Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022

Στο Ταμείο Ανάκαμψης το Φράγμα Μιναγιώτικο στη Μεσσηνία

 κείμενο από το ypodomes.com

Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε και το έργο-ΣΔΙΤ για το Φράγμα Μιναγιώτικο και τα δίκτυα άρδευσης του. Την απόφαση υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης. Πρόκειται για το δεύτερο έργο της δράσης ΥΔΩΡ 2.0 του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Το πρώτο έργο που ήδη προκηρύχθηκε είναι τα δίκτυα άρδευσης του Ταυρωπού.

Με το έργο της κατασκευής του φράγματος Μιναγιώτικυο και το αρδευτικό δίκτυο μέσω ΣΔΙΤ, πρόκειται να αρδεύσουν έκτασης 35,000 στρεμμάτων στο Δήμο Πύλου – Νέστορος του νομού Μεσσηνίας. Είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα του είδους του σε ολόκληρη την Πελοπόννησο.

Το έργο έχει προτεινόμενο προϋπολογισμό 29,55 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Πλέον με την ένταξη του στο Ταμείο, ανοίγει ο δρόμος για την προκήρυξη του το αμέσως επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του έργου η σύμβαση εκτιμάται πως θα υπογραφεί μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2023. Η ολοκλήρωση του έργου έχει προγραμματιστεί -όπως και το σύνολο των δράσεων του Τομέα Ανάκαμψης- για το τέλος του 2025.

Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου

Το έργο περιλαμβάνει το φράγμα Μιναγιώτικο και το αρδευτικό δίκτυο που πρόκειται να αρδεύσουν έκτασης 35,000 στρεμμάτων στο Δήμο Πύλου – Νέστορος του νομού Μεσσηνίας. Τα έργα χωροθετούνται στο Νοτιοδυτικό τμήμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Το φράγμα Μιναγιώτικο είναι αξονοσυμμετρικό φράγμα από σκληρό επίχωμα και προτείνεται να κατασκευαστεί 2 χλμ. περίπου δυτικά του οικισμού Βλασαίικα και σε απόσταση 5.5 χλμ. από τις εκβολές τους, οι οποίες βρίσκονται 800 m δυτικά του οικισμού της Φοινικούντας.

Το αρδευτικό δίκτυο έκτασης 35,000 στρεμμάτων θα εξυπηρετεί τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις των πρώην Δημοτικών Διαμερισμάτων:
-Ευαγγελισμού, Φοινικούντας, Λαχανάδας και Φοινίκης της πρώην Δημοτικής Ενότητας Μεθώνης
-Πηδάσου, Χωματάδας, Καλλιθέας και Αμπελακίων της πρώην Δημοτικής Ενότητας Πύλου -Μηλίτσης της πρώην Δημοτικής Ενότητας Αιπείας

Με βάση τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην ΜΠΕ, τα βασικά μεγέθη και επιμέρους έργα, του φράγματος και του ταμιευτήρα είναι συνοπτικά τα ακόλουθα:

Λεκάνη απορροής: Εμβαδόν λεκάνης απορροής: 28,9km2, Μέσο υψόμετρο λεκάνης απορροής: +249

Ταμιευτήρας: ΑΣΥ ταμιευτήρα (στάθμη στέψης υπερχειλιστή): +122,0, ΚΣΥ ταμιευτήρα (κατώφλι υδροληψίας): +93,0, Ωφέλιμο ύψος νερού: 29m, Συνολικός όγκος ταμιευτήρα: 10.959.000m3, Ωφέλιμος όγκος ταμιευτήρα: 10.490.105m3, Εμβαδόν ταμιευτήρα στη στάθμη στέψης υπερχειλιστή: 886.733m2,

Τύπος φράγματος: Φράγμα Βαρύτητας από Σκληρό Επίχωμα (Ισχνό RCC), Συνολικός όγκος επιχώματος: 290.000 m3, Μέγιστο ύψος: 55,5m από τη θεμελίωση, Μήκος στέψης: 127,4m.

Αρδευτικό Δίκτυο

Η συνολικά καθαρή αρδευόμενη έκταση ανέρχεται σε 35,000 στρ., ενώ υπάρχουν επίσης τα έργα προσαγωγής, οι απαιτούμενες δεξαμενές αναρρύθμισης (συνολικά τέσσερις, μια στην κεφαλή κάθε ζώνης) και τα αντλιοστάσια.

Η διαστασιολόγηση του αγωγού μεταφοράς αρδευτικού νερού (DIN 350 έως 800), στις περιοχές κατανάλωσης αντιστοιχεί, σύμφωνα με την Υδρολογική Μελέτη, σε ετήσια απόληψη νερού από τον ταμιευτήρα ίση με 8.633.220 m3. Οι αρδευτικές ζώνες ,η χάραξη των κεντρικών αγωγών μεταφοράς και οι θέσεις των δεξαμενών εμφαίνονται στις οριζοντιογραφίες (Σχέδια ΓΟ-1 – 8).

Όσον αφορά στους δανειοθαλάμους και σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Τμήματος Προστατευόμενων Περιοχών της Διεύθυνσης Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος και Βιοποικιλότητας (47ο σχετικό του προοιμίου), ( χάρτες ΓΜ-11 και ΓΜ-12) εγκρίνεται ο δανειοθάλαμος λήψης βραχωδών και αδρανών υλικών στη θέση Λ1 και δεν εγκρίνεται ο δανειοθάλαμος στη θέση Λ2.

Επίσης, θα χρησιμοποιηθούν δανειοθάλαμοι γαιωδών υλικών, οι οποίοι εντοπίζονται εντός της λεκάνης κατάκλυσης. Μια αρχικά εκτιμώμενη ποσότητα των υλικών που θα χρειασθούν για την κατασκευή του φράγματος ανέρχεται σε 900.000 m3 περίπου. Η εκμετάλλευσή τους θα ξεκινήσει αφού οριστικοποιηθεί η ακριβής θέση τους μετά την υποβολή ΤΕΠΕΜ, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 του Ν. 4014/2011. Για τους αποθεσιοθάλαμους, προβλέπεται η συνδυαστική χρήση των δανειοθαλάμων με την αποκατάσταση αυτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα