Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Μετρό Αθήνας: δρομολογείται η επέκταση προς Κερατσίνι-Δραπετσώνα με ελαφρύ μετρό!

κείμενο από το ypodomes.com
Την 5η κατά σειρά συνάντηση-διεκδίκηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στα γραφεία της εταιρείας Δρ. Χρήστο Τσίτουρα είχε ο Δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Λουκάς Τζανής, με εκπροσώπους της διοίκησης του Δήμου, στο πλαίσιο της διαρκούς διαβούλευσης ανάμεσα στο Δήμο και την εταιρεία, για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στη Δραπετσώνα και το Κερατσίνι.

Οι προπαρασκευαστικές ενέργειες του Δημάρχου και των εκπροσώπων της διοίκησης, φαίνεται καθαρά πια ότι ευδοκιμούν. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ θετικό κλίμα, ανταλλάχτηκαν απόψεις για το πώς θα αρθεί η αδικία και θα ενταχθούν η Δραπετσώνα το Κερατσίνι, στους αμέσως επόμενους στρατηγικούς σχεδιασμούς της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Ο κ. Τσίτουρας, υπερθεμάτισε του δίκαιου αιτήματος των κατοίκων για επέκταση Μέσου σταθερής τροχιάς στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα στις αμέσως επόμενες επεκτάσεις των γραμμών του μετρό και του τραμ.

Μάλιστα ο κ. Τσίτουρας παρουσίασε στον Δήμαρχο Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Λουκά Τζανή την πρόταση για την κατασκευή σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα σύγχρονου υπογειοποιημένου, γρήγορου και φιλικού προς στο περιβάλλον ελαφρύ μετρό (LRT), το οποίο θα αποτελεί επέκταση του τραμ που θα καταλήξει από το Φάληρο στον Πειραιά και που σύμφωνα με έναν πρώτο σχεδιασμό των υπηρεσιών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα καλύπτει μια απόσταση 4 χιλιομέτρων (πλήρως υπογειοποιημένη) και θα ακολουθεί περίπου τη διαδρομή, που ακολουθούσε το παλιό παραδοσιακό ΤΡΑΜ που κατέληγε στο Πέραμα.

Συμφωνήθηκε ότι θα συνεχιστεί η αγαστή συνεργασία των δύο πλευρών, θα γίνουν από κοινού συναντήσεις με το αρμόδιο Υπουργείο και την Περιφέρεια, για να δρομολογηθεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα η δημοπράτηση και η σύνταξη των σχετικών μελετών, ώστε το έργο να ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ, ενώ ο κ. Τσίτουρας δεσμεύτηκε ότι εντός των επόμενων δύο μηνών οι υπηρεσίες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα ξεκινήσουν σχετικές τοπογραφικές μελέτες.

Ο Δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας κ. Λουκάς Τζανής ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι τα αντανακλαστικά της διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. μας εξέπληξαν, αφού ήδη έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες, ώστε να δημιουργηθεί το τελικό σχέδιο της επέκτασης του MEΤΡΟ, προς το Κερατσίνι και την Δραπετσώνα. Ήμασταν εξαρχής εναντίον κάθε σχεδιασμού υπέργειου ΤΡΑΜ, το οποίο θα ΧΩΡΙΣΕΙ την πόλη στη μέση και αποτελεί το πιο αργό μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς.

Το ελαφρύ ΜΕΤΡΟ έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει πολύ μεγάλες ταχύτητες, εφάμιλλες με εκείνες του ΜΕΤΡΟ, το οποίο εκτός όλων των άλλων, στοιχίζει λιγότερα χρήματα, θα κατασκευαστεί πολύ πιο γρήγορα και θα προσφέρει περισσότερους σταθμούς επιβίβασης σε όλη του την διαδρομή. Επομένως όλα βαίνουν σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας και τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις.

Το ΜΟΝΟ που χρειάζεται είναι η βούληση της Πολιτείας, ώστε να βρεθεί το σχετικό κονδύλι, το οποίο είναι απειροελάχιστο, σε σύγκριση με την εξυπηρέτηση που θα προσφέρει σε 200.000 κατοίκους κι εργαζόμενους του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας».

2 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Εγώ ως Μετρόφιλος θα προτιμούσα βαρύ μετρό, αλλά από το ολότελα...

τρενομανής είπε...

Για ακόμη μια φορά προσπαθούν να κοροϊδέψουν τον φτωχό κόσμο της Δραπετσώνας - Κερατσινίου - Περάματος με ανοησίες του τύπου "υπογειοποιημένο τραμ". Κύριοι σοβαρευθείτε επιτέλους και εκπονείστε ΑΜΕΣΑ μελέτη επέκτασης της γραμμής "1" είτε από το νέο Φάληρο, είτε από τον Πειραιά προς Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα και σταματήστε νε παίζετε το αγαπημένο σας πολιτικό χαρτοπαίγνιο εδώ παπάς, εκεί μετρό, αλλού υπόγειο τραμ πάρτε τελικά επέκταση του επιγείου τραμ το 2040! Μάλιστα δε θα πρέπει μελέτη και δημοπράτηση να γίνουν με ρυθμό υπερεπείγοντος προκειμένου οι επεκτάσεις από Χαϊδάρι προς Πειραιά και από Νέο Φάληρο/Πειραιά προς Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα να εκτελεστούν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ! Οι επεκτάσεις προς τα δυτικά του Πειραιά θα είναι πάντοτε πλήρεις κόσμου, θα ανακουφίσουν κατά πολύ τους υπερκεκορεσμένους δρόμους, ειδικά του κέντρου του Πειραιά και θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη που τόσο ανάγκη έχουν αυτές οι περιοχές. Ούτε "βαρύτερα" τραμ, ούτε ελαφρύτερα "μετρό", ούτε ελαφρύτερα μυαλά. Συμπεριφερθείτε στους κατοίκους του Πειραιά και των δυτικών συνοικιών του όπως συμπεριφέρεστε και στους κατοίκους των βορείων προαστίων στους οποίους δεν αντιπροτείνετε άλλες ελαφρότητες μετρό, αλλά την επέκταση του δικτύου. Στο Κερατσίνι - Πέραμα έχετε έναν ακόμη λόγο να το πράξετε αφού εσείς οι ίδιοι αναίτια καταργήσατε την ηλεκτροκίνητη προαστιακή σιδ/κη σύνδεση Πειραιά - Περάματος και όχι "τραμ Περάματος".

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα