Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 28 Μαΐου 2024

H.I.G. Capital - Ποιες είναι οι στρατηγικές κινήσεις σε Real Estate και Logistics

 κείμενο από το ypodomes.com

Για ακόμα 5 χρόνια θα συνεχιστεί το μπαράζ επενδύσεων της H.I.G. Capital στην Ελλάδα το οποίο προγραμματισμένα είναι στα 2,1 δισ. ευρώ. Το Fund έχει μέχρι σήμερα επενδύσει 1,5 δισ. ευρώ ενώ οι επόμενες κλειδωμένες επενδύσεις φτάνουν σήμερα τα 600 εκατ. ευρώ με το ποσό να είναι δυναμικό, καθώς εξετάζονται περαιτέρω ανοίγματα στην ελληνική αγορά.

Η H.I.G σήμερα συγκαταλέγεται στην πρώτη τριάδα των πλέον ενεργών ξένων επενδυτών στην Ελλάδα. Απασχολεί, συνολικά, περίπου 5.000 εργαζόμενους, δημιουργώντας σημαντικό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία. Οι αποδόσεις που καταγράφονται σύμφωνα με εκτιμήσεις των στελεχών της είναι σε επίπεδο 15-17%.

Σε δημοσιογραφική εκδήλωση στη Ρόδο μίλησαν τα ηγετικά στελέχη της H.I.G. στην Ελλάδα για τα σχέδια που είναι σε εξέλιξη. Στην Ελλάδα επιχειρεί μέσω της Inventio και έχει δύο επενδυτικούς κλάδους. Ο πρώτος είναι ο ξενοδοχειακός μέσω της Ella Resorts και ο δεύτερος είναι των logistics μέσω της Streem Global.

Ο επικεφαλής, Κωνσταντίνος Μπήτρος, ανέφερε πως στον τομέα των logistics αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη η ενοποίηση των εταιρειών που έχει αποκτήσει ώστε να λειτουργεί ως ένας ενοποιημένος οργανισμός. Αυτό όπως αναφέρθηκε, θα γίνει σε έναν ορίζοντα περίπου 18 μηνών, δηλαδή περίπου μέχρι το τέλος του 2025.

Οι εταιρείες οι οποίες έχουν αποκτηθεί, είναι οι Μακιός ΑΕ, Βεϊνόγλου ΑΕ, Unit Hellas-Unit Shipping AE, Contrade AE, Light Greece AE, Instant Trans IKE, Nami. Μέχρι σήμερα έχουν συγχωνευθεί όλες οι παραπάνω εταιρείες εκτός από τις Μακιός και Βεϊνόγλου, που θα είναι οι επόμενες που θα ολοκληρώσουν το εγχείρημα.

Τα μεγάλα σχέδια για logistics

Όπως σημείωσε ο Δημητρης Καλλιγέρης COO της Streem Global σήμερα δραστηριοποιούνται σε 5 χώρες οι οποίες θα γίνουν 9: Ελλάδα Σερβία, Βουλγαρία, Μολδαβία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Κύπρος, Βόρεια Μακεδονία και Κόσοβο. Συνολικά εργάζονται 2.500 άτομα, ο τζίρος ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ, οι αποθήκες καταλαμβάνουν 500.000τμ και σήμερα κατέχει το 18% στον χώρο logistics στην Ελλάδα.

Όπως ανέφερε ο ρόλος της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα σημαντικός στα logistics καθώς είναι συντομότερος κατά 10 ημέρες και αποτελεί μια πύλη στην Ευρώπη. "Κάνουμε μεγάλης κλίμακας διακίνηση φορτίων με επίκεντρο την Ελλάδα" είπε χαρακτηριστικά ο κ.Καλλιγέρης. Η Streem Global έχει πλέον ως επόμενο στόχο την επέκταση προς βορρά μέχρι την Κεντρική Ευρώπη ενώ στη χώρα μας αναζητά περισσότερο ακίνητα χωρίς αποθήκες καθώς έτσι μπορεί να διαμορφώνει τους χώρους σύμφωνα με τα standards τα οποία έχει θέσει.

Ο κ.Μπήτρος απέκλεισε κάθε συμμετοχή στα υπό διαμόρφωση μεγάλα logistics parks, Θριάσιο Ι και Θριάσιο ΙΙ καθώς όπως υποστήριξε στα πολυμετοχικά σχήματα χρειάζεται πολύς χρόνος για την λήψη αποφάσεων και προτιμάται η αυτονομία αποφάσεων και δράσεων.

Αντίθετα σε εξέλιξη είναι η μεγάλη επένδυση στον χώρο της πρώην Χαλυβουργίας Ελλάδος όπου τα έργα θα ξεκινήσουν το 2025 και σταδιακά όποιες αποθήκες ετοιμάζονται θα παραδίδονται προς χρήση. Η σταδιακή λειτουργία εκτιμάται πως θα ξεκινήσει από το 2026. Αφορά στη μετατροπή του οικοπέδου σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τρένου, πλοίου, φορτηγών - trimodal) με συνολικό κόστος επένδυσης άνω των €300εκ. Το οικόπεδο εκτείνεται σε 291 στρέμματα και περιλαμβάνει τη δημιουργία αποθηκών 180.000 τ.μ. και 20.000 τ.μ. συνοδών χώρων, με δυνατότητα μεταποιητικών δράσεων.

Το έργο πέρασε από την Διυπουργική Επιτροπή κι εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας τον Μάρτιο του 2023. Έχει, προς ώρας, ολοκληρωθεί η εξυγίανση του οικοπέδου, καθώς και το γκρέμισμα του παλαιού χαλυβουργείου. Στην παρούσα φάση τρέχει η αδειοδοτική διαδικασία. Το έργο ωριμάζει υπό την εποπτεία της Inventio Edge

Σε ερώτηση αν η εταιρεία ενδιαφέρεται για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, υποστήριξε πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει το capacity για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της εταιρείας καθώς σήμερα πέραν άλλων υπάρχει και ένα bottleneck στο τμήμα μέχρι τη Θήβα.

Όπως είπε το θέμα της χρήσης του σιδηροδρόμου ενδιαφέρει ιδιαίτερα την Streem Global καθώς πρόκειται για ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο. Εκτίμησε ότι θέλει τουλάχιστον 3 χρόνια για την αποκατάσταση του δικτύου όταν θα είναι έτοιμο και το δίκτυο στη Σερβία. Μία προσπάθεια που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια για την δρομολόγηση εμπορικών βαγονιών δεν ευδοκίμησε.

Παράλληλα αποκάλυψε πως η εταιρεία έχει παραγγείλει δύο φορτηγά υδρογόνου, τα πρώτα στην Ελλάδα τα οποία θα τα προμηθευτεί από την Volvo. Για την προμήθεια ηλεκτρικών φορτηγών ανέφερε πως δεν βολεύουν ιδιαίτερα καθώς έχουν μικρή αυτονομία και χρειάζονται συχνή φόρτιση.

Τα μεγάλα σχέδια στο Real Estate

Η HIG όμως έχει σε εξέλιξη και ένα μεγάλο πλάνο επενδύσεων στον τομέα του real estate και κυριότερα των ξενοδοχείων. Ο Γιώργος Σταματίου COO της Ella Resorts στην Ρόδο πραγματοποιήθηκε το πρωτο 100% Εlla Resorts που ιδρύθηκε το 2021 καθώς είναι και ο operator του ξενοδοχείου.

Το ξενοδοχειακό συγκρότημα ανακαινίστηκε εκ βάθρων και δόθηκε μεγάλη σημάσια στην αρχιτεκτονική του η οποία υιοθέτησε στοιχεία από την πολιτιστική κληρονομία της Ρόδου. Το κόστος της ανακαίνισης έφτασε τα 45 εκατ. ευρώ η οποία ολοκληρώθηκε στον χρόνο ρεκόρ των 8 μηνών.

Στα κτίρια έχουν ενσωματωθεί τεχνολογίας ενεργειακής απόδοσης όπως η τοποθέτηση φ/β πάνελ ενώ έχουν γίνει και 200 τομές γεωθερμίας που καλύπτουν μέρος της ημερήσιας ανάγκης σε ενέργεια. Σήμερα λειτουργούν στο σύνολο τους τα 750 δωμάτια του τριπλού συγκροτήματος.

Στα Ella Resorts έχουν ενταχθεί 8 ξενοδοχειακές μονάδες σε Ρόδο, Κέρκυρα, Κρήτη,  Αθήνα με δυναμικότητα περίπου 3.000 δωματίων. Στα σχέδια της εταιρείας είναι η επέκταση πέρα από την Ελλάδα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου με ιδιαίτερη έμφαση σε Ιταλία και Ισπανία. Συνολικά ο στόχος είναι να φτάσει στα 10.000 δωμάτια εκ των οποίων περίπου τα 6.000 να είναι στην Ελλάδα.

Στην χώρα μας στόχος της είναι η απόκτηση ξενοδοχείων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: να είναι πάνω στη θάλασσα, να είναι πάνω από 200 δωμάτια και να απέχουν μέχρι και 90 λεπτά από κάποιο αεροδρόμιο. Σε ερώτηση για τυχόν επενδυτική κίνηση στο Ελληνικό, ο κ.Μπήτρος ανέφερε ότι είχε εξεταστεί παλαιότερα αλλά αποκλείστηκε καθώς θεωρήθηκε ακριβό και δεν "βγαίνει" για τον τρόπο με τον οποίο θέλει να επενδύει.

Την εποπτεία των ξενοδοχείων τα οποία είναι με κατηγοριοποίηση Α+ ενεργειακά έχει η Inventio Edge. Σε ερώτηση για την επιλογή εργολάβου, ο κ.Μπήτρος ανέφερε πως προτιμούνται τοπικοί εργολάβοι καθώς ο τελικός στόχος είναι ο μετριασμός της μεταφοράς του κόστους στην τιμή των δωματίων.

Τα ξενοδοχεία που έχει αποκτήσει είναι:

- Τουριστικές Επιχειρήσεις Νότου ΑΕ, Ρόδος (2018), πρώην Aldemar Ρόδου δυναμικότητάς 835 δωματίων, επένδυση 100 εκατ. ευρώ.

- Corfu Holdings ΑΕ Κέρκυρα (ex-Mayor Holdings), δυναμικότητας 1.400 δωματίων (2.500 κλίνες), επένδυση 150 εκατ. ευρώ. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες ανακαίνισης του Αlkyna Lifestyle Beach Resort (πρώην La Grota Verde) όπου θα λειτουργήσει πλήρως ανακαινισμένο την επόμενη σαιζόν , ενώ προετοιμάζονται και οι ανακαινίσεις των Capo Di Cordu και Pelekas Monastery συνολικής δυναμικότητας άνω των 650 δωματίων που θα ξεκινήσουν το Φθινόπωρο του 2024.

- Αγορά ξενοδοχείου πρώην Aldiana Club, στην περιοχή Μόχλου Κρήτης με επενδυτικό πλάνο €50εκ για την ανακαίνιση, επέκταση και αναβάθμιση σε 5άστερο ξενοδοχείο που θα ονομαστεί Rocrita Lifestyle Beach Resort, με συνολική δυναμικότητά 360 δωματίων. Θα λειτουργήσει την τουριστική περίοδο του 2025.

- Αγορά, πρώην ξενοδοχείου Aλθέα, στην Αγ. Μαρίνα Αττικής, δυναμικότητας ~350 δωματίων. Στην παρούσα φάση το έργο ανακαίνισης βρίσκεται σε πρώιμο μελετητικό και δανειοδοτικό στάδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα