κείμενο από το ypodomes.com
Εκτός του διαγωνισμού για τη διεκδίκηση του έργου επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά μένουν οι δύο από τις πέντε κοινοπραξίες που κατέθεσαν οικονομικές προσφορές για τη σύμβαση των 515 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε νέα εμπλοκή και περαιτέρω καθυστερήσεις την όλη διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τον έλεγχο που διενήργησε η Αττικό Μετρό Α.Ε. στους φακέλους των πέντε κοινοπραξιών προκειμένου να αναδείξει τον προσωρινό ανάδοχο του έργου, διαπιστώθηκε ότι σε δύο απ αυτούς -και συγκεκριμένα στους φακέλους των κοινοπραξιών όπου μετέχουν οι ελληνικές ΑΕΓΕΚ και Μοχλός- δεν υπήρχαν όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα (σ.σ. η υπεύθυνη δήλωση σχετικά με την κατάσταση των ξένων εταιριών είχε ημερομηνία προγενέστερη της ημερομηνίας υποβολής της οικονομικής προσφοράς), με αποτέλεσμα η συμμετοχή των συγκεκριμένων κοινοπραξιών στον διαγωνισμό να θεωρείται άκυρη.
Έτσι, την περασμένη εβδομάδα ο κύριος του έργου έστειλε στις κοινοπραξίες των Impregilo - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Seli - Ansaldo (η εν λόγω κοινοπραξία κατασκευάζει το μετρό της Θεσσαλονίκης) και Dragados - Μοχλός επιστολή με την οποία ουσιαστικά ανακοινώνει τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία, αν και ζητά από αυτές να δώσουν εξηγήσεις για τους ελλιπείς φακέλους που υπέβαλαν. Οι θιγόμενες κοινοπραξίες μπορούν να απαντήσουν εντός δεκαπενθημέρου, με ελάχιστες όμως ελπίδες να αποτρέψουν την ακύρωση της συμμετοχής τους.
Ωστόσο, έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν ένσταση κατά της απόφασης αποκλεισμού και να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Σε μια τέτοια περίπτωση -την οποία τα στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. απεύχονται μεν, δεν αποκλείουν δε- το έργο επέκτασης του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά θα μπλόκαρε εκ νέου.
Υπογραμμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται σε εκκρεμότητα περισσότερο από τρία χρόνια, καθώς αλλεπάλληλες ενστάσεις από τους διαγωνιζομένους -οι οποίες μάλιστα οδήγησαν στην ακύρωση του αρχικού διαγωνισμού- δεν έχουν επιτρέψει μέχρι στιγμής την ανακήρυξη αναδόχου και την ανάθεσή του.
Στον επαναπροκηρυχθέντα διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον έξι κοινοπραξίες, όμως τελικά κατατέθηκαν πέντε οικονομικές προσφορές, αφού η τεχνική εταιρία Μηχανική δεν κατάφερε λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει να ανανεώσει την εγγυητική της επιστολή.
Οι πέντε κοινοπραξίες που πριν από περίπου ενάμιση μήνα (Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου) κατέθεσαν προσφορές προκειμένου να αναλάβουν το έργο των 515 εκατ. ευρώ ήταν:
Impregilo - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Seli - Ansaldo STS
Dragados - Μοχλός
FCC Construccion - Alpine Bau
Άκτωρ - Τέρνα
J&P Άβαξ - Ghella SPA - Alstom Transport
Με βάση τα σημερινά δεδομένα, οι δύο πρώτες κοινοπραξίες δεν θα συνεχίσουν στον διαγωνισμό, τον οποίο όμως έχουν τη δυνατότητα να μπλοκάρουν. Επισημαίνεται πως ο ανάδοχος του έργου θα αναδειχθεί μόνο εφόσον εξεταστούν τυχόν ενστάσεις και προσφυγές. Αν δεν γίνουν προσφυγές, τότε η Αττικό Μετρό ενδέχεται να ανακοινώσει τον ανάδοχο ακόμη και εντός του Ιουνίου.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά περιλαμβάνει την κατασκευή 7,6 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας και έξι σταθμών στις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Όταν τεθεί σε λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
1 σχόλιο:
Μπορει καποιος να μου απαντήσει γιατί ακόμη άλλο ένα μέσο πάει στον πειραιά κ δεν πάει απο Χαιδάρι στο περαμα που το εχει πιο πολυ ανάγκη μιας κ καμια περιοχή απο κερατσινι, δραπετσώνα, νικαια, περαμα δεν συνδέονται με μετρο?
Εχει νοημα απο την στιγμή που για αεροδρόμιο υπάρχει ήδη ο προαστιακός?
Δημοσίευση σχολίου