Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 8 Μαΐου 2024

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: πόσο θα στοιχίσουν αρχαιολογικά, δίκτυα και απαλλοτριώσεις στο Χερσόνησος - Νεάπολη

 κείμενο από το ypodomes.com

Περίπου 16,5 εκατ. ευρώ εκτιμάται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πως θα κοστίσουν οι υποστηρικτικές εργασίες στο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Με απόφαση του υπουργείου εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 το ανωτέρω ποσό που ουσιαστικά θα χρησιμοποιηθεί για τις πρόδρομες εργασίες.

Αυτές συνοψίζοντααι σε αρχαιολογικές έρευνας, απαλλοτριώσεις, συμβούλους, μετατοπίσεις δικτύων κλπ..

Στο ποσό των 16,5 εκατ. ευρώ εντάσσονται σειρά από δράσεις από πλευράς του Δημοσίου για να μπορέσει να τρέξει το έργο από το ανάδοχο σχήμα. Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου οι εργασιες αφορούν επτά βασικούς άξονες:

1. Αποζημίωση απαλλοτριωμένων ακινήτων και επικειμένων, καθώς και αποζημίωση εναπομένουσας αξίας απαλλοτριωμένων ακινήτων. Οι εκτάσεις που απαλλοτριώνονται ανέρχονται σε 635.000,00 τ,μ. περίπου.

2. Αρχαιολογικές εργασίες και έρευνες, απαραίτητες για την υλοποίηση του έργου.

3. Μετατοπίσεις δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας, που απαιτούνται στο πλαίσιο εκτέλεσης των εργασιών.

4. Υποστήριξη από Νομικό Σύμβουλο κατά τη φάση της κατασκευής του έργου για υποστήριξη θέσεων Αναθέτουσας Αρχής και επίλυση διαφωνιών.
• Τα παραδοτέα του Νομικού Συμβούλου θα αφορούν σε γνωμοδοτήσεις-εκθέσεις επί νομικών θεμάτων που θέτει η Αναθέτουσα Αρχή , σε σχέση με την υλοποίηση της Σύμβασης Σύμπραξης.

5. Υποστήριξη Αναθέτουσας Αρχής από Τεχνικό Σύμβουλο για έλεγχο οριστικών μελετών (οδοποιία, υδραυλικά, γεωτεχνικά, τεχνικά έργα κλπ.) που υποβάλλονται από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ), για όλο το έργο.
• Τα παραδοτέα του Τεχνικού Συμβούλου θα αφορούν σε εισηγήσεις-γνωμοδοτήσεις για κάθε υποβληθείσα μελέτη από τον ΙΦΣ (παρατηρήσεις, διορθώσεις κλπ.).

6. Δαπάνη για δημοσίευση του διαγωνισμού του έργου στον τοπικό τύπο και δαπάνη για δημοσίευση κήρυξης απαλλοτριώσεων.

7. Καταβολή αποζημίωσης στα μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού σύμφωνα με την με 76441/28-07-2022 ΚΥΑ (Υ.Ο.Δ.Δ. 674), «Καθορισμός αποζημίωσης των μελών των γνωμοδοτικών οργάνων του άρθρου 221 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) που συγκροτούνται στο πλαίσιο διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων».

Οι δράσεις αυτές θα πρέπει να έχουν λοκληρωθεί σύμφωνα με την απόφαση, μέχρι το τέλος του 2025. Η λήξη είναι τυπική μιας και τότε ολοκληρώνεται το τρέχον Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης. Κοινώς τα χρήματα μπορεί να έχουν απορροφηθεί πολύ νωρίτερα εφόσον τρέξουν οι διαδικασίες εκ μέρους του Δημοσίου.

Αγκάθι παραμένουν οι απαλλοτριώσεις μιας και οι μεταθέσεις είναι αρκετές στην εκδίκαση των εκτάσεων για να υπάρξει η απόφαση για τα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν.

Να θυμίσουμε πως το έργο υλοποιείται με την μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις 21 Απριλίου 2023. Ανάδοχο είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ - ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη αποτελεί μέρος μιας τριπλέτας έργων πό το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που θα μετατρέψουν τον ΒΟΑΚ από καρμανιόλα που είναι σήμερα σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο. Το μήκος αυτού του τμήματος είναι 22,5 χιλιόμετρα.

Πέρα από το παραπάνω τμήμα, υπογεγραμμένη αλλά με πολύ μικρή πρόδοο είναι το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που εκτελείται ως Δημόσιο έργο με ποσό 186 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Το μήκος αυτού του τμήματος είναι 14,5 χιλιόμετρα.

Το βασικό τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος είναι σε φάση προχωρημένου διαγωνισμού με ανάδοχο την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αν όλη κυλήσουν ομαλά το έργο μπορεί να υπογραφεί στα τέλη του 2024, αρχές του 2025. Σε αυτό το τμήμα θα υπάρχουν και διόδια. Το μήκος εκτείνεται σε 157 χιλιόμετρα ενώ ως προαίρεση συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα