κείμενο από το ypodomes.com
Σε λίγες μέρες θα ενεργοποιηθεί η συγχώνευση της Τραμ ΑΕ με τον ΗΣΑΠ και την Αττικό Μετρό. Αυτό σημαίνει πως η πορεία του Τραμ από εδώ και έπειτα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξέλιξη του Μετρό.
Σχεδόν 7 χρόνια μετά την επαναλειτουργία του μέσου στην Αθήνα το Τραμ δεν είναι ακόμα ικανό να σταθεί στα πόδια του. Μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις για τα ετήσια αποτελέσματα το Τραμ παραμένει ζημιογόνο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτού του περιβαλλοντικά «πράσινου» έργου για την Αθήνα είναι το πολύ μικρό του δίκτυο. Οι γραμμές που λειτουργούν είναι 3: Αθήνα- Βούλα, Αθήνα-ΣΕΦ, ΣΕΦ-Βούλα. Ενώ υπάρχει ένας δυνατός τερματικός σε Αθήνα και Βούλα, ο αδύναμος κρίκος στο δίκτυο αποδεικνύεται ο τερματικός του ΣΕΦ.
Από εκεί κάποιος για να πάει στον Πειραιά ή να φύγει από αυτόν πρέπει να χρησιμοποιήσεις λεωφορείο ή Μετρό. Αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά καθώς λόγω της μικρής ταχύτητας που αναπτύσσει (περίπου 25χλμ την ώρα) η μετεπιβίβαση δεν ωφελεί τον επιβάτη που προτιμά το λεωφορείο για να ολοκληρώσει την διαδρομή του από και προς τον Πειραιά.
Όταν το μέσο φτάσει στον Πειραιά τότε αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση σε οικονομική κλίμακα καθώς φτάνοντας στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της πρωτεύουσας θα αποκτήσει μερικές δεκάδες χιλιάδες επιβατών.
Αυτό είναι το ένα σκέλος. Η κυοφορούμενη επέκταση του Τραμ μέσω της ανάπλασης της Πανεπιστημίου στα Άνω Πατήσια θα κάνει το Τραμ και πάλι ένα κυρίαρχο μέσο στην Αθήνα που θα έχει δυνατές διαδρομές, δεν θα είναι ανταγωνιστικό προς το Μετρό ενώ θα βοηθήσει στην διακοπή πολλών λεωφορειακών γραμμών.
Ακόμα και από οικονομικής πλευράς όταν το Τραμ θα φτάσει στο κέντρο του Πειραιά και στα Άνω Πατήσια θα κοπούν λεωφορειακές γραμμές. Αυτό θα μειώσει τον απαιτούμενο στόλο σε λεωφορεία (που αντικαθίστανται κάθε 15 χρόνια), σε προσωπικό (το Τραμ έχει τη διπλάσια ή τριπλάσια χωρητικότητα από ένα λεωφορείο), σε έξοδα συντήρησης (τα λεωφορεία καταναλώνουν το πανάκριβο πλέον πετρέλαιο και η συντήρηση τους στοιχίζει μερικά εκατομμύρια ευρώ ετησίως).
Για τους επιβάτες σημαίνει καλύτερος προγραμματισμός των διαδρομών τους καθώς με την τηλεματική και την αποκλειστική λωρίδα κίνησης των Τραμ θα μπορούν να μετακινηθούν με περισσότερη ακρίβεια στον προορισμό τους.
Αν και βρισκόμαστε εν μέσω σφοδρής κρίσης υπάρχει σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την επέκταση στον Πειραιά (που έχει καθυστερήσει και λόγω δικαστικής διαμάχης) ενώ η επέκταση στα Πατήσια σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ και το ΥΠΟΜΕΔΙ λόγω της ανάπλασης της Πανεπιστημίου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2014.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 4 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου