Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Ανάπλαση Φαληρικού Δέλτα: Vinci, Hochtief, Άκτωρ, JP, ΤΕΡΝΑ θέλουν το έργο του Ιδρύματος Νιάρχου

κείμενο από το ypodomes.com
Ξεκινά η «μάχη» για τη μοιρασιά μιας πίτας κατασκευαστικών έργων αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ, με επίκεντρο το έργο για την ανάπλαση του φαληρικού μετώπου και την κατασκευή στον χώρο του παλαιού Ιπποδρόμου του «Κέντρου Πολιτισμού - Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος».

Το τελευταίο περιλαμβάνει πάρκο έκτασης 170.000 τ.μ. και τις νέες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, καθώς και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η κατασκευή του Κέντρου προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2015, ενώ μέρος της χρηματοδότησης έχει εξασφαλιστεί από κονδύλια του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττικής και από δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».

Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να προχωρήσει με ταχύτατες διαδικασίες την αποδέσμευση κοινοτικών κονδυλίων ύψους 215 ευρώ για την ανάπλαση, υποβοηθούμενη από την «Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα», καθώς και ότι το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» έχει δεσμευτεί για τη χρηματοδότηση με άλλα 300 εκατομμύρια ευρώ του υπόλοιπου έργου, το ενδιαφέρον των μεγάλων ξένων και ελληνικών κατασκευαστικών είναι αυτονόητο.

Και αυτό, διότι είναι ένα ιδιωτικό έργο, που δεν θα έχει τον βαθμό των εμπλοκών που έχουν εμφανίσει τα δημόσια έργα στη χώρα. Έρχεται, δε, σε μια στιγμή που τα προβλήματα χρηματοδότησης των άλλων μεγάλων έργων της έχουν παγώσει κάθε μεγάλη κατασκευαστική δραστηριότητα και οδηγούν σε ζημίες τις ελληνικές εισηγμένες.

Η σημαντική αυτή... λεπτομέρεια έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ελληνικών και ξένων κατασκευαστικών ομίλων, που πλέον προσανατολίζονται στην ανάληψη έργων με τον ελάχιστο δυνατό κίνδυνο εγγραφής «επισφαλειών». Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, συμμετοχή στον διεθνή διαγωνισμό που θα πραγματοποιηθεί αναμένεται να δηλώσουν, από το εξωτερικό, η γαλλική Vinci και η γερμανική Hochtief και, από ελληνικής πλευράς, οι Ελλάκτωρ, J&P και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Μάλιστα, αυτές τις ημέρες εκπρόσωποι των κατασκευαστικών παραλαμβάνουν τους φακέλους για την κατασκευή του Κέντρου Πολιτισμού, με τις προσφορές να αναμένεται να κατατεθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2012 και τον Μάρτιο να αναδειχθεί ο ανάδοχος.



Το master plan
Μετά τα μέσα του 2012 είναι προγραμματισμένο να δημοπρατηθεί και το έργο της ανάπλασης, συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, ώστε ο ανάδοχος να οριστεί στις αρχές του 2013 και το έργο να ολοκληρωθεί έως το 2015, οπότε και θα παραδίδεται και το Κέντρο Πολιτισμού.

Το master plan του έργου ανάπλασης και του Κέντρου Πολιτισμού έχει ήδη ολοκληρώσει ο αρχιτέκτονας Ρέντσο Πιάνο, ενώ την αρχιτεκτονική μελέτη για την Όπερα, τη Βιβλιοθήκη και το Πάρκο έχει φέρει εις πέρας το ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο Betaplan των Ιωάννη Βεντουράκη και Παναγιώτη Ταβανιώτη. Η ανάπλαση του φαληρικού όρμου αφορά έκταση 760 στρεμμάτων και προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη «βύθιση» της παραλιακής λεωφόρου και την ενοποίηση του όλου χώρου με την έκταση του παλαιού Ιπποδρόμου.

Το Πάρκο «Σταύρος Νιάρχος» θα καταλαμβάνει το 85% της συνολικής υπό διαμόρφωση έκτασης στον Ιππόδρομο, ενώ τα κτίρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Λυρικής Σκηνής θα καλύπτουν το 15%. Το Πάρκο θα οδηγεί σταδιακά σε λόφο ύψους 32 μέτρων και κάτω από αυτό τα δύο κτίρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα ενώνονται σε μια ενιαία δομή με γυάλινη πρόσοψη, με συνδετικό κρίκο την «Αγορά», έναν υπαίθριο χώρο συνάντησης, που θα αποτελεί παράλληλα κοινή πύλη εισόδου προς τη Βιβλιοθήκη και τη Λυρική Σκηνή.

Στο έργο περιλαμβάνεται και η «πράσινη οροφή» της Βιβλιοθήκης και της Λυρικής Σκηνής, η οποία θα μειώσει σημαντικά τις απαιτήσεις κλιματισμού των κτιρίων, και η φωτοβολταϊκή στέγη, που θα παράγει ενέργεια για τις ανάγκες των δύο κτιρίων.

Τι αναφέρει η μελέτη της Boston Consulting Group
Το έργο, συνολικού κόστους 566 εκατ. ευρώ (το ίδρυμα έχει χρηματοδοτήσει και τις μελέτες για την ανάπλαση, που θα χρηματοδοτηθεί από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής), πραγματοποιείται σε έκταση γης που ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο και η λειτουργία και διαχείριση του Κέντρου θα περιέλθουν εξ ολοκλήρου σε αυτό.

Μελέτη του οικονομικού και κοινωνικού αντίκτυπου του έργου της Boston Consulting Group εκτιμά ότι το έργο θα δώσει ετήσια απασχόληση σε 1.500-2.400 άτομα κατά την κατασκευή του και 1 δισ. ευρώ βραχυπρόθεσμης και μεσοπρόθεσμης οικονομικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων των άμεσων κατασκευαστικών δαπανών. Η λειτουργία του Κέντρου αναμένεται να αποφέρει στην οικονομική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής 160 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Η ανάπλαση της περιοχής του Φαλήρου, του έργου, δηλαδή, που αφορά τον περιβάλλοντα χώρο του Κέντρου Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος», περιλαμβάνει και τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την κατασκευή της κεντρικής προβλήτας, που αποτελεί ακόμα ένα εμβληματικό στοιχείο του όλου project.

Έτσι, θα καταστεί δυνατή η αίτηση για ένταξη στη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ακόμα, στο project της ανάπλασης εντάσσεται η μεταφορά-μετατόπιση αλλά και η κάλυψη τμήματος της παραλιακής λεωφόρου (βύθιση), καθώς και έργο αντιπλημμυρικής «οχύρωσης» περιοχών των εμπλεκόμενων δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα