Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

Βοτανικός: Ποια μεγάλα έργα υποδομής και επενδύσεις μεταμορφώνουν την περιοχή

 κείμενο από το ypodomes.com

Μεταμορφώνεται η περιοχή του Βοτανικού την επόμενη πενταετία. Η περιοχή που σήμερα έχει τριτοκοσμικές πολεοδομικά συνθήκες αναμένεται με πλήθος από έργα να αλλάξει χαρακτήρα και να γίνει ένας νέος προορισμός στην πρωτεύουσα.

Στην περιοχή η μόνη αξιόλογη υποδομή είναι ο σταθμός Μετρό ΕΛΑΙΩΝΑΣ και κάποια ευπρεπή κτίρια κυρίως επί της Ιεράς Οδού. Στο υπόλοιπο της περιοχής κυριαρχεί ένα πολεοδομικό χάος και η απουσία βασικών υποδομών. Αυτό σε μία περιοχή που βρίσκεται 2 χιλιόμετρα από την Ομόνοια. Αντίστοιχα, σε ίδια απόσταση είναι οι Αμπελόκηποι, το Παγκράτι ή το Κουκάκι.

Αυτή η εικόνα όμως πρόκειται να αλλάξει καθώς έρχονται μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά έργα που θα δημιουργήσουν ένα νέο περιβάλλον στο οποίο η περιοχή του Βοτανικού θα μπορέσει να αναπτυχθεί σε μια νέα αστική, κυρίως εμπορική και διοικητική, ζώνη.

Άλλωστε ο Βοτανικός έχει μοναδικά πλεονεκτήματα καθώς περιβάλλεται από 3 μεγάλες λεωφόρους όπως ο Κηφισός, η Ιερά Οδός, η Λ.Αθηνών, η Πέτρου Ράλλη και η Πειραιώς. Πέρα από το σταθμό του Μετρό κοντό στο Βοτανικό βρίσκεται και ο σιδηροδρομικός σταθμός του Ρουφ.


Οι μεγάλες επενδύσεις


Ανάμεσα στα μεγάλα έργα που προετοιμάζονται είναι το γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο νέος τερματικός σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, τα έργα βασικών υποδομών, τα έργα ανάπλασης της περιοχής, η απομάκρυνση των μεταφορικών εταοιρειών σε νέο ακίνητο στη Φυλή αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις για ξενοδοχεία και εμπορικά κέντρα από μεγάλα ονόματα του real estate. Στην ευρύτερη περιοχή επίσης προγραμματίζονται μεγάλα έργα όπως η Πολιτεία Καινοτομίας και το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην Πειραιώς.

Εκτιμάται πως εφόσον όλα αυτά τα porject προχωρήσουν και ολοκληρωθούν η εικόνα στην περιοχή θα έχει αλλάξει ριζικά μέχρι το 2027. Αυτές οι μεγάλες επενδύσεις όμως, μπορούν να τραβήξουν και άλλες οι οποίες τελικά να κάνουν την περιοχή από τις πιο hot στο real estate της Αθήνας.


Το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού

Τις επόμενες ημέρες θα βγει η προκήρυξη του διαγωνισμού από τον Δήμο Αθηναίων για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό. Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 123 εκατ. ευρώ και πέρα από την κατασκευή του γηπέδου περιλαμβάνει και μια συνδετήρια σήραγγα γηπέδου-σταθμού Μετρό ΕΛΑΙΩΝΑΣ. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 36 μήνες και στόχος είναι το γήπεδο να είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2026. Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.


Τα έργα υποδομών και αναπλάσεων

Είναι έργα απαραίτητα για να γίνει η περιοχή από άναρχη, αστική. Αφορά σε δύο έργα: το πρώτο είναι έργο δημιουργίας υποδομών, δηλάδη δικτύων δρόμων, πεζοδρομίων, ύδρευσης, αποχέτευσης, τηλεπικοινωνιών, φωτισμού κλπ και το δεύτερο έργα ανάπλασης και πρασίνου για τον εξωραϊσμό της περιοχής. Τα έργα είναι απαραίτητα και συνδέονται με την κατασκευή του γηπέδου. Για φανταστείτε ένα γήπεδο που δεν έχει σύνδεση με τα δίκτυα ύδρευσης ή αποχέτευσης..


Ο νέος τερματικός σταθμός των ΚΤΕΛ

Πρόκειται για ένα έργο με ιστορία δεκαετιών. Στον χώρο του Ελαιώνα, δίπλα από τον σταθμό Μετρό και πολύ κοντά από το γήπεδο του ΠΑΟ έχει χωροθετηθεί ο νέος μητροπολιτικός τερματικός σταθμός των ΚΤΕΛ. Εκεί θα μεταφερθούν οι σημερινοί σταθμοί ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων αλλά και πλείστες ξένες λεωφορειακές γραμμές που σήμερα τερματίζουν κατά το δοκούν. Τα έργα ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ. Ο σχετικός διαγωνισμός παραχώρησης προετοιμάζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αναμένεται η προκήρυξη του.


Η μεταφορά των μεταφορικών εταιρειών στη Φυλή

Είναι ένα νέο project που αφορά τη μεταφορά δεκάδων μεταφορικών εταιρειών που είναι σήμερα διασκορπισμένες στην περιοχή του Βοτανικού, σε ένα νέο οργανωμένο χώρο στη Φυλή. Ο σχετικός διαγωνισμός προετοιμάζεται από το ΤΑΙΠΕΔ με στόχο το 2026 να έχει ολοκληρωθεί. Πρόκειται για μια σημαντική υποδομή που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς το νέο Κέντρο στη Φυλή θα συνδέεται απευθείας, μέσω του σιδηρόδρομου με το Ικόνιο και το Θριάσιο.

Για τον Βοτανικό αυτό σημαίνει απελευθέρωση όλων αυτών των ακινήτων και επανάχρηση τους σε αστικούς χώρους είτε για εμπορική είτε για κατοικίες.  Είναι ένα κρίσιμο project που θα καθορίσει την ευρύτερη εικόνα της περιοχής.


Τα ιδιωτικά έργα

Επένδυση έχουμε και στο ακίνητο με τις εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας, στο Βοτανικό, πολύ κοντά στην Ιερά Οδό, τη Λεωφόρο Κηφισού και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από τη Dimand. Οι εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας στην Αθήνα βρίσκονται σε δύο ακίνητα στην περιοχή του Βοτανικού, στο οικοδομικό τετράγωνο 35 και 38.Oι περισσότεροι νέοι χώροι θα αφορούν κτίρια σύγχρονων γραφείων ενώ δεν έχει αποκλειστεί και το ενδεχόμενο κατασκευής οικιστικών συγκροτημάτων.

Η επένδυση αναμένται να έχει ολοκληρωθεί το 2024. Πάντως, το πρότζεκτ αφορά μια ακόμη περίπτωση αστικής ανάπλασης και όπως έχει δηλώσει κατ’ επανάληψιν ο πρόεδρος και CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, η εταιρεία πιστεύει στις αστικές αναπλάσεις καθώς μπορούν να αλλάξουν τελείως τις περιοχές στις οποίες λαμβάνουν χώρα.

Επίσης σε διαγωνισμό είναι η αξιοποίηση του ακινήτου – φιλέτου του ΤΑΙΠΕΔ στον Ταύρο, από τον Μάρτιο. Πρόκειται για τις πρώην αποθήκες του ΕΟΜΜΕΧ στον Ταύρο, ιδιοκτησίας ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίες θα αξιοποιηθούν μετά τη διενέργεια του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού.

Με έκταση σχεδόν 3.300 τ.μ. και συντελεστή δόμησης 3, το ακίνητο δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης κτιρίων με συνολικό εμβαδόν που μπορεί να προσεγγίσει τα 10.000 τ.μ. Στα σχεδόν 80 χρόνια ζωής το ακίνητο των πρωην αποθηκών του ΕΟΜΜΕΧ πέρασε από διάφορες φάσεις λειτουργίας και χρήσεων. Τα τελευταία χρόνια παρέμεινε ως μια ανενεργή αποθήκη σε ένα μεγάλο οικόπεδο.


Τα έργα στην οδό Πειραιώς

Μεγάλα έργα όμως προετοιμάζονται και στην οδό Πειραιώς. Τα δύο σημαντικότερα είναι το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και η Πολιτεία Καινοτομίας.

Το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών κόστους 113 εκατ. ευρώ θα αναπτυχθεί στην οδό Πειραιώς 166 στον Ταύρο σε έκταση 8,7 στρεμμάτων, κοντά στον σταθμό του Προαστιακού ΡΟΥΦ. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 οπότε θα ξεκινήσουν και τα έργα. Επιπρόσθετα θα κατασκευαστεί και μια πεζογέφυρα που θα συνδέει τις δύο πλευρές της Πειραιώς με το νέο κτίριο.

Η «Πολιτεία Καινοτομίας» εκτιμάται σε μια επένδυση περίπου100 εκατ. ευρώ. Θα αναπτυχθεί στο ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ και το οποίο σήμερα είναι εγκαταλελειμένο. Η έκταση του ακινήτου είναι 17,9 στρέμματα και η επιφάνεια του κτιρίου είναι περίπου 18.000 τ.μ. Εκεί θα δημιουργηθούν κτιριακές εγκαταστάσεις για νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας και και τμήματα έρευνας και ανάπτυξης.

Ενα από τα πιο σημαντικά ιδιωτικά επενδυτικά σχέδια είναι ανάπλαση έκτασης της Βιοχάλκο σε ακίνητο 70 στρεμμάτων, επί της Λ. Πειραιώς 252, το οποίο γειτνιάζει με άλλα σημαντικά εμβληματικά κτίρια. Στην επένδυση των 120 εκατ. ευρώ προβλέπεται η ανάπτυξη δύο ξενοδοχείων, ενός κέντρου τεχνολογικής έρευνας κι ανάπτυξης, ενός πάρκου μεγέθους 30 στρεμμάτων, ενώ στην έκταση προβλέπονται επίσης ένα μουσείο, παιδικές χαρές, αθλητικές υποδομές, εστιατόρια και εγκαταστάσεις αναψυχής.

Στο ακίνητο θα διαμορφωθούν επίσης υδάτινα στοιχεία, πέντε χιλιόμετρα πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων, όπως επίσης και χώροι στάθμευσης. Θα αναπτυχθούν κτίρια επιφάνειας 45.000 τ.μ., εκ των οποίων περίπου 25.000 τ.μ. θα αφορούν τα δύο ξενοδοχεία και τα υπόλοιπα 20.000 τ.μ. τις χρήσεις πολιτισμού κι έρευνας. Η κατασκευή θα πιστοποιηθεί με LEED.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα