Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

Ξεκινούν μελέτες για τις επεκτάσεις Μετρό για Γλυφάδα, Καλλιθέα, ΠΥΡΚΑΛ και Πετρούπολη - Που θα γίνουν σταθμοί

 κείμενο από το ypodomes.com

Το Μετρό της Αθήνας μεγαλώνει και ήδη σχεδιάζονται οι νέες επεκτάσεις, με πολλές νέες περιοχές να μπαίνουν στο πλάνο επέκτασης του αγαπημένου μεταφορικού μέσου της Αθήνας.

Με 4 αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό εντάχθηκαν οι μελέτες για τις νέες επεκτάσεις προς Γλυφάδα, Καλλιθέα, ΠΥΡΚΑΛ και Πετρούπολη. Με την απόφαση αυτή οι μελέτες θα χρηματοδοτηθούν ενταγμέμες στο ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025. Σε κάποιες από αυτές οι μελέτες είναι ήδη σε εξέλιξη (υλοποίηση ή σχεδιασμό) και άλλες επεκτάσεις και γραμμές βρίσκονται στο στάδιο μελέτης και επεξεργασίας.

Ωστόσο, αυτό σημαίνει ότι προχωρά το πλάνο επέκτασης του Μετρό και τα νέα είναι ευχάριστα για τους κατοίκους πολλών περιοχών, που σήμερα θεωρούνται "αποκλεισμένες" από γρήγορα και βιώσιμα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Οι νέες επεκτάσεις του Μετρό προς τα Δυτικά Προάστια

Εκτός από το πρώτο κομμάτι της νέας Γραμμής 4 "Άλσος Βεΐκου - Γουδή" που έχει ήδη ξεκινήσει να κατασκευάζεται, σχεδιάζεται η μελλοντική επέκταση της γραμμής προς τα Δυτικά.

Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται η επέκταση της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη. Αντικείμενο της παρούσας πράξης αποτελεί η εκπόνηση tτων προκαταρκτικών μελετών, της προμελέτης και της ΜΠΕ για το τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου - Πετρούπολη», μήκους 6,8 χλμ. με 6 σταθμούς.

Η μελέτη του έργου αυτού περιλαμβάνει όλα τα τεχνικά αντικείμενα μελετών έργων Μετρό, όπως ενδεικτικά: αρχιτεκτονικές μελέτες, στατικές
μελέτες, γεωτεχνικές μελέτες, μελέτες αερισμού/κλιματισμού, μελέτες ασθενών ρευμάτων, μελέτες παροχής ισχύος έλξης, μελέτες
σιδηροδρομικής επιδομής και υποδομής, μελέτες σηματοδότησης, κ.α., σε επίπεδο προμελέτης. Χρηματοδοτείται με 4,6 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση αυτή, κόστους 600 εκατ. ευρώ, θα συνεχίζει από το Γαλάτσι προς την Πετρούπολη με 6 νέους σταθμούς:

  • Νέα Ιωνία
  • Πευκάκια
  • Νέα Φιλαδέλφεια
  • Πάρκο Τρίτση (Άγιοι Ανάργυροι)
  • Ίλιον
  • Πετρούπολη

Για την επέκταση αυτή έχουν ξεκινήσει ήδη οι τοπογραφικές εργασίες και σύντομα θα ακολουθήσουν και οι γεωτεχνικές έρευνες.

Η επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη 

Η επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη

Εκτός από τη Γραμμή 4, το πλάνο επέκτασης προς τα Δυτικά περιλαμβάνει και την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον.

Η νέα επέκταση, μήκους 4 χιλιομέτρων και κόστους 350 εκατ. ευρώ, θα συνεχίζει από Ανθούπολη προς Ίλιον με 3 νέους σταθμούς ενώ σχεδιάζεται και η περαιτέρω επέκταση με 3 ακόμη σταθμούς για την εξυπηρέτηση των κατοίκων σε Καματερό, Άνω Λιόσια - Ζεφύρι και Αχαρνές (Μενίδι).

Για την τελευταία επέκταση, θα ξεκινήσει σύντομα η τοπογραφική αποτύπωση και σε αυτές τις περιοχές.

 

Οι νέες επεκτάσεις του Μετρό προς τα Νότια Προάστια

Επιπλέον περιοχές στα Νότια Προάστια αναμένεται να συνδεθούν με το δίκτυο μετρό της πόλης καθώς σχεδιάζεται τόσο η επέκταση της Γραμμής 1 (πρώην Ηλεκτρικός) έως το Φάληρο, αλλά και η επέκταση της Γραμμής 2 από το Ελληνικό έως τη Γλυφάδα.

Συγκεκριμένα, η Γραμμή 1 θα συνεχίζει υπόγεια από το σταθμό των Πετραλώνων έως το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Αναμένεται να εξυπηρετεί 65.000 επιβάτες ημερησίως και να έχει 4 νέους υπόγειους σταθμούς:

  • Πετράλωνα (κοινός σταθμός με γραμμή 1)
  • Πλατεία Δαβάκη
  • Λόφος Φιλάρετου / Τζιτζιφιές
  • ΚΠΙΣΝ

Αντικείμενο της παρούσας Πράξης αποτελούν οι προκαταρκτικές μελέτες ήτοι οι τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες που θα οδηγήσουν στη δημιουργία υπογειοποιημένου κλάδου της Γραμμής 1 από το Σταθμό Πετραλώνων προς Καλλιθέα και Φαληρικό Δέλτα (ΚΠΙΣΝ), μήκους περίπου 3,5 χλμ με 3 υπόγειους σταθμούςΓια την επέκταση αυτή έχει ήδη ολοκληρωθεί η συγκοινωνιακή μελέτη τεκμηρίωσης του έργου και αναμένεται να δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές εργασίες και έρευνες. Οι μελέτες χρηματοδοτούνται με 1 εκατ. ευρώ.

Σε επόμενη φάση, η επέκταση αυτή θα συνεχίσει προς το Παλαιό Φάληρο κατά μήκος της Λεωφόρου Αμφιθέας.

Η επέκταση της Γραμμής 1 προς Καλλιθέα και ΚΠΙΣΝ Η επέκταση της Γραμμής 1 προς Καλλιθέα και ΚΠΙΣΝ

Όσον αφορά την επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα, θα έχει συνολικό μήκος 4,4 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει 3 νέους σταθμούς:

  • Άνω Γλυφάδα
  • Λεωφ. Βουλιαγμένης / Γρ. Λαμπράκη
  • Γλυφάδα

Αναμένεται να εξυπηρετεί 57.000 επιβάτες ημερησίως και ο προϋπολογισμός του έργο ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο της παρούσας Πράξης αποτελεί η εκπόνηση των Προκαταρτικών Μελετών και της Προμελέτης που αφορά στην κατασκευή επέκτασης της Γραμμής 2 από το Ελληνικό μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας, μήκους 3,6χλμ. περίπου με 3 υπόγειους σταθμούς. Οι μελέτες χρηματοδοτούνται με 3 εκατ. ευρώ.

Η νέα γραμμή 5 "Ευαγγελισμός-Πάρκο Ανδρέα Λεντάκη"

Αντικείμενο της παρούσας Πράξης αποτελεί η εκπόνηση της προμελέτης για το τμήμα της Γραμμής 4 «Ευαγγελισμός - Α. Ηλιούπολη», μήκους 3 χλμ. με 3 σταθμούς. Η μελέτη του έργου αυτού περιλαμβάνει όλα τα τεχνικά αντικείμενα μελετών έργων Μετρό, όπως ενδεικτικά: αρχιτεκτονικές μελέτες, στατικές μελέτες, γεωτεχνικές μελέτες, μελέτες αερισμού/κλιματισμού, μελέτες ασθενών ρευμάτων, μελέτες παροχής ισχύος έλξης, μελέτες σιδηροδρομικής επιδομής και υποδομής, μελέτες σηματοδότησης, κ.α., σε επίπεδο προμελέτης. Οι μελέτες χρηματοδοτούνται με 2 εκατ. ευρώ.

Γραμμή 5 Μετρό Αθήνας 

Γραμμή 5 Μετρό Αθήνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα