΟΥΣ ΒΕΙΚΟΥ.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές αυτό θα γίνει εντός Οκτωβρίου. Στη συνέχεια θα χρειαστεί να ξεκινήσουν εκσκαφές που θα κάνουν δυνατή την μεταφορά του αποσυναρμολογημένου μηχανήματος και κατόπιν να γίνει η συναρμολόγηση και θέση σε εκκίνηση και του δεύτερου μηχανήματος. Η έναρξη του ταξιδιού του δεύτερου μετροπόντικα τοποθετείται την Άνοιξη.

Tα ...αθόρυβα ΤΒΜ

Τα ΤΒΜ κατασκευάστηκαν και συναρμολογήθηκαν στο εργοστάσιο της Herrenknecht AG στη Γερμανία.

Έχουν μήκος 100 μέτρα και διάμετρο που ξεπερνά τα 9 μέτρα. Το βάρος τους είναι 1.500 τόνοι ανά μηχάνημα και διαθέτουν ότι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει η σχετική τεχνολογία.

Το σημαντικότερο για την Αθήνα είναι πως τα δύο μηχανήματα έχουν ειδικά διαμορφωμένες μηχανές με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίσουν για πρώτη φορά μηδενική όχληση κατά τη διάρκεια της διάνοιξη της σήραγγας της νέας γραμμής 4.

Αξίζει να σημειώσουμε πως μετά από 20 χρόνια έρχονται καινούργια ΤΒΜ στα έργα Μετρό της χώρας. Στις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας αλλά και της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιήθηκαν μεταχειρισμένα ΤΒΜ.

Οι παράγοντες για τη διάνοιξη της σήραγγας

Η ταχύτητα διάνοιξης της σήραγγας συνήθως εξαρτάται από δύο βασικούς παράγοντες. Ο πρώτος είναι το είδος του υπεδάφους που θα συναντήσει. Συνήθως τα ΤΒΜ δυσκολεύονται από σαθρά, σπηλαιώδη εδάφη ή από ιδιαίτερα σκληρά. Ο δεύτερος παράγοντας είναι η ταχύτητα κατασκευής των σταθμών.

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα έργα μετρό, το μηχάνημα σύμφωνα με πληροφορίες θα μπορεί να περνά από κάθε σταθμό χωρίς να έχει εξασφαλιστεί πως θα έχει ολοκληρωθεί το όρυγμα του σταθμού, δηλαδή οι εκσκαφές να έχουν φτάσει μέχρι τον πυθμένα του. Αυτό σημαίνει πως σε κάθε breakthrough το ταξίδι θα συνεχίζεται απρόσκοπτα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές έτοιμους σταθμούς αναμένεται να βρουν οι μετροπόντικες στο κέντρο της πόλης που θα είναι άλλωστε και οι τελευταίοι που θα διανοιχθούν.

Αξίζει να σημειωθεί πως θα έχουμε διάνοιξη σήραγγας Μετρό από ΤΒΜ ύστερα από χρόνια. Ήταν το 2017 όταν ο μετροπόντικας στην επέκταση προς Πειραιά έφτανε στο Δημοτικό Θέατρο και λίγο αργότερα στον επίσταθμο. Έξι χρόνια αργότερα ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι του προς τα ανατολικά προάστια και τελικά το κέντρο.

Ο σταθμός ΓΟΥΔΗ θα είναι ο πρώτος που θα συναντήσει στην πορεία του και στη συνέχεια θα περάσει από ΖΩΓΡΑΦΟΥ και ΙΛΙΣΙΑ. Αυτοί οι δύο σταθμοί βρίσκονται σε ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές. Αντίστοιχα ο δεύτερος μετροπόντικας θα ξεκινήσει από τον επίσταθμό μέχρι τον τερματικό σταθμό ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ και θα προχωρήσει μέσω των σταθμών ΓΑΛΑΤΣΙ και ΕΛΙΚΩΝΟΣ.

Σύμφωνα με τον προγραμματτισμό της Αττικό Μετρό, ως σημείο συνάντησης και εξόδου των δύο μηχανημάτων είναι στον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ. Για να φτάσουν εκεί θα χρειαστεί το πρώτο ΤΒΜ να περάσει επίσης από ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ και να φτάσει στο κέντρο. Ο δεύτερος θα συνεχίσει το ταξίδι τους περνώντας από τους σταθμούς ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ,   ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ.

Τα δύο μηχανήματα θα δώσουν ραντεβού στο εργοτάξιο Ευαγγελισμός από όπου θα αποσυναρμολογηθούν, θα εξέλθουν για να επαναχρησιμοποιηθούν και πάλι σε κάποιο άλλο έργο.

Οι πρόδρομες εργασίες

Αυτή την εποχή συνεχίζονται οι πρόδρομες εργασίες στους σταθμούς της γραμμής 4 που εκτελούνται από την ΕΡΕΤΒΟ. Εργοταξιακή κατάληψη έχει γίνει σε 14 από τους 15 σταθμούς και μένει η κατάληψη του εργοταξίου στον Ευαγγελισμό. Στη συνέχεια θα πρέπει να προχωρήσει η παράκαμψη των δικτύων κοινής ωφέλειας.

Αρχαιολογικές εργασίες εκτελούνται στους σταθμούς: Α.ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ.

Σε κάθε σταθμό που ολοκληρώνεται η διαδικασία θα παραδίδεται στην κοινοπραξία κατασκευής που είναι το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM για να προχωρήσει στα κυρίως έργα.

Οι σταθμοί της γραμμής 4 θα είναι όλοι πλευρικοί, με θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες, με συρμούς αυτόματους που θα κινούνται και θα ελέγχονται μέσω ενός κέντρου ελέγχου. Οι αποβάθρες με μήκος 80 μέτρα θα είναι μικρότερες από τις τις γραμμής 2 και 3 που είναι 110 μέτρα, τα δρομολόγια όμως θα μπορούν να είναι μέχρι και κάθε 90 δευτερόλεπτα λόγω της τεχνολογίας που διαθέτουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα