Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης αλλά με νέα χρηματοδότηση 4 μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα - Δείτε ποια

κείμενο από το ypodomes.com

Οριστικοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες η έξοδος από το Ταμείο Ανάκαμψης τεσσάρων αντιπλημμυρικών έργων λόγω της αναδιάρθρωσης του προγράμματων των δράσεων και την προτεραιοποίηση έργων αλλά και την πίεση χρόνου που υπάρχει. Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως οι αποφάσεις απένταξης δεν σημαίνει την αναστολή των έργων αλλά την διαφοροποίηση χρηματοδότησης.

Αυτό που εκτιμάται πως θα συμβεί είναι να υπάρξει αναμονή μέχρι να επαναχρηματοδοτηθούν.

Σύμφωνα με αποφάσεις που λήφθησαν από το Ταμείο Ανάκαμψης στα έργα που ανακαλούνται οι αποφάσεις ένταξης (και οι όποιες τροποποιήσεις τους) είναι:

-Η κατασκευή έργων ταμιευτήρα Μπραμιανού, αντιπλημμυρικών έργων Γρα Λυγιάς και φράγματος Μύρτου στο Λασίθι της Κρήτης
-Εγγειοβελτιωτικά έργα παραλίμνιων περιοχών Αμβρακίας, Αμφιλοχίας και Βάλτου στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας
-Έργα διευθέτησης ρεμάτων περιοχής Ωραιοκάστρου και κατασκευή απαραίτητων δικτύων ομβρίων
-Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας του Δήμου Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων (Β` φάση)

Τα παραπάνω έργα ύψους 156 εκατ. ευρώ δεν χρηματοδοτούνται πλέον από το Ταμείο Ανάκαμψης καθώς όπως αναφέρεται στις αποφάσεις τα αντιπλημμυρικά έργα (με κωδικό 16882) καταργήθηκαν. Την ανάκληση των αποφάσεων ζήτησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως ο φορέας υλοποίησης των έργων αυτών.

Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως οι σχετικοί διαγωνισμοί προχωρούν χρηματοδοτικά με πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και κατά περίπτωση εξετάζεται η ένταξη τους στο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Για τα 4 έργα έχει υποβληθεί πρόσκληση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Επιχειριακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και κλιματική αλλαγή» ΕΣΠΑ 2021-2027. Η ένταξη τους εκτιμάται ότι μπορεί να επιτευχθεί εντός του 2024 προκειμένου να μπορέσουν οι εν εξελίξει διαγωνισμοί και έργα για να προχωρήσουν και να τελικά να υλοποιηθούν.

Το status quo των 4 έργων

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω υπάρχουν σε εξέλιξη διαγωνιστικές διαδικασίες για τα 4 έργα.

Η έξοδος τους από το Ταμείο Ανάκαμψης και μέχρι αυτά να αποκτήσουν την απαραίτητη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση θα επιμηκύνει τον χρόνο ολοκλήρωσης τους. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι να διαπιστώσουμε σε ποιο σημείο έχουν φτάσει αυτοί οι διαγωνισμοί.

Στο έργο για την κατασκευή έργων ταμιευτήρα Μπραμιανού, αντιπλημμυρικών έργων Γρα Λυγιάς και φράγματος Μύρτου στο Λασίθι της Κρήτης ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 26 Ιανουαρίου 2023. Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 53,5 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει διάρκεια 36 μήνες.

Για τα Εγγειοβελτιωτικά έργα παραλίμνιων περιοχών Αμβρακίας, Αμφιλοχίας και Βάλτου στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 27 Ιανουαρίου 2023. Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 64,5 εκατ. ευρώ και προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί η ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το έργο έχει διάρκεια 36 μήνες.

Για τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας του Δήμου Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων (Β` φάση) ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 28 Δεκεμβρίου 2022. Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 22,3εκατ. ευρώ και προσωρινός ανάδοχος είναι η ΖΙΤΑΚΑΤ με ποσοστό έκπτωσης 37,52%. Το έργο έχει διάρκεια 30 μήνες.

Το έργο διευθέτησης ρεμάτων περιοχής Ωραιοκάστρου και κατασκευή απαραίτητων δικτύων ομβρίων δημοπρατήθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2022 και υπεγράφη το καλοκαίρι του 2023. Έχει κόστος με ΦΠΑ 15,5 εκατ. ευρώ και ανάδοχος είναι η ΕΝΙΠΕΑΣ. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 30 μήνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα