κείμενο από το ypodomes.com
Φόβους για νέες, πολύμηνες καθυστερήσεις στην κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά προκαλεί η κατάθεση ακόμα τριών ενστάσεων. Ενα βήμα πριν από την επιλογή του αναδόχου, ο πόλεμος ανάμεσα στις κοινοπραξίες καλά κρατεί, με θύμα βέβαια το έργο, το οποίο αν είχε προχωρήσει σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, θα ήταν σήμερα στα τελικά στάδια κατασκευής του...
Πριν από λίγες ημέρες, η «Αττικό Μετρό» προχώρησε στην οριστικοποίηση της λίστας των κοινοπραξιών, οι οποίες θα προχωρήσουν στην τελική φάση του διαγωνισμού για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά (6 σταθμοί, 7,5 χιλιόμετρα).
Δύο από τις κοινοπραξίες που «κόπηκαν», αλλά και μία από τις τρεις που «πέρασαν» στην τελική φάση του διαγωνισμού, κατέθεσαν ενστάσεις, η εξέταση των οποίων θα σημάνει σε αυτή τη φάση μια μικρή καθυστέρηση (1-2 μήνες) στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, το οποίο και θα αναδείξει τον τελικό ανάδοχο του έργου.
Ωστόσο, εκφράζονται φόβοι ότι, εφόσον οι ενστάσεις απορριφθούν, οι κοινοπραξίες θα προσφύγουν στα ελληνικά δικαστήρια ή εκ νέου στην Κομισιόν, εξέλιξη που θα οδηγήσει το λιγότερο σε 1 - 1,5 χρόνο καθυστέρηση.
«Είναι απίθανο. Αν είχαν δρομολογηθεί σωστά οι διαδικασίες, χωρίς καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, σήμερα θα παραδιδόταν το έργο. Αντ` αυτού δεν έχει ακόμα υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή του. Με τέτοιες πρακτικές, πώς θα υπάρξει η πολυπόθητη ανάπτυξη;», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» κ. Χρήστος Τσίτουρας.
Η «στοιχεωμένη» επέκταση του μετρό προς Πειραιά (προϋπολογισμού περίπου 590 εκατ. ευρώ) προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2007. Κατόπιν, έπειτα από πιέσεις της μητρόπολης Πειραιά(!) αφαιρέθηκε ο τελευταίος σταθμός της γραμμής και το 2009 ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επαναπροκηρύχθηκε.
Μετά την κατάθεση προσφορών από έξι κοινοπραξίες, ακολούθησε ένα μπαράζ προσφυγών στην Ε.Ε. (για τη συμμετοχή της Siemens σε μία από τις κοινοπραξίες ως υπεργολάβος), που καθυστέρησε ακόμα 1,5 έτος το έργο. Με άλλα λόγια, έχουν ήδη περάσει 4 χρόνια, όταν ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου ήταν 5 - 5,5 χρόνια...
Πόρισμα επιτροπής
Καλύτερα τα νέα από το «μέτωπο» των τριών σχεδόν ολοκληρωμένων επεκτάσεων (Ελληνικό, Ανθούπολη, Χαϊδάρι). Το τριτοβάθμιο επταμελές όργανο που όρισε το Ελεγκτικό Συνέδριο για να αποφανθεί επί της νομιμότητας της υπογραφής σύμβασης με τη Siemens (για το σύστημα ηλεκτροδότησης των σταθμών, ύψους 41 εκατ. ευρώ) εκτίμησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι δεν υπάρχει νομικό κώλυμα.
Το πόρισμα αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να παραδοθεί στο υπουργείο Υποδομών. Κατόπιν θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και θα οδεύσει προς υπογραφή. Από την ημέρα εκείνη εκτιμάται ότι θα χρειαστούν ακόμα 6-10 μήνες μέχρι οι σταθμοί να ανοίξουν για το επιβατικό κοινό.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου