Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

Στο Ταμείο Ανάκαμψης ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής - Θέμα ημερών η δημοπράτηση του έργου

 κείμενο από το ypodomes.com

Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε το έργο για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, ένα από τα σημαντικότερα νέα συγκοινωνιακά έργα στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας. Την σχετική απόφαση υπέγραψε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης.

Με την ένταξη του έργου ανοίγει ο δρόμος για την δημοπράτηση του έργου το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης που θα υλοποιήσει ο ΟΣΕ. Η νεά προαστιακή γραμμή θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025, στα πλαίσια ολοκλήρωσης του Τ.Α.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό με ΦΠΑ 135,09 εκατ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο έργο που θα έχει δημοπρατήσει ο ΟΣΕ εδώ και χρόνια. Αφορά στην επαναλειτουργία με αναβάθμιση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα που θα γίνει μέρος του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας εξυπηρετώντας τις περιοχές αυτές αλλά και την συνεχώς αναπτυσσόμενη βιομηχανική και επαγγελματική δραστηριότητα που παρατηρείται.

Οκτώ νέοι σταθμοί

Στη νέα αυτή γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου μήκους 36 χιλιομέτρων θα λειτουργήσουν οκτώ νέοι σταθμοί: Κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπονται οι ακόλουθοι σταθμοί: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Βαμβακιά, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος και τελικά Μέγαρα.

Στα έργα περιλαμβάνεται η ανακαίνιση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής. Στο τμήμα Λιόσια – ΕΛΠΕ Ασπροπύργου (ΒΕΑ) η γραμμή έχει μελετηθεί προκειμένου να υπάρχει μελλοντικά η δυνατότητα διπλασιασμού με αξονική απόσταση 3,80m χωρίς ο σχεδιασμός αυτός να θίγει την εν λειτουργία μονή γραμμή. Στο πλαίσιο του Έργου προβλέπεται και η μελέτη αποκατάστασης των κάθετων οδικών διελεύσεων που θίγονται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής.

Επιπρόσθετα, θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για διέλευση επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου (ΣΚΑ-Κιάτο, Α.Λιοσίων και σταθμός Μεγάρων).

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ-Κιάτο. Παράλληλα, θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η Αναβάθμιση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική αποτελεί έργο υποδομής που εξυπηρετεί τη συνολική ανάπτυξη της περιοχής και τις κοινωνικές ανάγκες μετακίνησης του πληθυσμού της Δυτικής Αττικής, ενώ παράλληλα συμβάλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις αυξημένες μετακινήσεις.

Για το έργο αυτό έχουν εκδοθεί Περιβαλλοντικοί Όροι (ΑΕΠΟ) και δεν απαιτούνται απαλλοτριώσεις καθότι το έργο κινείται εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου. Για την εκτέλεση του έργου έχει προβλεφθεί και Τεχνικός Σύμβουλος.

Η σύνδεση μέχρι τα Μέγαρα

Στη Σύμβαση του παραπάνω έργου, προβλέπεται, με προαίρεση, η κατασκευή της επέκτασης της ΣΓ Λιόσια – Μέγαρα προς τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εντός του ομώνυμου οικισμού, μετά την έκδοση της σχετικής ΑΕΠΟ για το εν λόγω τμήμα. Η εν λόγω επέκταση έχει μήκος περίπου 2,9 km και σε όλο το εν λόγω μήκος η νέα ΣΓ οδεύει εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς μετρικής ΣΓ προς Πελοπόννησο.

Η αρχή της επέκτασης ορίζεται περί τη ΧΘ 56+950 της νέας ΣΓ Λιόσια – Μέγαρα, θέση στην οποία προβλέπεται εγκατάσταση αλλαγής τροχιάς στην οποία ο αποκλίνων κλάδος καταλήγει στο ΣΣ Μεγάρων της ΣΓΥΤ, ενώ ο κύριος κλάδος αποτελεί την επέκταση προς τον παλαιό ΣΣ Μεγάρων. Το πέρας της επέκτασης προβλέπεται εντός του παλαιού ΣΣ Μεγάρων, ο οποίος πλέον διαμορφώνεται ως τερματικός με πρόβλεψη κεντρικής αποβάθρας.

Το πέρας του άξονα της ΣΓ επέκτασης έχει ΧΘ ~59+800. Σε όλο το μήκος η νέα ΣΓ προβλέπεται με διατομή μονής ΣΓ. Εντός του ΣΣ Μεγάρων προβλέπεται ανάπτυξη 2ης ΣΓ για την εξυπηρέτηση 2 συρμών. Το προβλεπόμενο επιπλέον κόστος κατασκευής της επέκτασης προς παλαιό ΣΣ Μεγάρων ανέρχεται σε 8.550.000,00 χωρίς ΦΠΑ (περίπου 10 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα