Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Προαστιακός Αθήνας: άνοιξε ο σταθμός ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ, ένας από τους πιο κομβικούς σταθμούς του δικτύου!

κείμενο από το ypodomes.com
Χωρίς τυμπανοκρουσίες και φιέστες άνοιξε τις πύλες του ο 26ος σταθμός του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Αθηνών με το όνομα ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ!

Ο σταθμός αν και ήταν έτοιμος εδώ και αρκετό καιρό πήρε το πράσινο φως μόλις πριν από λίγες μέρες για να ξεκινήσει να λειτουργεί.

Ο σταθμός αναδεικνύεται σε ιδιαίτερα κομβικό καθώς:

* Η βασική λειτουργία του είναι σαν σταθμός της γραμμής ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ - ΜΑΓΟΥΛΑ-ΚΙΑΤΟ. Τα τρένα έχουν συχνότητα 3 ανά ώρα. Τα δύο διεξάγουν το δρομολόγιο ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ - ΜΑΓΟΥΛΑ ενώ το τρίτο τρένο (δηλαδή ένα ανά ώρα) πραγματοποιεί το δρομολόγιο ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΜΑΓΟΥΛΑ-ΚΙΑΤΟ. Φυσικά το ίδιο ισχύει και αντίστροφα.
* Η δεύτερη λειτουργία του σταθμού είναι ως σταθμός μετεπιβίβασης με τα υπεραστικά τρένα των δρομολογίων ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (και αντίστροφα) και ΑΘΗΝΑ-ΧΑΛΚΙΔΑ (και αντίστροφα). Με λίγα λόγια σε αυτά τα δρομολόγια πλέον υπάρχει η δυνατότητα αν ο επιβάτης π.χ έχει ξεκινήσει από Θεσσαλονίκη να κατέβει στο σταθμό ΣΚΑ και από εκεί να συνεχίσει το ταξίδι του προς Αεροδρόμιο ή Κιάτο.

Ο σταθμός ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ για το δρομολόγιο ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΜΑΓΟΥΛΑ-ΚΙΑΤΟ βρίσκεται στο μέσον της Αττικής οδού και διαθέτει μόνο μονή σιδηροδρομική γραμμή που εξυπηρετεί και τις δύο κατευθύνσεις (προς Αεροδρόμιο και Κιάτο). Μην μπερδευτείτε καθώς στους ηλεκτρονικούς πίνακες θα δείτε να αναγράφονται τα δρομολόγια και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Για να μεταβεί κάποιος από τον Προαστιακό σταθμό προς τις γραμμές των υπεραστικών τρένων χρειάζεται να ανέβει τις σκάλες, να περάσει την μεταλλική πεζογέφυρα και να διανύσει μια απόσταση 200 μέτρων περίπου. Εκεί θα συναντήσει την αποβάθρα για τα τρένα των δρομολογίων ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (και αντίστροφα) και ΑΘΗΝΑ-ΧΑΛΚΙΔΑ (και αντίστροφα).

Η είσοδος του σταθμού της γραμμής Αεροδρομίου-Κιάτου βρίσκεται επί της οδού Φιλαδελφείας πάνω από την Αττική Οδό, ανάμεσα στις στάσεις 7η ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΜΥΛΟΥ και 8η ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΜΥΛΟΥ του Γ9 ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ - Κ. ΜΥΛΟΣ - ΑΧΑΡΝΑΙ.

Ο Σταθμός ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ πρόκειται να γίνει από τους πιο σημαντικούς σταθμούς του δικτύου καθώς είναι μέρος του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών που στην πλήρη λειτουργία του θα είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός κόμβος στην Ελλάδα. Επίσης εξυπηρετεί ένα Δήμο με πληθυσμό που ξεπερνά τις 100.000 κατοίκους και στερούνταν μέχρι σήμερα τις υπηρεσίες του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.

Τα δύο βασικά δρομολόγια του Προαστιακού για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του κοινού είναι τα εξής:

1.ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΘΗΝΑ - ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ με τους σταθμούς:
ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΛΕΥΚΑ, ΡΕΝΤΗΣ, ΡΟΥΦ, ΑΘΗΝΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ. Αυτή η γραμμή ΔΕΝ κάνει στάση στο σταθμό ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ.

2.ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΜΑΓΟΥΛΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ με τους σταθμούς:
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΚΟΡΩΠΙ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΠΑΙΑΝΙΑ/ΚΑΝΤΖΑ, ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ (ανταπόκριση με την Γραμμή 3 του Μετρό), ΠΕΝΤΕΛΗΣ, ΚΗΦΙΣΙΑΣ, ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1 του Μετρό), ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ, ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ, ΜΑΓΟΥΛΑ, ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ, ΜΕΓΑΡΑ, ΚΙΝΕΤΤΑ, ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ, ΚΟΡΙΝΘΟΣ, ΚΙΑΤΟ.

1 σχόλιο:

προαστιακοφιλος είπε...

η πιο καλη ιδεα μιας και μερικοι κωλομαλακιζονται για να πανε ως την αθηνα να παρουν τον οσε η στα ανω λιοσια να παρον λεωφορια ας γινουν σταθμος του ταυρου,κεραμικου λεωφοριο απο τον σκα ως τον σταθμο του μετρο δουκισσης πλακεντιας (στασεις νερατζιωτησσα)ραφηνα και ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ μια ακομα γραμμη που θα ενωσει το πειραια με το περαμα

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα