κείμενο από το ypodomes.com
Με βαβέλ μόνο μπορεί να χαρακτηριστεί η παραφιλολογία για τη δημοπράτηση ή όχι του Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Τελικά δυστυχώς και πάλι το μεγαλύτερο εν αναμονή αναπτυξιακό έργο της Κρήτης φαίνεται θα έχει νέα τρίμηνη παράταση.
Μόνο που αυτή τη φορά δεν βγήκε κανένας να δώσει εξηγήσεις για ποιο λόγο το έργο σέρνεται από αναβολή σε αναβολή εδώ και 1,5 χρόνο. Σε απάντηση του Υφυπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης κου Ρήγα πριν λίγες μέρες στη Βουλή και απαντώντας στις ερωτήσεις των βουλευτών της ΝΔ είπε ότι «τρεις ουσιαστικά εταιρείες προσήλθαν και ζήτησαν αλλαγή του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου του έργου και μαζί και τρίμηνη παράταση για να ενημερωθούν».
Υπό αυτές τις συνθήκες είπε ο κ.Ρήγας η κυβέρνηση προσανατολίζεται στο να απαντήσει θετικά στο αίτημα των εταιρειών (ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, VINCI CONCESSIONS, ARCHIRODON GROUP INC, ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ, BOUYGUES BATIMENT INTERNATIONAL που μεταξύ τους έχουν φτιάξει 3 κονσόρτσιουμ) γεγονός που προκάλεσε την αντίδραστη του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ κου Κεφαλογιάννη:
Το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, καθώς και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων Αυτού» αναφέρεται σε προϋπολογισμό 800.000.000 ευρώ και στηρίζεται στο επιτυχημένο μοντέλο διαχείρισης του διεθνούς αερολιμένα της Αθήνας.
Δηλαδή, προβλέπεται να δημιουργηθεί μία νέα εταιρεία, στην οποία το Δημόσιο θα διατηρεί το 55% του μετοχικού κεφαλαίου και ο ανάδοχος του εργου το 45% των μετοχών. Η σύμβαση θα διαρκέσει έως και 35 έτη. Σύμφωνα με το «καλό σενάριο», το 2015 το νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί 7,6 εκατ. ευρώ, ενώ το 2025 σχεδόν 12 εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Από τη διακήρυξη του έργου δεν προκύπτει παραχώρηση των δυο βασικών αεροδρομίων της Κρήτης που ήδη λειτουργούν (Ηράκλειο-Χανιά).
Πάντως, όπως προκύπτει από το σχέδιο του υπουργείου, δίδονται τέλη στον ανάδοχο κι έχουν σχέση με το υπάρχον σπατόσημο προφανώς για να χρηματοδοτηθεί εμμέσως το έργο.
Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.800 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο και ισομήκη με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 45 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική δυνατότητα κατασκευής και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις (3) κατʼ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο (2) κατʼ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ αεροδρομίου και στρατιωτικού αεροδρομίου.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου