Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Κ. Καραμανλής: Προχωρούν Σήραγγα Ηλιούπολης και επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα – Λαύριο

 κείμενο από το ypodomes.com

Στο Olympia Forum βρέθηκε καλεσμένος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Ο κύριος Καραμανλής στα πλαίσια μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας συζήτησης με τον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη, μίλησε για σημαντικά θέματα υποδομών και συγκοινωνιών,  τα οποία είτε βρίσκονται σε εξέλιξη είτε δρομολογούνται.

Ο υπουργός στην ερώτηση εάν οι υποδομές στη χώρα ακολουθούν τον κανόνα της βιώσιμης ανάπτυξης και ποιος είναι λοιπόν ο ρόλος των υποδομών γενικά στην οικονομία αλλά και το περιβάλλον, απάντησε:

«Τα πολύ μεγάλα έργα υποδομών έχουν ένα ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη. Δημιουργούν θέσεις εργασίας, τονώνουν τις εθνικές και τοπικές οικονομίες. Για πρώτη φορά μετά το 2004 έχουμε αναπτύξει ένα σχέδιο έργων υποδομών που πλησιάζει τα 13 δισ. ευρώ. Έχουμε δημοπρατήσει έργα γύρω στα 10 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποίησει 4 δισ. έργα. Αυτό έχει να γίνει από το 2004 και ποτέ σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Έργα υποδομών ιδιωτικά ή δημόσια σημαίνει πολλή μεγάλη ανάπτυξη.»


Προχωρούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα σπουδαία συγκοινωνιακά έργα που δρομολογούνται εντός Αττικής, με στόχο να δοθεί ανάσα στο κυκλοφοριακό. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε:


«Πριν από τρεις μέρες κάναμε το αυτονόητο σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, συνδέσαμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, η λεωφόρος Κύμης που έχει ήδη δημοπρατηθεί και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, είναι σημαντικά έργα. Αν δεν γίνουν αυτά τα έργα η Αθήνα το 2030 θα είναι μια απροσπέλαστη πόλη».


Ο κύριος Καραμανλής αναφέρθηκε και στην Σήραγγα Ηλιούπολης , συνδέοντας τη με το έργο του Ελληνικού, λέγοντας πως τόσα χρόνια δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή συγκοινωνιακή μελέτη για το πως θα πάει ο κόσμος εκεί, από το κέντρο της πόλης ή από το αεροδρόμιο. Στη συνέχεια αποκάλυψε πως το Υπουργείο Υποδομών έχει συμφωνήσει με την Lamda Development να κάνει δωρεάν τη μελέτη, προκειμένου το έργο να ωριμάσει πιο γρήγορα.

«Αυτή τη στιγμή πρέπει να έχουμε έναν συνδυασμό οδικών και σιδηροδρομικών έργων για αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών ζητημάτων. Μιλάμε για ένα πλέγμα κινήσεων για να μην γίνει η Αθήνα μια κορεσμένη πόλη.»


Στο 7% η υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργος

Ο κύριος Καραμανλή αναφέρθηκε και στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Δυτική Ελλάδα όπως o αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, και πως αλλάζουν τα μεγάλα έργα το τοπίο στην Δυτική Ελλάδα, λέγοντας:

«Αυτή τη στιγμή το ποσοστό υλοποίησης του Πατρών Πύργου είναι στο 7%. Το έργο με πολύ γρήγορο ρυθμό. Έχουμε στόχο το πρώτο τμήμα αυτού του έργου Πύργος-Κάτω Αχαΐα να το παραδώσουμε το α’ εξάμηνο του 2025. Το έργο αυτό εκτός από έργο με αναπτυξιακή προοπτική , είναι και έργο οδικής ασφάλειας. Το Κιάτο-Αίγιο έχει συμβασιοποιηθεί και μπαίνει η προοπτική της ηλεκτροκίνησης. Είναι ένα έργο που έχει περάσει από 100 κύματα και πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Επίσης μιλάμε και για το Ροδοδάφνη – Ρίο, κι αυτό είναι ένα έργο που έχει ξεμπλοκάρει. Μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, έχουμε δημοπρατήσει και τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος.

Έχουμε μια πολιτική κουλτούρα, όχι ας το κάνουμε αργότερα, αλλά ας το κάνουμε τώρα. Στην Πελοπόννησο έχουμε βάλει πολλές προτεραιότητες  και πλέον έργα ξεκινούν.»


Ο κατασκευαστικός κλάδος μπορεί να ανταπεξέλθει

Ολοκληρώνοντας την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, ο κ. Καραμανλής σε σχετική ερώτηση απάντησε εάν πιστευτεί πως ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα μπορεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις κα στα μεγάλα έργα που έρχονται, αναφέροντας: «Ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα, δεν πίστευε ότι αυτή η κυβέρνηση θα δημοπρατούσε τόσα έργα. Ο κλάδος έχει τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει και ήδη το κάνει. Στο μέλλον θα έρθουν και άλλα μεγάλα έργα. Ο κατασκευαστικός κλάδος στέκεται στο ύψος του και νομίζω ότι μπορεί να ανταπεξέλθει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα