κείμενο από το ypodomes.com
Τη θετική κατάληξη του διαλόγου για τη διαμόρφωση συμφώνου συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους και τις δανειοδοτούσες Τράπεζες, προκειμένου να δοθούν οριστικές λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πέντε μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.
Ακολουθεί πλήρες απομαγνητοφωνημένο κείμενο των σχετικών δηλώσεων:
"Ανακοινώνουμε σήμερα τη θετική κατάληξη του διαλόγου με τους παραχωρησιούχους και τους εκπροσώπους των Τραπεζών, προκειμένου να διαμορφώσουμε ένα σύμφωνο συναντίληψης εντός του οποίου θα αναζητήσουμε -και από αυτό θα προκύψουν- οριστικές λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων σχετικά με τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους.
Η όλη διαδικασία εξελίχθηκε με όρους διαφάνειας, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον. Η συμφωνία αυτή, και μάλιστα σε τέτοιες δύσκολες οικονομικές συνθήκες, φανερώνει τη σταθερή επιλογή που κάνουν όλα τα μέρη, να παραμείνουν και να στηρίξουν αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό πρόγραμμα. Έχει πολύ μεγάλη αξία να τονίσουμε ότι η συμφωνία στην οποία έχουμε καταλήξει και μονογράφτηκε από τον Γενικό Γραμματέα και τους εκπροσώπους των παραχωρησιούχων, που είναι η πλευρά με την οποία συμβάλλεται το Δημόσιο, είναι μια συμφωνία η οποία στηρίζεται στο πνεύμα και το γράμμα των αρχικών συμβάσεων που προβλέπει το πλαίσιο, συγκεκριμένη κατανομή κινδύνων μεταξύ των μερών, συγκεκριμένες υποχρεώσεις και αρμοδιότητες για κάθε συμβαλλόμενο.
Θέλω ιδιαιτέρως να αναφερθώ στην προσπάθεια που κάναμε αυτούς τους μήνες προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση του Δημοσίου, βελτιώνοντας τις επιδόσεις της Διοίκησης σε πολλούς τομείς, ιδιαιτέρως στον τομέα των απαλλοτριώσεων και της προόδου των αρχαιολογικών ερευνών και ανασκαφών. Η ισχυροποίηση της θέσης του Δημοσίου, δεν θωρακίζει μόνον το δημόσιο συμφέρον, αλλά αποτελεί παράγοντα, πολύ σημαντικό, για τη σταθερή προοπτική αυτών των έργων. Όταν μιλούμε για συμβάσεις παραχώρησης δεν μιλούμε για ένα κλασικό δημόσιο έργο. Πρόκειται για ένα μοντέλο στο οποίο αυτοί που έχουν συμβληθεί με το Δημόσιο, έχουν την αποκλειστική ευθύνη προκειμένου να αντιμετωπίσουν και να λύσουν τα προβλήματα που προκύπτουν χωρίς να χρειάζεται παρέμβαση του Δημοσίου. Αυτό άλλωστε είναι και το πνεύμα και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των συμβάσεων παραχώρησης.
Όμως, οι μεγάλες αστοχίες στις παραδοχές, βάσει των οποίων υπογράφηκαν οι σχετικές συμβάσεις, τα προβλήματα τα οποία σε μεγάλο βαθμό στην αρχική φάση των έργων αυτών δεν αντιμετωπίστηκαν, όπως είναι η μεγάλη καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων, αλλά και άλλα προβλήματα που προέκυψαν στην πορεία, έθεσαν σε κίνδυνο τη συνεπή εφαρμογή του χρηματοοικοινομικού μοντέλου όπως αυτό ακριβώς είχε προβλεφθεί. Όλα αυτά, οδήγησαν τα έργα σε μια κατάσταση ιδιαιτέρως κρίσιμη και επέβαλαν την ανάληψη πρωτοβουλίας από την πλευρά μας.
Το Δημόσιο λοιπόν, με γνώμονα το συμφέρον τη χώρας, της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των πολιτών που είναι οι σημερινοί και βεβαίως οι αυριανοί χρήστες των ολοκληρωμένων αυτοκινητοδρόμων, στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας διατύπωσε συγκεκριμένες προτάσεις, πάντοτε στο πνεύμα και το γράμμα των αρχικών συμβάσεων και μετά από ουσιαστικές συζητήσεις οι προτάσεις αυτές όπως σε γενικές γραμμές είχαμε ανακοινώσει στις 14 Απριλίου σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Υπουργό Οικονόμων, έγιναν δεκτές από την πλευρά των παραχωρησιούχων. Μονογράφουν αυτό το σύμφωνο συναντίληψης και βεβαίως γίνονται δεκτές κατ? αρχήν οι προτάσεις από τους εκπροσώπους των Τραπεζών που συμμετείχαν σε αυτήν τη διαδικασία και συναινούν σε αυτήν την πρωτοβουλία η οποία είχε θετική έκβαση.
Αυτό το οποίο πρέπει να κάνουμε τώρα, είναι να συνεχίσουμε με την ίδια συνέπεια, ευθύνη και σοβαρότητα. Ξεκινούμε μια συζήτηση προκειμένου να εξειδικεύσουμε πλέον αυτό το πλαίσιο, όσον αφορά στις τεχνικές λύσεις, όσον αφορά στην τεκμηρίωση της βιωσιμότητας αυτού του μεγάλου αναπτυξιακού προγράμματος και πιστεύω ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε μια ανακοίνωση εξίσου αισιόδοξη, για το ότι οι Τράπεζες, όπως μέχρι τώρα κατ? αρχήν δέχονται, παραμένουν στο πρόγραμμα αυτό. Θα επιβεβαιώσουν την οριστική θέση τους, εμπράκτως πλέον, με τη συνέχιση της καταβολής των ποσών στο πλαίσιο των δανείων, προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή νέων τμημάτων σε αυτούς τους αυτοκινητόδρομους.
Τα θέματα είναι πολυσύνθετα, τα προβλήματα δεν έχουν εξαλειφθεί. Αντιλαμβάνεστε ότι η προσπάθεια αυτή, ιδίως σε τέτοιες συνθήκες, απαιτεί ευθύνη από όλες τις πλευρές. Εμείς την επιδείξαμε και οι άλλες πλευρές έδειξαν ένα τέτοιο πνεύμα για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα, σε αυτήν την «ενδιάμεση» συμφωνία. Είμαι αισιόδοξος και για τη συνέχεια."
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου