κείμενο από το ypodomes.com
Με την αβεβαιότητα να πλανάται καθημερινά τα τελευταία χρόνια πάνω από την χώρα είναι πλέον ορατό πως τα έργα υποδομής αρχίζουν να παρουσιάζουν φαινόμενα ..σπανιότητας. Το τελευταίο χρόνο γίνεται μια συστηματική προσπάθεια μέσω των εξαγγελιών να κρατηθεί ζωντανή η ελπίδα για έξοδο από την κρίση μέσω των έργων υποδομής.
Τους πρώτους μήνες του 2011 υπήρξαν κάποια αντιφατικά στοιχεία. Από την μία είχαμε κάποιες δημοπρατήσεις οι οποίες έφεραν κάποια χαμόγελα. Από τον Μάρτιο και μετά που το πολιτικό κλίμα επιδεινώθηκε και πάλι, η κατηφόρα των έργων ξεκίνησε και πάλι.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για την αβεβαιότητα της κατάστασης είναι οι συνεχείς αναβολές μεγάλων έργων που θα αναζωογονούσαν τις περιοχές που θα πραγματοποιούνταν οι εργασίες. Μερικά παραδείγματα είναι το Αεροδρόμιο Ηρακλείου, η νέα λιγνιτική μονάδα στην Πτολεμαϊδα, ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο, η μετατροπή του γηπέδου Tae Kwon Do στο Φάληρο και η ανάπλαση του χώρου κ.α
Το δεύτερο πειστήριο είναι οι διακοπές των εν εξελίξει έργων. Εδώ έχουμε το ακόμα χειρότερο δημόσια έργα να διακόπτονται τόσο λόγω προβλημάτων της αναδόχου εταιρείας, όσο και λόγω γενικότερης οικονομικής κατάστασης. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται πάρα πολλά έργα με παραδείγματα την αναβάθμιση του Αεροδρομίου της Σητείας, την ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού τμήματος Πειραιάς- ΣΚΑ, το έργο των Παραγλαύκιων Αρτηριών στην Πάτρα και σωρεία άλλων μεγάλων και μικρών έργων σε όλη την επικράτεια.
Το σημαντικότερο στοιχείο σε όλα αυτά είναι το υπέρογκο ποσό που οφείλει το Δημόσιο στις κατασκευαστικές εταιρείες. Αυτό ανάγκασε στην αποχή που υπάρχει εδώ και μερικές εβδομάδες από τους δημόσιους διαγωνισμούς, διεκδικώντας την πληρωμή μέρους του ποσού που ανέρχεται σε μερικά δις ευρώ.
Η επόμενη κατηγορία είναι το πάγωμα σημαντικών έργων που γίνονται με παραχώρησης και αυτό φυσικά αφορά την κατασκευή των 5 νέων αυτοκινητόδρομων που μαζί με την Εγνατία Οδό θα αποτελέσουν τον σημαντικότερο μηχανισμό ανάπτυξης όταν λειτουργήσουν. Τα προβλήματα με τις υπέρογκες χρεώσεις στις τιμές των διοδίων, οι διάτρητες μελέτες και η γνωστή προχειρότητα αλλά και η οικονομική κρίση έφεραν την διακοπή της χρηματοδότησης από τις τράπεζες αλλά και την απόλυση εκατοντάδων εργατών, τεχνιτών και επιστημόνων.
Το τελικό πειστήριο είναι η έλλειψη μεγάλων έργων σε εθνικό επίπεδο αλλά και μικρού και μεσαίου μεγέθους έργα στις Περιφέρειες. Οι εξαγγελίες είναι καθημερινές και πολλές. Ωστόσο αν δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια τότε όλα αυτά τα εν αναμονή έργα δύσκολα θα πραγματοποιηθούν.
Ακόμα και το εργαλείο του ΕΣΠΑ είναι εγκλωβισμένο στην κατάσταση που βρίσκεται η Ελλάδα και όσο περνά ο καιρό τόσο περισσότερες είναι οι φωνές για την επιτάχυνση του. Όλα τα παραπάνω συστατικά αποτελούν μέρος του συνολικού προβλήματος που υπάρχει.
Ο κατασκευαστικός τομέας σαν πρωτογενής τομέας ανάπτυξης πάντα προσέφερε στην Ελλάδα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η ύφεση του είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα στην οικονομία καθώς με την κατασκευή συνδέονται εκατοντάδες επαγγέλματα. Όταν όλα αυτά φυτοζωούν, φυτοζωεί ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας.
Τα καθημερινά δημοσιεύματα για την τύχη του οικονομικού προβλήματος της χώρας δεν αφήνουν περιθώρια για αυταπάτες. Όμως είναι βέβαιο ότι χωρίς κινήσεις δεν πρόκειται να λυθεί το πρόβλημα. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, μόνο με πολύ δουλειά και λίγα λόγια θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα.
Το ζητούμενο είναι πως θα μας βρει η επόμενη μέρα;
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 4 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου