κείμενο από το ypodomes.com
Μετά το άνοιγμα του σταθμού ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ ο Προαστιακός Σιδηρόδρομους ξαναδίνει ελπίδα στους επιβάτες ότι θα μπορέσει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις συγκοινωνίες της Αττικής. Ο σταθμός των Αχαρνών είναι κομβικός και είναι μέρος του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) το οποίο κατασκευάζεται εδώ και τουλάχιστον 6 χρόνια.
ΣΚΑ
Πρόκειται για ένα τεράστιο συγκοινωνιακό κόμβο αντίστοιχο με σταθμούς του εξωτερικού. Θα διαθέτει τουλάχιστον 5 διπλές πλατφόρμες ενώ από τις γραμμές του θα περνούν όλα τα Προαστιακά και Υπεραστικά δρομολόγια. Ενημέρωση για τις εργασίες δεν υπάρχει αλλά ούτε και σαφές χρονοδιάγραμμα για την εξέλιξη αυτού του σημαντικού κόμβου.
Η στρατηγική του θέση φάνηκε από την πρώτη μέρα λειτουργίας του σταθμού ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ που δέχθηκε πολλούς επιβάτες που πλέον μέσω αυτού του σταθμού έχουν την επιλογή για δρομολόγιο υπεραστικό ή προαστιακό.
Στον διευρυμένο σταθμό ΣΚΑ τα Προαστιακό δρομολόγια θα διακλαδώνονται προς όλες τις κατευθύνσεις που υπάρχουν ή πρόκειται να υπάρξουν.
ΘΗΒΑ-ΧΑΛΚΙΔΑ
Αν και ο αρχικός σχεδιασμός περιελάμβανε και αυτά τα δύο δρομολόγια προς το παρόν διεξάγονται από τον ΟΣΕ. Καμία ενημέρωση δεν υπάρχει για την τύχη τους ενώ ειδικά στην περίπτωση της Χαλκίδας η ηλεκτροκίνηση έχει ολοκληρωθεί εδώ και 1,5 χρόνο. Το πιθανότερο σενάριο θα είναι η αναμονή εγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης μέχρι το Σταθμό Λαρίσης έτσι ώστε να ξεκινήσουν τα Desiro για την πρωτεύουσα της Εύβοιας.
ΛΑΥΡΙΟ-ΡΑΦΗΝΑ
Ειδικά για το Λαύριο είχε ανακοινωθεί η επέκταση από το 2006 με τυμπανοκρουσίες, μάθαμε την χάραξη (νέος κλάδος που θα ξεκινά από το σταθμό ΚΟΡΩΠΙ και θα καταλήγει στο ΛΑΥΡΙΟ), μάθαμε τους σταθμούς, μάθαμε ότι προβλέπεται να γίνει με ΣΔΙΤ.
Από τότε πέρασαν αρκετά χρόνια και η επέκταση του Προαστιακού για το Λαύριο πιο πολύ με ανέκδοτο μοιάζει παρά με ένα μελλοντικό σχέδιο που απλά δεν μπορεί να υλοποιηθεί λόγω της κατάστασης του Οργανισμού.
Η Ραφήνα επρόκειτο να είναι η τελευταία επέκταση που θα έφτανε μέχρι το λιμάνι της πόλης αλλά εκεί έχει μείνει εντελώς εκτός πλάνου. Και εκεί δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν σταθμοί στα τμήματα που λειτουργούν που είτε κατασκευάζονται είτε πρόκειται στο μέλλον να κατασκευαστούν. Στο βασικό άξονα ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΚΑ ένας σταθμός ο οποίος δείχνει έτοιμος περνώντας αλλά παραμένει εκτός λειτουργίας είναι ο ΤΑΥΡΟΣ.
Δύο ακόμα σταθμοί στο τμήμα αυτό είναι υπό κατασκευή και περιμένουμε την τύχη τους. Είναι οι σταθμοί: ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ. Και οι τρεις σταθμοί ανήκουν στο προσωρινό δρομολόγιο ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ. Κανένα χρονοδιάγραμμα λειτουργίας δεν έχει ανακοινωθεί και για αυτούς.
Το ίδιο ισχύει στο δρομολόγιο ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΚΙΑΤΟ για τον μελλοντικό σταθμό ΖΕΦΥΡΙ που προς το παρόν υπάρχει μόνο στο χάρτη του Προαστιακού στους σταθμούς. Ένας ακόμα σταθμός που προβλέπεται να λειτουργήσει μελλοντικά και είναι υπό κατασκευή είναι ο σταθμός ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟ λίγο πριν το ΚΙΑΤΟ.
ΝΕΑ ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ
Μην ξεχνάμε και την σημαντική εργολαβία που «ξηλώθηκε» πριν από λίγο καιρό και που σερνόταν εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο βασικό αστικό τμήμα ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΚΑ. Εδώ αναμένεται νέος διαγωνισμός για την ολοκλήρωση των υπόλοιπων εργασιών.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 4 εβδομάδες
3 σχόλια:
Οι έλληνες πολιτικοί, με εξαίρεση τον Χαρίλαο Τρικούπη, δεν αγάπησαν ή δεν αγαπούν τον σιδηρόδρομο… Ο Τρικούπης αναφώνησε από βήματος βουλής το "δυστυχώς επτωχεύσαμεν" αφού προηγουμένως είχε κατασκευάσει ή προόριζε να υλοποιήσει κάτι λιγότερο από 3000 χλμ (μαζί με τους σιδηροδρόμους της Μακεδονίας - Θράκης που περιήλθαν από την Οθωμανική Αυτοκρατορία) στην χώρα μας. Αντίθετα οι έλληνες πολιτικάντηδες με την επίφαση της αναβάθμισης του ελληνικού σιδ/κου δικτύου και άλλων "μεγάλων" έργων υποδομών ροκανίσαν τον εθνικό πλούτο, τις παχυλότατες επιδοτήσεις από Ε.Ε. και συνήψαν ασύστολα δάνεια με επαχθέστατους όρους προκειμένου να λειτουργήσουν το κομματοπελατειακό σύστημα και εν τέλει να χρεοκοπήσουν, εν καιρώ απολύτου ειρήνης, την Πατρίδα μας, αφήνοντας μας ως παρακαταθήκη το υλικό επεξεργασίας του βιολογικού στην Ψυτάλλεια. Οφείλουν ή όχι να λογοδοτήσουν για την κατάντια των σημερινών ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά και για την υπόλοιπη κατάντια της Πατρίδας μας;
Αγαπητέ Τρενομανή, δεν νομίζω πως οι Έλληνες πολιτικοί δεν αγάπησαν τον σιδηρόδρομο, τουλάχιστο όχι λιγότερο από τον μέσο πολίτη που πάει παντού με ΙΧ.
Απλά δεν κατασκευάζουν τον σιδηρόδρομο γιατί θα θίξει τα συμφέροντα των ιδιοκτητών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) και των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης. Σε κάθε πολιτισμένη χώρα το μεγαλύτερο μέρος των εθνικών μεταφορών γίνεται με τρένο. ΑΚόμα και η μεταφορά εμπορευμάτων
Υπάρχει χροδιάγραμμα για Π.βασιλίσσης και λυκότρυπα.
3/2012
Δημοσίευση σχολίου