Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Ολυμπία Οδός: Έσπασε το φράγμα του 40% η πρόοδος του έργου Πάτρα-Πύργος

 κείμενο από το ypodomes.com

Ακόμα ένα ορόσημο επετεύχθη για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μιας και η πρόοδος στα εργοτάξια του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος της Ολυμπίας Οδού, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com η συνολική πρόοδος ξεπέρασε το 40% και αγγίζει πλέον το 42% όπως ανέφερε και η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου προ ημερών. Προ ημερών το υπουργείο ΥΠΟΜΕ δέσμευσε το ποσό των 27,56 εκατ. ευρώ και με δεύτερη απόφαση πιστοποιήθηκε η 4η καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου. 

Για να γίνει αυτή η πιστοποίηση, όπως σημειώνουν πηγές στο ypodomes.com, θα έπρεπε το έργο να έχει ξεπεράσει το φράγμα του 40% σε σχέση πάντα με την πρόοδο του έργου. Συνολικά το Δημόσιο συμπεριλαμβανομένης της 4ης καταβολής (που μένει να καταβληθεί) έχει προχωρήσει σε πιστοποιήσει του ποσού των 113,92 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 216,62 εκατ. ευρώ που του αναλογούν.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την απόφαση οι τέσσερις πιστοποιήσεις είναι για τα ποσά: 31,23 εκατ. ευρώ, 27,56 εκατ. ευρώ, 27,56 εκατ. ευρώ, και 27,56 εκατ. ευρώ με την τελευταία απόφαση.

Πλέον το έργο κινείται με στόχο το καλοκαίρι να ξεπεραστεί το 55%, δηλαδή σε διάστημα περίπου έξι μηνών να έχει υλοποιηθεί ένα ποσοστό 25% καθώς στις αρχές του έτους η πρόοδος είχε φτάσει το 30%.

Η κατασκευαστική πρόοδος στο Πάτρα-Πύργος έχει πάρει την ανιούσα και πλέον ο μεγάλος στόχος είναι στο τέλος του έτους η πρόοδος να πιάσει 80-85%  και όπως έχει εξαγγελθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δοθεί από φέτος το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου.

Πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ που φτάνει το 60% από 45% στις αρχές του έτους. Στο τμήμα αυτό έχουν προχωρήσει ασφαλτοστρώσεις στο 50% του τμήματος δηλαδή στα 10 από τα 20 χιλιόμετρα και εδώ υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Στο τμήμα που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ, Καραίικα-Γαστούνη, η πρόοδος έχει αγγίξει το 28% από 20% που ήταν στις αρχές του έτους και αναμένεται το επόμενο διάστημα να φορτσάρει. Σε αυτό το τμήμα προχωρούν οι προετοιμασίες για να ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις σε μήκος περίπου 3-4 χιλιόμετρα.

Στο τμήμα της ΑΒΑΞ, Μιντιλόγλι-Καραϊικα, η πρόοδος σκαρφάλωσε στο 37% από το 27% στις αρχές του έτους. Εδώ τρέχουν τα έργα σε βαθμό που υπάρχει η αισιοδοξία πως θα πιαστεί το 50% στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο. Αναφορικά με τις ασφαλτοστρώσεις, αυτές πραγματοποιούνται σε μήκος 4-5 χιλιομέτρων και θα επεκταθούν ακόμα περισσότερο μέχρι το καλοκαίρι.

Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ηλεία

Το Πάτρα-Πύργος μπορεί να είναι ένα μεγάλο έργο που θα φτάσει τον αυτοκινητόδρομο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, αλλά αποτελεί και μια πρωτή για την περιοχή. Θα είναι ο πρώτος κλειστός αυτοκινητόδρομος για τον Νομό Ηλείας η οποία από τις περιοχές ουραγούς στην οδική ασφάλεια θα ανέβει πολλά σκαλοπάτια.

Αυτό καθώς θα αποκτήσει περίπου 50 χιλιόμετρα σύχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου ενώ θα έχει και περίπου 65 χιλιόμετρα αναβαθμισμένης παλιάς εθνικής οδού. Με τα έργα οδικής ασφάλειας που έγιναν στην ΠΕΟ Πατρών-Πύργου πρακτικά ελαχιστοποιήθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία και ίσως και ο μοναδικός νομός στην Ελλάδα με τέτοια χαρακτηριστικά σε άξονα της παλιάς εθνικής οδού.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, γνωστότερος ως Ολυμπία Οδός. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ. Τα έργα έχουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ θα είναι έργο-γέφυρα με το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα