Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022

Σε λειτουργία η επέκταση του Μετρό μέχρι το Δημοτικό Θέατρο -Τα ορόσημα, οι δυσκολίες, η μεταμόρφωση στις συγκοινωνίες

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε λειτουργία σήμερα η επέκταση του Μετρό μέχρι το Δημοτικό Θέατρο. Τελείωσε η  αντίστροφη μέτρηση για τα εγκαίνια της της επέκτασης της γραμμής 3 από τη Νίκαια μέχρι το Δημοτικό Θέατρο. Σήμερα θα “κοπεί η κορδέλα” που θα προσθέσει τρεις νέους σταθμούς Μετρό και θα βάλει τον Πειραιά στο επίκεντρο του δικτύου της πρωτεύουσας.

Στην τελετή θα παρευρεθεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννη και πολλα ακόμα κυβερνητικά στελέχη. Βεβαίως κεντρικό πρόσωπο στην εκδήλωση είναι και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης καθώς στα διοικητικά όρια της πόλης του θα ανοίξουν 3 νέοι σταθμοί.

Αναφορικά με τη λειτουργία των 3 σταθμών, όπως έχει κάνει γνωστό η ΣΤΑΣΥ θα δοθούν σε λειτουργία στις 2 το μεσημέρι (ώρα 14:00). Τότε αναμένεται να γεμίσουν οι 3 σταθμοί από τους Πειραιώτες που θα θέλουν να καμαρώσουν τα νέα αποκτήματα της πόλης που θα αλλάξουν τελείως τον κυκλοφοριακό χάρτη της πρωτεύουσας.


Η σημαντικότερη επέκταση της Αττικό Μετρό

Η σημερινή μέρα κατά κάποιο τρόπο θυμίζει την έναρξη λειτουργίας του Μετρό στις 20 Ιανουαρίου 2020 όταν δεκάδες χιλιάδες κόσμου μπήκαν στους ολοκαίνουργιους τότε σταθμούς και ειδικά στον σταθμό ΣΥΝΤΑΓΜΑ για να έχουν μια ιδίοι όμμασι εμπειρία.

Παράλληλα η νέα επέκταση της Αττικό Μετρό θα ενώσει τους δύο σημαντικότερους αστικούς και οικονομικούς πόλους της πρωτεύουσας. Για πρώτη φορά θα ενωθεί το διοικητικό, εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο του Πειραιά με το κέντρο της πρωτεύουσας δίνοντας μια νέα δυναμική στο μέσο.

Παράλληλα για πρώτη φορά ο Πειραιάς ενώνεται με πολλά από τα προάστια του. Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλός και κατ` επέκταση Νεάπολη ενώνονται με σταθμούς Μετρό που θα κάνει την μετακίνηση εύκολη και υπόθεση λίγων λεπτών.


Τα ορόσημα της επέκτασης μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά

Το μακρινό 2006 ξεκίνησε η πρώτη δημοπράτηση για την επέκταση της γραμμής 3 με 7 σταθμούς, από την Αγία Μαρίνα μέχρι τον σταθμό Ευαγγελίστρια. Ο διαγωνισμός δεν ευδοκίμησε καθώς υπήρξαν αντιδράσεις για την κατασκευή του τελευταίου αυτού σταθμού επί της Γρηγορίου Λαμπράκη με αποτέλεσμα να ακυρωθεί.

Στις αρχές του 2009 επαναδημοπρατήθηκε έχοντας χάσει ένα σταθμό (ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ) και 600 μέτρα μήκος. Με την κρίση ο διαγωνισμός πάγωσε και μετά από πολλές δυσκολίες ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2012 σχεδόν 5,5 χρόνια μετά την πρώτη του δημοπράτηση με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.

Με έκπτωση 21,49% και ποσό 343,9 εκατ.ευρώ η σύμβαση υπογράφηκε την 1η Μαρτίου 2012. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 660εκ.ευρώ με ΦΠΑ. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η επέκταση με μήκος 7,6χλμ και 6 σταθμούς ήταν να ολοκληρωθεί σε 5,5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης δηλαδή στα τέλη του 2017.

Στην πορεία του έργου παρουσιάστηκαν προβλήματα τα οποία συνοψίζονται κυρίως στην κρίση που ταλαιπώρησε το έργο και στην μετατόπιση του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ για τεχνικούς λόγους. Ο Μετροπόντικας που βαπτίστηκε Ιππόδαμος ήλθε μέσα στο καλοκαίρι του 2013, ξεκίνησε το ταξίδι του τον Σεπτέμβριο του 2013, φτάνοντας στις 16 Ιουνίου 2014 στον πρώτο σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ.

Στις 29 Νοεμβρίου 2017 έφτασε στον σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ έχοντας πλέον διανοίξει και τους έξι σταθμούς. Το ταξίδι του ολοκληρώθηκε λίγους μήνες αργότερα όταν και τερμάτισε στον επίσταθμό της γραμμής, κάτω από την οδό Γρ.Λαμπράκη.

Ο Μετροπόντικας συνάντησε αρκετά δύσκολο έδαφος και η διάνοιξη της σήραγγας έγινε με δόσεις. Χρειάστηκε επίσης να σταματήσει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της μετατόπισης του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ και η καθυστέρηση αυτή έφερε και την τμηματική παράδοση της επέκτασης για να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος. Το 2017 αποφασίζεται να δοθεί πρώτα το τμήμα Αγία Μαρίνα-Νίκαια, πράγμα που επετεύχθη στις 6 Ιουλίου 2020. Με την πρώτη επέκταση έγινε εφικτή η σύνδεση των Δήμων του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας.

Σήμερα, προστίθενται ακόμα 3,5 χλμ και 3 νέοι σταθμοί που θα αλλάξουν το συγκοινωνιακό προφίλ ολόκληρης της πρωτεύουσας. Συνολικά η επέκταση από την Αγία Βαρβάρα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 130.000 νέους επιβάτες καθημερινά, θα μειώσει την κίνηση των ι.χ κατά 23.000 περίπου, η έκκληση ρύπων θα μειωθεί σημαντικά (115 τόνοι ημερησίως) ενώ η διαδρομή από το Δημοτικό Θέατρο μέχρι τον Κορυδαλλό θα διαρκεί περίπου 7 λεπτά. Με την λειτουργία η γραμμή 3 θα ξεκινά από τον Πειραιά και θα καταλήγει στο Ελ.Βενιζέλος με μήκος σχεδόν 50χλμ.

Ο σταθμός Πειραιάς θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Αθήνα, θα διαθέτει τις Γραμμές 3 και την Γραμμή 1 του Μετρό ενώ μία είσοδος του θα βγάζει απευθείας στο λιμάνι του Πειραιά ενώ σε ακτίνα 50 μέτρων θα υπάρχει σταθμός Τραμ, Προαστιακού, ενώ θα περνούν δεκάδες γραμμές λεωφορείων και Τρόλεϊ.


Οι νέοι σταθμοί

Με τη σημερινή λειτουργία για την επέκταση του Μετρό μέχρι το Δημοτικό Θέατρο ο Πειραιάς αλλάζει. Οι 3 νέοι σταθμοί βρίσκονται σε σημαντικά σημεία του Δήμου Πειραιά. Ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ βρίσκεται στην διασταύρησ Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη. Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ είναι κάτω από την Ακτή Καλλιμασιώτη (σε σύνδεση με Γραμμή 1 και Προαστιακό Σιδηρόδρομο). Ο σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ βρίσκεται στη διασταύρωση Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασιλέως Γεωργίου (σε σύνδεση με το σταθμό Τραμ).

Ο νέος τερματικός σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ είναι ένας επιβλητικός σταθμός ο οποίος θα παίζει και τον ρόλο αρχαιολογικού μουσείου. Σε τρεις διαφορετικές θέσεις θα τοποθετηθούν σημαντικά ευρήματα τα οποία βγήκαν στην επιφάνεια από τις ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου και φυλάσσονταν σε αποθήκη σε κοντινή απόσταση από τον σταθμό.

Στο σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ έχουν προβλεφθεί τρεις είσοδοι-έξοδοι που θα καλύπτουν τις τρεις μεγάλες πλευρές του κέντρου. Η κεντρική είσοδος θα βρίσκεται επί της πλατείας και δύο ακόμα είσοδοι υπάρχουν προς το Δημοτικό Θέατρο και το Δημαρχείο. Με τον νέο σταθμό η πρόσβαση στον εμπορικό πεζόδρομο (Σωτήρος) και το Πασαλιμάνι είναι υπόθεση λίγων λεπτών. Ακόμα όμως και προς τα Δικαστήρια στη Φίλωνος θα απαιτείται χρόνος περπατήματος περίπου 5-7 λεπτά.

Ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της πρωτεύουσας βρίσκεται μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πέρα. Ο νέος σταθμός Μετρό ΠΕΙΡΑΙΑΣ της γραμμής 3, με την λειτουργία του θα συμπληρώσει ένα κόμβο που σε απόσταση 150 μέτρων θα συνδυάζει όλα τα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς. Δύο γραμμές Μετρό, ακριβώς από πάνω (ή απέξω αν θέλετε) λεωφορειακές και γραμμές τρόλεϊ, απέναντι τα πλοία της ακτοπλοϊας, στα 100 μέτρα τον τερματικό σταθμό του Προαστιακού και στα 150 μέτρα τον τερματικό σταθμό του Τραμ.

Την τριάδα των σταθμών πλαισιώνει ο σταθμός Μανιάτικα ο οποίος βρίσκεται σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή βόρεια του λιμανιού. Εδώ έχουν προβλεφθεί δύο είσοδοι-έξοδοι. Ο σταθμός δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος λόγω της στενότητας της περιοχής στην οποία κατασκευάζεται (έγινε σχεδόν εξ`ολοκλήρου υπόγεια). Η αποβάθρα ακολουθεί τον κλασικό σχεδιασμό των σταθμών Μετρό, παρόμοια με τους σταθμούς Νίκαια και Κορυδαλλός.


Ανασχεδιασμός των συγκοινωνιών

Ο ερχομός του Μετρό στο λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά θα σημάνει και μεγάλες συγκοινωνιακές αλλαγές. Η πρώτη που θα ζήσει η πόλη είναι τα λιγότερα λεωφορεία. Στον Πειραιά σήμερα καταλήγουν πολλές λεωφορειακές γραμμές από τους γειτονικούς Δήμους. Με την απευθείας σύνδεση του Πειραιά με Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό αρκετές από αυτές τις γραμμές (όπως έγινε και με την Αθήνα) θα γίνουν τροφοδοτικές προς το Μετρό και θα έχουν διαδημοτική χρήση. Ο ανασχεδιασμός αναμένεται να γίνει κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας της νέας επέκτασης.

Πλέον οι επιβάτες από τη Νίκαια θα είναι στο κέντρο του Πειραιά σε λιγότερο από 5 λεπτά και από τον Κορυδαλλό σε 6 λεπτά, όταν σήμερα απαιτούνται ακόμα και 40 λεπτά σε ώρες αιχμής.

Παράλληλα με τη λειτουργία της η νέα επέκταση της γραμμής 3 θα συνδεθεί με το δίκτυο Τραμ. Στο Δημοτικό Θέατρο η σύνδεση των δύο μέσων θα είναι άμεση ενώ στο λιμάνι θα απαιτείται το περπάτημα για περίπου 3-4 λεπτά.

Το σημαντικότερο όλων όμως είναι πως με την επέκταση αυτή το κέντρο του Πειραιά εκτιμάται πως θα κυκλοφορείται από λιγότερα οχήματα. Η νέα επέκταση θεωρείται πως θα λειτουργήσει καταλυτικά στο να επιλέγεται το Μετρό και όχι το ιδιωτικό όχημα για την μετακίνηση από/προς το επίνειο της πρωτεύουσας.


Άνετη σύνδεση με κέντρο, αεροδρόμιο, παραλία

Με την λειτουργία για την επέκταση του Μετρό μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κάλυψη του Πειραιά με Μετρό και Τραμ. Πλέον το μεγάλο λιμάνι της πόλης θα συνδέεται με το Μετρό άνετα με το κέντρο της Αθήνας και απευθείας με το αεροδρόμιο σε περίπου μία ώρα και με το Τραμ με την παραλιακή ζώνη της πόλης το -μελλοντικό- πάρκο στο Φάληρο, τον -επίσης μελλοντικό- πόλο του Ελληνικού, τη Γλυφάδα και μέχρι τις πλαζ στη Βούλα.

Τέλος η λειτουργία της γραμμής 3 μέχρι τον Πειραιά, ανοίγει τον δρόμο για το -εδώ και χρόνια αίτημα του Δήμου Πειραιά- για την υπογειοποίηση του τμήματος της γραμμής 1 Φάληρο-Πειραιάς, καθώς η πόλη θα καλύπτεται από δύο μέσα σταθερής τροχιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα