Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: υπογράφεται το έργο για το σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία - Πως θα μεταμορφωθεί η περιοχή

 κείμενο από το ypodomes.com

Θέμα ημέρων είναι η υπογραφή του έργου για τον Σταθμό Μετεπιβίβασης στο Μετρό Θεσσαλονίκης στην περιοχή του σταθμού Νέα Ελβετία. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com είναι πλεόν θέμα χρόνου να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI του βασικού έργου και να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα.

Το έργο σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα έχει διάρκεια περίπου 5 μηνών προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί τα πάντα μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο.  Με την ολοκλήρωσητου θα έχει δημιουργηθεί ένας μεγάλο συγκοινωνιακός κόμβος που θα εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες που θα χρησιμοποιούν συνδυαστικά Μετρό, Λεωφορεία και πιθανώς ΚΤΕΛ.

Η βασική γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία, προβλέπεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήδη προχωρά και η χρηματοδότηση του έργου με τίτλο «Συνοδά υποστηρικτικά έργα του Σταθμού "Νέα Έλβετία" του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης».  Το ποσό το οποίο απαιτείται για τα έργα ανέρχεται σε 13,42 εκατ. ευρώ.

Η υλοποίηση των απαραίτητων έργων θα κλείσει μια από τις τελευταίες εκκρεμότητες για την σύνδεση της γραμμής του Μετρό με το ευρύτερο συγκοινωνιακό σύστημα της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Να θυμίσουμε πως στα τέλη του έτους πέρασε νόμος με τον οποίο η Ελληνικό Μετρό μπορεί να διεξάγει και συνοδά έργα που συνδέονται με το Μετρό ενώ έχει υπογραφεί προγραμματική σύμβαση μεταξύ Ελληνικό Μετρό-Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας-Δήμος Θεσσαλονίκης.

Ποια έργα θα γίνουν στην περιοχή

Τα έργα που θα γίνουν στην περιοχή για το Μετρό Θεσσαλονίκης στον σταθμό Νέα Ελβετία θα αλλάξουν τελείως την όψη της περιοχής η οποία θα μεταβληθεί σε ένα περιφερειακό σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο.  Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνεται:

- η διάνοιξη της εγκάρσιας αρτηρίας Μιχαήλ Ψελλού μεταξύ των Κόμβων με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - N. Μουδανιών και την οδό Παπαναστασίου - Αλλατίνη

- η αναδιαμόρφωση των βασικών ισόπεδων κόμβων σύνδεσης της Μιχαήλ Ψελλού με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών και με την οδό Παπαναστασίου - Αλλατίνη, στην οποία περιλαμβάνεται και η αναδιαμόρφωση των κλάδων σύνδεσης του ανισόπεδου κόμβου της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών με τον ισόπεδο κόμβο της οδού Μιχαήλ Ψελλού με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών

-η κατασκευή ενός σύγχρονου Σταθμού Μετεπιβίβασης (Σ.Μ.) αστικών λεωφορείων, ταξί και μέσων ιδιωτικής μετακίνησης, καθώς και η ανέγερση ισόγειου κτηρίου (στον ευρύτερο χώρο του Σ.Μ., εμβαδού περίπου 90 τ.μ.) που προορίζεται για την υποχρεωτική ανάπαυση των οδηγών των αστικών λεωφορείων κατά την διάρκεια του ωραρίου εργασίας, και κατασκευή χώρου Η/Μ εγκαταστάσεων

Χώροι θα υπάρχουν για λεωφορεία, ΚΤΕΛ και για ταξί, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η κατασκευή χώρου στάθμευσης οχημάτων (park and ride) πλησίον της οδού Μ.Ψέλλου. Θα είναι χωρητικότητας 500 θέσεων ενώ θα είναι προσβάσιμο από την οδό Ψελλού,  αλλά και από την οδό καθ. Ευρυγένη.

Θα γίνουν επίσης έργα οδοποιίας, αποχέτευσης, η/μ, ύδρευσης, φύτευσης κ.α. Στο μέλλον προβλέπεται και η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά λεωφορεία.

Η ΟΣΕΘ ΑΕ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της ανέλαβε και ολοκλήρωσε πλήρως τις μελέτες ενός σύγχρονου νέου Σταθμού Μετεπιβίβασης αστικής συγκοινωνίας άνωθεν του Σταθμού “Νέα
Ελβετία” του Μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και τη συνολική οργάνωση των χώρων στάθμευσης για λεωφορεία και άλλα μέσα. Επιπρόσθετα, με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δ. Θεσσαλονίκης, ο ΟΣΕΘ ανέλαβε και ολοκλήρωσε την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για τη διάνοιξη της οδού Μιχ. Ψελλού μαζί με το σχεδιασμό των απαιτούμενων κόμβων εκατέρωθεν αυτής, για τη λειτουργική σύνδεσή της με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Τα ανωτέρω έγιναν μέσω Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης, της ΟΣΕΘ ΑΕ και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και άλλης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της ΟΣΕΘ ΑΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.. Το συνολικό κόστος των μελετών (ύψους 255.355€. πλέον ΦΠΑ) το ανέλαβε η ΟΣΕΘ με ίδιους πόρους.

Γιατί είναι σημαντικό έργο

Η κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης αστικής συγκοινωνίας, καθώς και η υλοποίηση και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στη Νέα Ελβετία, θα προσδώσει νέα αξία και μεγάλη σημασία στην περιοχή, αναδεικνύοντας τη λειτουργία της, ως κόμβου αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

Έτσι θα διευκολύνεται η πρόσβαση των χρηστών του συγκοινωνιακού συστήματος στον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία», της βασικής γραμμής του μετρό, αναβαθμίζοντας έτσι τη νοτιοανατολική περιοχή της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο που καθορίζεται από τους κανόνες και τις απαιτήσεις της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Ο σταθμός μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία θα γίνει ένας από τους σπουδαιότερους συγκοινωνιακούς κόμβους της πόλης. Αντίστοιχο παράδειγμα στην Αθήνα θα μπορούσαμε να βρούμε το Νομισματοκοπείο ή την Δουκίσσης Πλακεντίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα