Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 29 Μαΐου 2024

Στο τραπέζι μελέτες για να αντιμετωπιστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε Κηφισό και Flyover Θεσσαλονίκης

κείμενο από το ypodomes.com

Στο στόχαστρο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τίθεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση τόσο στον Κηφισό όσο και στο Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Με απόφαση του το υπουργείο ΥΠΟΜΕ προχωρά σε σύναψη σύμβασης με Τεχνικό Σύμβουλο μέσω διαγωνισμού προκειμένου να αντιμετωπίσει τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκαλούνται καθημερινά στον Κηφισό, αλλά και τις συνέπειες από τα έργα του flyover.

Αντικείμενο της υπόψη σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου είναι η υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ) και της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13) σε επίπεδο μελετών για τις απαιτούμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.

Πιο συγκεκριμένα ο Τεχνικός Σύμβουλος αναλαμβάνει για τον μεν Κηφισό τη Μελέτη Κυκλοφοριακής Βελτίωσης στο τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο του ΣΕΦ στο Φάληρο μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης και για το δε  flyover τον έλεγχο των κυκλοφοριακών μελετών για την ελαχιστοποίηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων στην πόλη της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των έργων.

Πως θα αντιμετωπιστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση του Κηφισού

Σήμερα στον Κηφισό ολοένα και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα παρατηρείται κυλοφοριακό έμφραγμα που δυσχεραίνει την μετακίνηση των οδηγών και δημιουργεί φαινόμενα ντόμινο και σε άλλους βασικούς άξονες στην πόλη.

Τα τελευταία δύο χρόνια γίνεται μεγάλη κουβέντα για την ανάγκη εξεύρεσης λύσεων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό καθώς μαζί με την Αττική Οδό αποτελούν τους δύο σημαντικότερους αστικούς αυτοκινητόδρομους της Αθήνας.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του «Κηφισού», δηλαδή το τμήμα του Οδικού Άξονα από τον ανισόπεδο κόμβο με την ‘Αττική Οδό’ έως τον ανισόπεδο κόμβο με την παραλιακή οδό (ΣΕΦ), θα εκπονηθεί κυκλοφοριακή μελέτη.

Σε αυτό το τμήμα μαζί με το τμήμα της Αττικής Οδού από την Μεταμόρφωση μέχρι την Δουκίσσης Πλακεντίας εντοπίζονται τα σοβαρότερα προβλήματα κυκλοφορίας σε καθημερινό επίπεδο.

Βασικό λοιπόν αντικείμενο του Τεχνικού Συμβούλου είναι η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης η οποία θα επιφέρει βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του «Κηφισού» με μικρές ή μεσαίες κοστολογικές παρεμβάσεις υφιστάμενης υποδομής αλλά και η αναβάθμιση υφισταμένων ή και κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων.

Ειδικά η τελευταία φράση είναι και αυτή που ανοίγει το παράθυρο για την πιθανή πρόσθεση οδικών αξόνων που θα λειτουργήσουν αποσυμφορητικά στον Κηφισό. Παράλληλα η αναβάθμιση υφιστάμενων εναλλακτικών αξόνων θα σημάνει πως κάποιοι άλλοι σημερινοί άξονες θα καλεστούν να πάρουν μέρος της κυκλοφορίας που σήμερα έχει ο Κηφισός.

Σε κάθε περίπτωση θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον που θα καταλήξει η κυκλοφοριακή μελέτη και τι θα προτείνει θα την αντιμετώπιση της σημερινής κατάστασης. Εδώ αξίζει να θυμηθούμε πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από πέρυσι έχει ρίξει στο τραπέζι πρόταση για την δημιουργία ενός νέου άξονα που θα λειτουργήσει ως η λεγόμενη "Παράκαμψη Αττικής" καθώς μιλά για ένα άξονα από την Ελευσίνα μέχρι τα Οινόφυτα που θα λειτουργεί ως μια εναλλακτική πρόταση στις μετακινήσεις της Αττικής και υποστηρίζει πως θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό.

Τι θα γίνει με το flyover

Για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το μεγαλύτερο οδικό έργο της πόλης μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού -που λειτουργεί εν μέρει ως περιφερειακός- έχουν υπάρξει σημαντικές αντιδράσεις από τα προβλήματα που θα επιφέρει το έργο στην ήδη επιβαρυμένη κυκλοφοριακά πόλη.

Εδώ ο Τεχνικός Σύμβουλος θα ελέγξει τις κυκλοφοριακές μελέτες που θα έχουν ως στόχο την ελαχιστοποίηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων από το έργο. Δηλαδή, θα ελέγχει, αξιολογεί και θα καθοδηγεί σε συνεργασία και την σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας, τους Ανάδοχους που θα εκπονούν τις μελέτες Κυκλοφοριακών κατά την διάρκεια της κατασκευής.

Επίσης θα εξασφαλίζει, ότι οι κυκλοφοριακές μελέτες που θα εκτελούνται από τους ανάδοχους μελετητές, θα συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές/οδηγίες και τα πρότυπα ελαχιστοποιώντας τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου.

Να θυμίσουμε πως το έργο υπεγράφη ως Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα στις 19 Δεκεμβρίου 2022 και έχει καταληκτική ημερομηνία στα τέλη Μαϊου του 2027. Το σχήμα ΑΒΑΞ - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ έχει αναλάβει τα έργα.

Οι συνθήκες για το ίδιο το έργο δεν είναι ανέφελες καθώς έχουν υπάρξει προσφυγές οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες έχουν μετατεθεί χρονικά για να συζητηθούν στο τέλος του έτους.

Το έργο έχει ως στόχο την κυκλοφοριακή αναβάθμιση και αστικοποίηση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης στο τμήμα από τον Α/Κ K5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών) μήκους 13χλμ.και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Για τη διαχείριση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την κατασκευή του έργου, έχει συσταθεί Συντονιστική Επιτροπή υπό τον Υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης, με σκοπό τον συντονισμό όλων των αρμοδίων και εμπλεκόμενων φορέων για τον καθορισμό των απαραίτητων παρεμβάσεων και τη δρομολόγηση των απαιτούμενων ενεργειών για τη μείωση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων από τον περιορισμό της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή Οδό, κατά τη διάρκεια υλοποίησης του υπόψη έργου.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ήδη υιοθετηθεί ενέργειες για την επιτόπια παρακολούθηση της κίνησης και τη δρομολόγηση παρεμβάσεων, κατά την πρόσφατη δε συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής αποφασίσθηκε μια σειρά πρόσθετων παρεμβάσεων, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν και τα εξής:

Πέρα των μελετών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του έργου, που συντάσσονται από τον Ανάδοχο και εγκρίνονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δρομολογείται άμεσα η εκπόνηση μελετών για την άμβλυνση των επιπτώσεων στον γενικότερο πολεοδομικό ιστό της πόλης σύμφωνα με την κάτωθι διαδικασία:

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συγκεντρώνει τις προτάσεις των εμπλεκόμενων φορέων (Τροχαία, ΟΑΣΘ, Περιφέρεια, Δήμοι κ.λ.π) και σε συνεργασία με το Ίδρυμα Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) τις αξιολογεί και συνδιαμορφώνει τα τελικά προτεινόμενα μέτρα.

Εν συνεχεία, τα μέτρα αυτά κατατίθενται για διαβούλευση στο Συντονιστικό Όργανο υπό τον Υφυπουργό Μακεδονίας – Θράκης όπου και οριστικοποιούνται. Τέλος, τα οριστικοποιημένα μέτρα υποβάλλονται με την μορφή κυκλοφοριακής μελέτης εφαρμογής στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπου ελέγχονται και εγκρίνονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα