Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

Aυτοκινητόδρομοι: Μοιράζει εκ νέου την τράπουλα ο Χρυσοχοϊδης

κείμενο από το ypodomes.com
Ταυτοχρόνως αλλάζει η στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου προς τις υπηρεσίες και τους φορείς του Δημοσίου για τις οποίες στο εξής «θα χτυπάει κόκκινο» και οι υπεύθυνοι θα αντιμετωπίζουν ευθύνες για εμπλοκές και καθυστερήσεις των έργων αλλά και απέναντι στους εργολάβους, προς τους οποίους ο κ. Χρυσοχοΐδης φέρεται να στέλνει μήνυμα να ενισχύσουν την παρουσία τους στα εργοτάξια και να τρέξουν τα έργα, με βάση τις προκαταβολές που έχουν πάρει.

«Κανένας Ελληνας δεν είναι ικανοποιημένος», απαντά ο υπουργός στο ερώτημα αν τον ικανοποιεί η εικόνα των εργοταξίων, μετά τη συμφωνία του περασμένου Απριλίου που υλοποιείται με άμεσες προκαταβολές προς τους παραχωρησιούχους, συνολικού ύψους 155 εκατ. ευρώ. Η ίδια συμφωνία αναγνωρίζει συνολικό πακέτο εργολαβικών αποζημιώσεων 353,3 εκατ. ευρώ, που θα δοθούν με ξεχωριστά συμφωνητικά, ως εξής: προς την «Ολυμπία Οδό» 130 εκατ. ευρώ, στην «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» 59,5 εκατ. ευρώ, στη «Νέα Οδό» 90,5 εκατ. ευρώ και στην «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» 73,50 εκατ ευρώ.

«Χαμηλοί ρυθμοί»
Ειδικότερα για την εικόνα που εμφανίζουν τα εργοτάξια το τελευταίο τρίμηνο, από το υπουργείο Υποδομών γίνεται λόγος για «χαμηλούς ρυθμούς» και «υποτυπώδεις εργασίες» στην «Ολυμπία Οδό», πλην του αφανούς έργου της επένδυσης σηράγγων, καθώς επίσης ότι «δεν είναι στο φουλ οι μηχανές» και ότι «θα μπορούσε να διπλασιαστεί άμεσα ο ρυθμός κατασκευής των έργων στον άξονα Μαλιακός - Κλειδί και στα Τέμπη».

Παράλληλα αναμένεται τις επόμενες ημέρες να ξεκινήσουν εργασίες στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού, μετά την πρόσφατη έγκριση πίστωσης 25,8 εκατ ευρώ. «Παγωμένα» εξακολουθούν ωστόσο να είναι τα έργα στον άξονα κεντρικής Ελλάδας Ε-65, όπου υπάρχει διαφωνία εργολάβων και τραπεζών για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.

Το υπουργείο Υποδομών διατηρεί πρώτη προτεραιότητά του το ξεκίνημα της κατασκευής των μεγάλων οδικών έργων, που έχουν «παγώσει» εδώ και περίπου τρία χρόνια, λόγω της κρίσης και της διακοπής χρηματοδότησης των τραπεζών. Η κατασκευή τους, όπως αναφέρεται, «θα σηματοδοτήσει την ανάκαμψη της χώρας και της οικονομίας, με ευεργετικά αποτελέσματα στην απασχόληση».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης αποτινάσσει δεσμεύσεις χρονοδιαγραμμάτων για την επανεκκίνηση των έργων διαπιστώνοντας αφ' ενός μεν ότι δεν επιβεβαιώθηκαν οι εξαγγελίες του προκατόχου του Κ. Χατζηδάκη, ενώ εκτέθηκαν ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στη φιέστα της περασμένης άνοιξης στην Ολυμπία Οδό, αφ' ετέρου δε τη δυσκολία και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος, μέχρι την τελική συμφωνία πλήρους επανεκκίνηση των έργων.

Ειδικότερα εκκρεμούν τελικές αποφάσεις της Κομισιόν προκειμένου να καθοριστεί το ύψος των κονδυλίων που θα χορηγηθούν ως επιδότηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως επίσης το ύψος των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, που θα πρέπει να περικοπούν από άλλα έργα και να διοχετευτούν στους αυτοκινητοδρόμους, ως χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.

Επίσης είναι προς αντιμετώπιση θέματα που άπτονται του ανταγωνισμού και της εσωτερικής αγοράς.

Παράλληλα οι σκληρές διαπραγματεύσεις μεταξύ κυρίως των παραχωρησιούχων και των συνολικά 50 λίγων εγχώριων και πολλών ξένων τραπεζών συνεχίζονται σε τεντωμένο σχοινί, με απροσδιόριστη κατάληξη.

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης δίνοντας το μήνυμα ότι πιστεύει πως θα υπάρξει τελική συμφωνία και τα έργα θα ξαναρχίσουν, δεν αποκλείει σε συνομιλητές του ακόμη και το ενδεχόμενο μιας ατυχούς κατάληξης, «η οποία θα ήταν καταστροφική όχι μόνο για τη χώρα και τα έργα, αλλά και για τις κατασκευαστικές εταιρείες και τις τράπεζες».

Ταυτοχρόνως ο κ. Χρυσοχοΐδης φέρεται να αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο περικοπής τμημάτων των έργων είτε ακόμη ιεράρχησης προτεραιοτήτων για την προώθηση των έργων ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες που θα εξασφαλιστούν. «Να ολοκληρώσουμε από τα έργα αυτά που κάνουμε με απλό τρόπο, στο πλαίσιο των αναγκών της χώρας», λέει ο υπουργός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα