κείμενο από το ypodomes.com
Η Αττική Οδός είναι ο κυριότερος οδικός άξονας της Αττικής. Είναι ένας διαμπερής αυτοκινητόδρομος που ξεκινά από τη Δυτική Αττική (Ελευσίνα) στα όρια της Εθνικής Οδού Αθήνας- Κορίνθου, περνά μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης συναντώντας την Εθνική Οδό Αθήνας- Λαμίας ενώ συνεχίζει προσφέροντας σύνδεση με το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και όλους τους σημαντικούς οδικούς άξονες των Βορείων Προαστίων και Μεσογείων (Κηφισίας, Πεντέλης, Μεσογείων, Μαραθώνα, Λαυρίου κλπ).
Επίσης έχει ένα ξεχωριστό κλάδο, την Περιφερειακή Υμηττού που ξεκινά από τις δυτικές παρυφές του Υμηττού και φτάνει μέχρι την περιφερειακή οδό του Καρέα συναντώντας την Κατεχάκη.
Όταν ξεκίνησε η ιδέα της κατασκευής του δρόμου αυτού κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί την εξέλιξη του. Οι μελέτες μιλούσαν για μάξιμουμ κίνηση 180.000 αυτοκινήτων ημερησίως. Τα νούμερα αυτά από την ολοκλήρωση του δρόμου το 2004 και μετά ήταν συνέχεια αυξητικά μέχρι και το 2009 που ξεκίνησε η κρίση στην χώρα με τα νούμερα να αγγίζουν και τις 300.000 οχήματα σε μία ημέρα.
Η σημαντικότητα του δρόμου αυτού είναι προφανής καθώς με την κατασκευή του άλλαξε τα κυκλοφοριακά δεδομένα κυρίως στην Βόρεια και Ανατολική Αττική. Επιπλέον τα αντιπλημμυρικά έργα που έγιναν λόγω της κατασκευής της Αττικής Οδού ήταν τα μεγαλύτερα που έχουν γίνει ποτέ σε ένα έργο στην Αττική.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Ο διαγωνισμός βγήκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ενώ η ανακήρυξη του αναδόχου έγινε τον Μάρτιο του 1996 και δύο μήνες αργότερα υπογράφηκε η σύμβαση με το σύστημα της παραχώρησης.
Οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν το 1997 και τέσσερα χρόνια αργότερα στις 28 Φεβρουαρίου 2001 εγκαινιάστηκε το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Γέρακας- Αεροδρόμιο. Ήταν δε τόσο μεγάλη η εντύπωση που προκάλεσε η λειτουργία αυτού του δρόμου που σε συνδυασμό με την έναρξη λειτουργίας του νέου Αεροδρομίου προσέλκυσε εκατοντάδες χιλιάδες οχημάτων.
Στις 25 Μαΐου 2002 παραδίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα Λ. Κύμης ? Γέρακας και η Περιφερειακή Υμηττού. Στις 31 Ιανουαρίου 2003 δίδεται σε χρήση και το τμήμα Ελευσίνα- Μεταμόρφωση και ο Δυτικός κλάδος της Περιφερειακής Υμηττού. Στις 3 Σεπτεμβρίου 2003 παραδίδεται και το τελευταίο τμήμα και η πλήρη λειτουργία της Αττικής Οδού όπως τη γνωρίζουμε σήμερα είναι γεγονός.
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Η ανάγκη επέκτασης του δικτύου της Αττικής Οδού ήταν έκδηλη πριν ακόμα ολοκληρωθεί ο δρόμος. Από το καλοκαίρι του 2001 βγαίνει στον αέρα η πρώτη προσπάθεια για την κατασκευή με παραχώρηση και πάλι νέων επεκτάσεων κυρίως προς τα Μεσόγεια. Η προσπάθεια αυτή τελικά δεν τελεσφορεί.
Το 2005 το θέμα των επεκτάσεων επανέρχεται και ο σχεδιασμός ξαναξεκινά. Το 2008 ένα νέο σχέδιο επεκτάσεων βγαίνει στον αέρα συναντώντας μεγάλες αντιδράσεις κυρίως για την κατασκευής μεγάλων σηράγγων εντός της πόλης σε Αργυρούπολη και Καισαριανή.
Το 2009 ξαναακυρώνεται και νέος κύκλος σχεδιασμών αρχίζει. Βασιζόμενοι πάνω στο σχέδιο του 2008 «κόβονται» από το αντικείμενο σχεδόν οι μισές από τις επεκτάσεις και η διαβούλευση Υπουργείων και φορέων είναι σε εξέλιξη.
Η οικονομική κρίση εισέρχεται και το σχέδιο σχεδόν παγώνει. Κατά καιρούς γίνονται αναφορές για την ενδεχόμενη δημοπράτηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού με την ονομασία «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής».
Σήμερα, ο χρόνος διεξαγωγής του διαγωνισμού δεν προβλέπεται πριν το 2012 ενώ ακόμα και το τελικό σχέδιο που θα προκριθεί είναι άγνωστο. Πολλά σενάρια για διάφορες κατευθύνσεις έχουν υπάρξει με το κυριότερο από αυτά την επέκταση της Δυτ. Περιφερειακής μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης και την κατασκευή σήραγγας για την σύνδεση των Νοτίων Προαστίων με το Αεροδρόμιο και τα Μεσόγεια.
Η Αττική Οδός είναι ένας δρόμος με παρελθόν και παρόν. Το μέλλον του με τη σημερινή του μορφή είναι βέβαιο. Το μέλλον του με ένα μεγαλύτερο δίκτυο και σύνδεση με περισσότερες περιοχές της Αττικής πάλι είναι τόσο αβέβαιο όσο και η σημερινή κατάσταση της χώρας..
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου