Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 23 Μαΐου 2024

Ιόνια Οδός: πού προχωρούν αντιπλημμυρικά έργα 47 εκατ. ευρώ - Σε φάση ολοκλήρωσης η γέφυρα Ευήνου

 κείμενο από το ypodomes.com

Επιπλέον εργασίες θα εκτελεστούν για να θωρακιστεί η Ιόνια Οδός αντιπλημμυρικά. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύτηκαν 30 εκατ. ευρώ προκειμένου να πραγματοποιηθούν συμπληρωματικές εργασίες για τον σκοπό αυτό.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση γίνονται για την επείγουσα αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών ανάντι και κατάντι του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού», στις οποίες περιλαμβάνονται και οι «Εργασίες αποδόμησης της οδικής γέφυρας της Παλιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων στον π. Εύηνο, καθώς και η πλήρης ανακατασκευή της, περιλαμβανομένων και όλων των αναγκαίων υδραυλικών έργων προστασίας των βάθρων και διευθέτησης του ποταμού για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, καθώς και των εργασιών προσωρινής αποκατάστασης της οδικής σύνδεσης και διευθέτησης των πάσης φύσεως
αγωγών και δικτύων επί της προς αποδόμηση γέφυρας.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 47 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο θα απορροφηθεί σταδιακά με την εκτέλεση των επιπρόσθετων έργων. Ανεξάρτητος Μηχανικός του έργου είναι η AECOM η οποία συνέδραμε τις υπηρεσίες του υπουργείου ΥΠΟΜΕ στον έλεγχο των μελετών.

Οι εργασίες τέτοιου τύπου δεν είναι οι πρώτες που εκτελούνται καθώς η Ιόνια Οδός είναι ένας νέος αυτοκινητόδρομος και απαιτήθηκαν αντιπλημμυρικά για την προστασία των περιοχών που διέρχεται. Οι πρώτες εργασίες έγιναν στις αρχές του 2023 όπου όπου δεσμεύτηκαν 10 εκατ. ευρώ και πιστοποιήθηκαν 9,58 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ (1η και 2η πιστοποίηση).

Η δεύτερη δόση εργασιών πραγματοποιήθηκαν στα τέλη του 2023 όπου δεσμεύτηκαν 14 εκατ. ευρώ εκ των οποίων αποδόθηκαν στην παραχωρησιούχο 13,41 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (3η-6η πιστοποίηση).

Η 7η πιστοποίηση ύψους 2,87 εκατ. ευρώ που αφορά τις εργασίες ποδόμησης της οδικής γέφυρας της Παλιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων στον π. Εύηνο, καθώς και η πλήρης ανακατασκευή της, περιλαμβανομένων και όλων των αναγκαίων υδραυλικών έργων προστασίας των βάθρων και διευθέτησης του ποταμού για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, καθώς και των εργασιών προσωρινής αποκατάστασης της οδικής σύνδεσης και διευθέτησης των πάσης φύσεως αγωγών και δικτύων επί της προς αποδόμηση γέφυρας.

Με το συνολικό ποσό των 30 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν τόσο οι εργασίες για τον ποταμό Εύηνο όσο και τις προσεχείς πιστοποιήσεις του αναφερόμενου έργου μέχρι ολοκλήρωσης του, καθώς και πιστοποιήσεις εκτέλεσης εργασιών για την αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών ανάντι και κατάντι του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού. Οι συμπληρωματικές εργασίες προβλέπονται στο άρθρο 18.6 της Σύμβασης Παραχώρησης.

Να θυμίσουμε πως με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύτηκαν 18 εκατ. ευρώ για την αντιπλημμυρική θωράκιση του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου στην περιοχή της Πιερίας. Ανάλογες αποφάσεις αναμένονται και για άλλους αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση.

Η γέφυρα Ευήνου

Εκτιμάται πως είναι θέμα χρόνου για να παραδοθεί στην κυκλοφορία η νέα γέφυρα Ευήνου, στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, που αντικαθιστά την παλιά, κατεστραμμένη γέφυρα. Αυτή είχε υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά από τις πλημμύρες του διημέρου 10-12 Δεκεμβρίου 2021.

Συνδέει τους δήμους Μεσολογγίου και Ναυπακτίας, κατασκευάστηκε στη θέση που βρισκόταν η παλιά γέφυρα και σηματοδοτεί την επανασύνδεση της παλιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου-Ιωαννίνων στο ύψος Ευηνοχωρίου, όπως και το τέλος της ταλαιπωρίας των πολιτών.

Η παλιά γέφυρα Ευήνου λειτούργησε το 1967. Η νέα γέφυρα του Ευήνου έχει συνολικό μήκος 242,7 μέτρα και συνολικό πλάτος 13,5 μέτρα (συμπεριλαμβάνοντας και τα πεζοδρόμια), ενώ το κατάστρωμά της είναι πλάτους 7,5 μέτρων.

Το Δεκέμβριο του 2021 η γέφυρα ύστερα από έντονη βροχόπτωση υπέστη σοβαρές φθορές με αποτέλεσμα την διακοπή της διέλευσης των οχημάτων. Την ίδια μέρα κατέρρευσε και η γειτονική σιδηροδρομική γέφυρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα