Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 7 Μαΐου 2024

Διπλή Ανάπλαση: Η ΖΙΤΑΚΑΤ προσωρινή ανάδοχος για τα έργα υποδομής στον Βοτανικό

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε πλήρη εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για το τρίτο μεγάλο έργο για την Διπλή Ανάπλαση Βοτανικού - Αλεξάνδρας αυτή τη φορά με τα έργα υποδομής στον Βοτανικό από το Δημό Αθηναίων. Σύμφωνα με πληροφορίες στην διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε στις 5 Μαρτίου συμμετείχαν συνολικά 11 εταιρείες. Από την αποσφράγιση των προσφορών τελικά μειοδότησε η ΖΙΤΑΚΑΤ με ποσοστό έκπτωσης 32,60% και με το πρακτικό του Δήμου Αθηναίων ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος. 

Πιο συγκεκριμένα τα ποσοστά έκπτωσης που έδωσαν τα σχήματα είναι τα ακόλουθα:  ΖΙΤΑΚΑΤ 32,60%, ΟΔΟΣ ΑΤΕ 30,53%, ΕΡΓΟΡΟΗ 16,77%, ΕΚΤΕΡ 16,33%, ΘΕΜΕΛΗ 13.12%, ΑLPHADELTA 12,88%, LM CONSTRUCTIONS 12%, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΡΓΩΝ 11,70, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΤΕΡΝΑ 9,75%, ΕΡΕΤΒΟ 5,42%, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ 1%.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως λόγω της μεγάλης απόκλισης των δύο πρώτων προσφορών από τις ΖΙΤΑΚΑΤ και ΟΔΟΣ ΑΤΕ από τις υπόλοιπες και βάσει του νόμου 4412/2026 για ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές ζητήθηκαν εξηγήσεις όπου και κρίθηκαν επαρκείς. Ο μέσος όρος των 11 συμμετεχόντων ήταν 14,74%

Πλέον αν δεν υπάρξουν προσφυγές το εν θέματι έργο θα περάσει στην προσυμβατική περίοδο. Θα πρέπει να προσκομιστούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, να συνταχθεί η σύμβαση, να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και τελικά να υπογραφεί.

Το έργο είναι τμήμα της μεγάλης αστικής παρεμβασης του μεγαλύτερου Δήμου της χώρας που συμπυκνώνεται στην μετατροπή της περιοχής του Βοτανικού σε μια νέα αστική περιοχή με πράσινα χαρακτηριστικά.

Το τρίτο έργο περιλαμβάνει τα έργα οδοποιίας και κατασκευή δικτύων ομβρίων και αποχέτευσης στην περιοχή του Ελαιώνα. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 37,45 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 30,2 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι ο Δήμος Αθηναίων. Τεχνικός Σύμβουλος της ωρίμανσης του έργου είναι η ΡΟΪΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα υλοποιηθεί υπό την ασφυκτική πίεση των χρονοδιαγραμμάτων καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2026 που ολοκληρώνεται -με τα μέχρι σήμερα δεδομένα- η χρηματοδότηση. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 18 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Να θυμίσουμε πως ήδη από τον Μάιο του 2023 έχει υπογραφεί η σύμβαση για το έργο κατασκευής του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό. Το έργο κόστους 123 εκατ. ευρώ έχει βασική χρηματοδότηση από το ΠΔΕ (115 εκατ. ευρώ) και το σχήμα που εκτελεί τα έργα είναι: ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Επίσης σε δημοπράτηση είναι και το έργο για την ανάπλασης της περιοχής του Βοτανικού και τη δημιουργία ενός νέου πάρκου. Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου θα έχει δημιουργηθεί το μεγαλύτερο αστικό πάρκο της Αθήνας έκτασης 215 στρεμμάτων στον Ελαιώνα, μια από τις πλέον υποβαθμισμένες περιοχές του Δήμου Αθηναίων. Τα έργα έχουν κόστος 37,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Το αντικείμενο του έργου

Η συνολική παρέμβαση στην περιοχή Ελαιώνα περιλαμβάνει:

α)έργα οδοποιίας (κατεδαφίσεις, διανοίξεις, υποβάσεις, ασφαλτοστρώσεις, πεζοδρόμια, οδοφωτισμό) και την εγκατάσταση δικτύων υποδομής, για την αποχέτευση των ομβρίων υδάτων και των ακαθάρτων στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα καθώς και εντός του κοινόχρηστου χώρου της περιοχής της διπλής ανάπλασης. Ειδικότερα στις προς υλοποίηση παρεμβάσεις περιλαμβάνεται επί πλέον, και η «Ανάπλαση της Ιεράς Οδού με ποδηλατόδρομο».

β) έργα Ομβρίων και Αποχέτευσης Η περιοχή παρέμβασης για τις υποδομές ομβρίων είναι βόρεια της οδού Αγ. Πολυκάρπου, όπου δηλαδή έχουν ολοκληρωθεί οι πράξεις εφαρμογής. Τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα περιλαμβάνουν 1. Δίκτυο όμβριων υδάτων 2. Αποχετευτικό δίκτυο ακαθάρτων.Το συνολικό μήκος της παρέμβασης είναι άνω των 400μ, εντός του ακινήτου της Διπλής Ανάπλασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα