Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: σχεδόν στο μισό η πρόοδος του έργου, σύντομα οι μελέτες για Σταυρούπολη-Εύοσμο

κείμενο από το ypodomes.com
Τη δημοπράτηση των οριστικών μελετών για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά δρομολογεί η Αττικό Μετρό, όπως ανακοίνωσε ο διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την εορτή της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα, της πρώτης εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο του σταθμού Πανεπιστήμιο.

Ήδη στο επόμενο διάστημα αναμένεται η δημοπράτηση της β΄ και τελικής φάσης του διαγωνισμού για την επέκταση προς Καλαμαριά, με το που θα εγκριθούν τα τεύχη δημοπράτησης από τη Διαχειριστική Αρχή, ενώ όπως γνωστοποίησε ο κ. Κωνσταντινίδης έπεται η επέκτασης προς Εύοσμο, η γραμμή Τούμπα- Χαριλάου και η επέκταση προς το Αεροδρόμιο. Με την κατασκευή των επεκτάσεων η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα αποτελεσματικό δίκτυο Μετρό.

«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης. Τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 41,2%, η διάνοιξη σηράγγων στο 69% που αντιστοιχεί σε περίπου 11,5 χλμ., ενώ αρχίζουν οι εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στους σταθμούς που ολοκληρώνονται ξεκινώντας από τον «Ευκλείδη».

Ήδη, στην Κίνα, έχει γίνει η παραλαβή των κλιμακοστασίων, ενώ παράλληλα προχωράει η κατασκευή των ανελκυστήρων, στην Ελλάδα, ανέφερε ο διευθυντής έργων Μετρό Θεσσαλονίκης.

Αναφερόμενος στις αρχαιολογικές ανασκαφές, ο κ. Κωνσταντινίδης δήλωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη, με ποσοστό ολοκλήρωσης περίπου 57%.

«Η αρχαιολογική έρευνα εκτελείται στις θέσεις Διακλάδωση προς Σταυρούπολη και στους σταθμούς «Δημοκρατίας», «Βενιζέλου» , «Αγίας Σοφίας» και «Φλέμινγκ». Εκτιμούμε ότι εντός του Δεκεμβρίου θα ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα στο σταθμό «Φλέμινγκ» καθώς και στη Διακλάδωση προς Σταυρούπολη, ώστε να γίνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Μοναστηρίου», σημείωσε.

Επιπλέον, ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε ότι σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στο Σ.Σταθμό, στον Επίσταθμο όπου βρίσκονται στη φάση ολοκλήρωσης, στο «Συντριβάνι», στο «Πανεπιστήμιο», στον «Ευκλείδη», στη «Φλέμινγκ», στην «Ανάληψη», στο Αμαξοστάσιο και στις σήραγγες. Συνολικά υπάρχουν εννέα μέτωπα εργασίας.



Σχετικά με το θέμα των απαλλοτριώσεων, ο διευθυντής έργων Μετρό Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι το ζήτημα αυτό συνιστά πρόβλημα για την επιτάχυνση των εργασιών. Σημειώνεται ότι εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις στο σταθμό «Πατρίκιο» και στη διακλάδωσή του, στους σταθμούς «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία», σε τμήμα του Αμαξοστασίου και στο σταθμό «Παπάφειο».

Παράλληλα, στην εκδήλωση αυτή εγκαινιάστηκε η πρώτη κοινή δράση του Μετρό Θεσσαλονίκης με τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.

Τη σημασία της συνεργασίας της Αττικό Μετρό/Μετρό Θεσσαλονίκης, με το ΑΠΘ και τα υπόλοιπα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της πόλης, με τους φοιτητές και τις κοινότητες των νέων για να γίνει η πόλη πιο λειτουργική και βιώσιμη, υπογράμμισε ο υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ, Γιάννης Μαγκριώτης.

Ο υφυπουργός, επίσης ανέφερε ότι «σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο σχεδιάζονται και θα κατασκευαστούν κοντά στον σταθμό «Πανεπιστήμιο» του Μετρό, parking αλλά και υποδομές, για να υποστηρίζουν δραστηριότητες. Ο καλλιτεχνικός και αισθητικός σχεδιασμός των σταθμών είναι ένα κοινό πεδίο δράσης. Οι σταθμοί του Μετρό δεν πρέπει να είναι απρόσωποι χώροι, αλλά πρέπει να είναι ζωντανοί, λειτουργικοί, να αναδεικνύουν την ιστορία και τον πολιτισμό κάθε περιοχής και να προσφέρονται για τις δραστηριότητες των πολιτών».

Ο κ. Μαγκριώτης βεβαίωσε ότι όπως από την αρχή στήριξε αυτή τη συνεργασία, θα συνεχίσει να την υποστηρίζει, ενώ αναφέρθηκε και στη γενικότερη συνεργασία του Μετρό Θεσσαλονίκης με φορείς της πόλης, λέγοντας ότι ήδη έχει αποδώσει και η συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τις αναπλάσεις των περιοχών που κατασκευάζονται οι σταθμοί του Μετρό.

«Η ανάπλαση της περιοχής της Αγίας Σοφίας είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα, το ίδιο θα συνεχίσουμε και με τον δήμο Καλαμαριάς, όπου η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής πιστεύω ότι θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο το 2012. Ο ίδιος δρόμος θα ακολουθηθεί και για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα