Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022

Στο Ταμείο Ανάκαμψης η μεγάλη ανάπλαση της Ακτή Θεμιστοκλέους στον Πειραιά – Ποια έργα προβλέπονται

 κείμενο από το ypodomes.com

Στο Ταμείο Ανάκαμψης μπήκε το μεγάλο έργο ανάπλασης του Αστικού Περίπατου στην Ακτή Θεμιστοκλέους στον Πειραιά. Το έργο είναι τμήμα της λεγόμενης “Αθηναϊκής Ριβιέρας” που στόχο έχει την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πρωτεύουσας.

Mε την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης ανάπλασης, αναμένεται ουσιαστική βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος και αναζωογόνηση της ευρύτερης περιοχής ενώ θα αναδειχθεί μια ενεργή επιχειρηματικότητα κοινότητα για κατοίκους και επισκέπτες και θα επιτευχθούν πολλαπλά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Τη λειτουργικότητα της πράξης θα υποστηρίξει και θα διασφαλίσει ο Δήμος Πειραιά με τις καθ΄ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες του.


Πολλαπλή χρηματοδότηση

Το έργο, το οποίο επίσης χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU, και αφορά στην δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου κοινόχρηστου χώρου, που θα αποδοθεί στους πεζούς και τους ποδηλάτες στον Πειραιά, των κατάλληλων υποδομών οι οποίες θα εξυπηρετήσουν τη λειτουργία των καταστημάτων, διαδρόμου στην ακτή για θέαση του τείχους από τη θάλασσα, ποδηλατικής διαδρομής κατά μήκος της ακτής, ανοιχτών χώρων για ενθάρρυνση της πρόσβασης του κοινού, διαμορφώσεων για την εξασφάλιση πρόσβασης ΑΜΕΑ σε σημεία του τείχους και λοιπές εργασίες αναβάθμισης της της ακτής.

Το έργο εντάχθηκε με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών, Θόδωρου Σκυλακάκη με ποσό 25 εκατ. ευρώ μέσω των δράσεων “Στρατηγικές Αστικές Αναπλάσεις”. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η “Πειραιάς ΣΥΝ Μονοπρόσωπη Α.Ε.- Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης”.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει η διαδικασία πρόσκλησης θα ξεκινήσει μέσα στο 2022 (ως ημερομηνία έναρξης θεωρείται η 5η Οκτωβρίου) και θα πρέπει να ολοκληρωθεί (όπως και ολόκληρο το πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης) το τέταρτο τρίμηνο του 2025.


Το αντικείμενο του έργου

Η Πειραϊκή αποτελεί την Νοτιοδυτική παραλιακή συνοικία του Πειραιά , βρίσκεται ανατολικά του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά και κατά μήκος της παραλίας της βρίσκονται τα αρχαία Μακρά Τείχη (τείχη του Κόνωνα ) που προστάτευαν τον κύριο οικισμό της Αθήνας και το λιμάνι της. Η ακτογραμμή της έχει έκταση 2,5 χιλιόμετρα και δημιουργεί τρεις κόλπους. Της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων , όπου βρίσκεται ο τάφος του Θεμιστοκλή , του «Όρμου Αφροδίτης», που παλαιότερα λεγόταν «Μπαϊκούτσι» και το «Σκαφάκι».

Σε όλο το μήκος της ακτής απαντώνται καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και κέντρα αναψυχής. Το θεώμενο σύνολο της Πειραϊκής Ακτής «θάλασσα – βράχια- οχυρό» είναι μια αδιάσπαστη ενότητα και στην αρχαία χρήση του και στην μορφολογία του (αφού χρήση και μορφή αλληλοσυμπληρώθηκαν) και σαν τέτοια ενότητα αντιμετωπίζονται στο προτεινόμενο έργο.


Στόχος του έργου είναι:

– Η δημιουργία, ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου κοινόχρηστου χώρου, που θα αποδοθεί στους πεζούς και τους ποδηλάτες του Πειραιά.

– Η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών οι οποίες θα εξυπηρετήσουν τη λειτουργία των καταστημάτων, προσελκύοντας επιπλέον τουριστικό ενδιαφέρον.

– Η δημιουργία διαδρόμου στην ακτή για θέαση του τείχους από τη θάλασσα.

– Η δημιουργία ποδηλατικής Διαδρομής κατά μήκος της ακτής.

– Η αναδιάταξη των χώρων στάθμευσης.

– Η δημιουργία επιπλέον ανοιχτών χώρων και η ενθάρρυνση της πρόσβασης του κοινού.

– Η δημιουργία ραμπών για τη σύνδεση των διαδρομών και την εξασφάλιση πρόσβασης ΑΜΕΑ σε σημεία του τείχους.

– Η αποκατάσταση του δικτύου απορροής ομβρίων.



Για την προετοιμασία των προς διαμόρφωση χώρων θα απαιτηθούν οι κάτωθι εργασίες :


1.1 Χωματουργικά –αποξηλώσεις-καθαιρέσεις

1.2 Έργα οδοποιίας –τεχνικά έργα οδοποιίας

1.4 Έργα φωτισμού και σήμανσης

1.5 Ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες

1.6 Έργα Άρδευσης

1.7 Προμήθεια –τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού

1.8 Στατικά έργα

1.9 Έργα πρασίνου

1.10 Έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης


To έργο θα υλοποιηθεί μέσω προγραμματικής σύμβασης του Δήμου Πειραιά και του Αναπτυξιακoύ Οργανισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα