Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Υπ.Υποδομών: τι παραλαμβάνει ο Ραγκούσης, η λίστα με τις εκκρεμότητες που πρέπει να προωθήσει!

κείμενο από το ypodomes.com
Πολλές είναι οι εκκρεμότητες που αναλαμβάνει ο νέος Υπουργός Υποδομών κος Ραγκούσης. Δυστυχώς επί της Υπουργίας του κου Ρέππα όλα τα μεγάλα έργα βάλτωσαν, οι περισσότερες συμβάσεις έργων κόπηκαν και τα έργα βρέθηκαν στο χειρότερο σημείο την τελευταίο εικοσαετία.

Η πρόκληση πλέον για το νέο Υπουργό είναι να δώσει την απαραίτητη ώθηση σε ένα Υπουργείο που μπορεί να παίξει το ρόλο της ατμομηχανής της ανάπτυξης. Στην πιο δύσκολη μεταπολιτευτικά περίοδο στην Ελλάδα το ΥΠΟΜΕΔΙ καλείται να παίξει τον ρόλο που εξαρχής ήρθε.

ΤΙ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ
Ο νέος Υπουργός παραλαμβάνει ..προβλήματα. Τα κολλημένα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι το νούμερο ένα πρόβλημα που κληρονομεί. Θα πρέπει τάχιστα να έρθει σε συμφωνία με τις τράπεζες έτσι ώστε η χρηματοδοτική ροή να τρέξει και πάλι. Επίσης καλείται να πείσει τους πολίτες ότι πρέπει να πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων.

Και τα δύο αποτελούν σημαντική πρόκληση καθώς και τα χρήματα «δεν υπάρχουν» αλλά και οι πολίτες έχουν φτάσει σε οριακό σημείο οικονομικά.

Τα οδικά έργα είναι σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης με δεκάδες συμβάσεις να «πέφτουν». Πρώτο στη λίστα της επαναδημοπράτησης πρέπει να μπει το τμήμα του Μαλιακού Κόλπου καθώς η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ είναι η σημαντικότερη αποστολή. Ο δρόμος αναβαθμίζεται από το 1985 και 26 χρόνια μετά η ολοκλήρωση του παραμένει όνειρο..

Τα έργα Μετρό έχουν τη δική τους ιστορία και λίγο πριν την αλλαγή στο Υπουργείο δόθηκε το πράσινο φως για την σύμβαση της Siemens για την ολοκλήρωση των επεκτάσεων της Αθήνας (προς Ελληνικό, Ανθούπολη, Χαϊδάρι). Εδώ ο νέος Υπουργός καλείται να τρέξει τα έργα και να τα αποδώσει στους πολίτες το συντομότερο δυνατό καθώς σχεδόν στο σύνολο τους είναι έτοιμα.

Στο Μετρό Θεσσαλονίκης τα πράγματα δείχνουν πιο ομαλά πλέον αλλά η ατυχία αυτού του έργου είναι παροιμιώδεις και η παρουσία του Υφυπουργού που παρέμεινε στη θέση του (Μαγκριώτης) είναι καίρια.

Στα σιδηροδρομικά έχουμε τις ατελείωτες εργολαβίες στο τμήμα του ΠΑΘΕΠ τόσο στο βόρεια Πελοπόννησο όσο και στο τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός που πάνε από παράταση σε παράταση αναγκάζοντας το τρένο σε ρόλο κομπάρσου στις υπεραστικές μεταφορές της χώρας.

Αναφορικά με τον Προαστιακό της Αθήνας, η κατάσταση είναι για γέλια, καθώς η ηλεκτροκίνηση απουσιάζει ακόμα από την πόλη, τα δρομολόγια είναι αραιά και ο κόσμος προσπαθεί ακόμα να καταλάβει το ρόλο αυτού του μέσου που αλλιώς σχεδιαζόταν και αλλιώς μας προέκυψε.

Το νέο ρυθμιστικό της Αθήνας είναι άλλη μία σημαντική υπόθεση η οποία συζητείται από τα τέλη του 2009 αλλά σχεδόν δύο χρόνια μετά η υπόθεση αυτή δεν λέει να ολοκληρωθεί καθώς υπάρχει και ο φόβος των αντιδράσεων από διάφορους δήμους της Αττικής.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ
Εδώ η λίστα είναι τεράστια καθώς μέχρι τώρα το moto του Υπουργείου Υποδομών ήταν οι εξαγγελίες. Κανένα μεγάλο έργο δεν προωθήθηκε, κανένα δεν δημοπρατήθηκε. Όλα πάνε από αναβολή σε αναβολή.

Η λίστα με τα to do πράγματα που πρέπει να φέρει εις πέρας το Υπουργείο Υποδομών είναι τεράστια:

Να δημοπρατήσει επιτέλους το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Το έργο έχει αναβληθεί 5 φορές!
Να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο. Ο διαγωνισμός έχει αναβληθεί τρείς φορές.
Να δημοπρατηθούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που φέτος κλείνουν 10 χρόνια από την αρχική τους δημοπράτηση (το 2001 επί εποχής Λαλιώτη!!).
Να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί φαντάσματα για την επέκταση του Μετρό και του Τραμ στον Πειραιά. Ο διαγωνισμός του Μετρό είναι σχεδόν 5 χρόνια στον αέρα και το Τραμ δύο!
Να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά (έχει κλείσει δύο χρόνια από την δημοπράτηση του!!).
Να προωθήσει την παραχώρηση όλων των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που είναι περίπου 30!
Να δημοπρατηθεί επιτέλους το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας (ΆΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ- ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ).
Να προωθηθούν τα νέα έργα παραχώρησης (Υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας και Σαλαμίνας και ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Θήβα- Υλίκη).
Να δημοπρατηθούν οι αναβαθμίσεις για τα τελευταία τμήματα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Ροδοδάφνη- Ρίο- Πάτρα που είναι στο συρτάρι μία δεκαετία.
Να προωθηθούν οι παραχωρήσεις των μεγάλων λιμανιών της χώρας.
Να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα της Εξωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Να δημοπρατηθεί η επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα στην Πλατεία Αιγύπτου.
Να ολοκληρωθεί η κατασκευή του Προαστιακού της Αθήνας και να λειτουργήσει επιτέλους η ηλεκτροκίνηση 7 χρόνια μετά την πρώτη λειτουργία του μέσου.

Η λίστα είναι κυριολεκτικά ατελείωτη καθώς επί 20 μήνες το έργο που δεν παράχθηκε στο Υπουργείο Υποδομών που δημοπράτησε μόνο επιμέρους έργα υποδομών είναι πολύ μεγάλο.

Ας ελπίσουμε ότι δεν θα ακολουθηθεί η ίδια στρατηγική και πως επιτέλους θα γίνει στροφή και θα γίνει αντιληπτό πως χωρίς έργα δεν νοείται ανάπτυξη και απασχόληση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα