Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 4 Απριλίου 2017

Μία μικρή πόλη αφανίζεται κάθε χρόνο από τροχαία, Ευρωπαϊκός στόχος μείωσης 50% μέχρι το 2030

κείμενο από το ypodomes.com
Με μεγάλη επισημότητα σήμερα στην Μάλτα υπεγράφη η δήλωση της Βαλέτας για την οδική ασφάλεια. Το πρωί έγινε η Υπουργική Σύνοδος και μεταξύ άλλων μίλησε η Επίτροπος Violletta Bulc η οποία παρουσίασε τα στοιχεία και μίλησε για ενθαρρυντικά νούμερα, τα καλύτερα των τελευταίων ετών. Να αναφέρουμε ότι ο στόχος της δήλωσης είναι τα ατυχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους να μειωθούν κατά 50% την δεκαετία 2020-2030. Σχεδόν όλοι οι Υπουργοί Μεταφορών που πήραν τον λόγο μίλησαν για τις προσπάθειες που γίνονται στις χώρες τους για την μείωση των θανάτων και ατυχημάτων καθώς και την δέσμευση τους στο στόχο αυτό.
Στις τοποθετήσεις που υπήρξαν ξεκαθαρίστηκε ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι σοβαρό θέμα που αφορά τον κάθε Ευρωπαίο πολίτη. "Είναι ευθύνη όλων καθώς η απώλεια 26.000 είναι απαράδεκτη τόσο σε επίπεδο ανθρώπινου δράματος όσο και σε οικονομικό επίπεδο" αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια υπήρξε ομιλία για τις υποδομές σε αυτοκινητόδρομους και αναφέρθηκε πως πολλές υποδομές χρηματοδοτήθηκαν μέσω του CEF και του TEN-T. Επίσης δύο σημαντικά στοιχεία είναι πως το 50% των θανάτων συγκεντρώνεται σε μόλις 10% του δικτύου στην Ευρώπη και πως το ΤΕΝ-Τ αποδίδει λόγω των επενδύσεων που έχει γίνει και σήμερα είναι υπεύθυνο για το 50% των ταξιδιών από Λετονία μέχρι Ελλάδα. Ένα στοιχείο που παρουσιάστηκε είναι πως ακόμα και σήμερα η συντήρηση αυτοκινητόδρομων δεν είναι προτεραιότητα σε πολλές χώρες και πως θα πρέπει να δοθούν περισσότερα χρήματα σε αυτό τον τομέα. Ακολούθως ζητήθηκε να υπάρξει ένα ταμείο και να πραγματοποιηθούν μεγάλα projects στις υποδομές.
Ένα από τα σημαντικά νέα που προέκυψαν από τη σημερινή Υπουργική σύσκεψη είναι πως από τις 31 Μαρτίου 2018 θα πρέπει υποχρεωτικά στα νέα αυτοκίνητα να υπάρχει το σύστημα e-call το οποίο σε περίπτωση ατυχήματος θα καλεί τις αρμόδιες αρχές για την άμεση ανταπόκριση και διάσωση. Αυτό αναμένεται να μειώσει σημαντικές τις ανθρώπινες απώλειες καθώς συχνά οι θάνατοι συμβαίνουν λόγω της καθυστέρησης αντιμετώπισης του γεγονότος. Επίσης σημαντικό στοιχείο είναι πως από το 2015 υιοθετήθηκε ψήφισμα στο τέλος του 2015 για την αστική κινητικότητα.
Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης μίλησε με κολακευτικά σχόλια για την Επίτροπο Μεταφορών Violletta Bulc και σημείωσε πως η οδική ασφάλεια και οι υποδομές σχετίζεται με την παιδεία και μίλησε για την ανάγκη αλλαγής στον τρόπο έκδοσης των διπλωμάτων. Επίσης τόνισε πως μία από τις προτεραιότητες της Ελληνική Κυβέρνησης είναι η εκπαίδευση και το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει να λειτουργεί μια εκπαιδευτική πλατφόρμα με στόχο την ενημέρωση των νέων. Επίσης είπε πως σύντομα θα υπάρξει μία τροπολογία στην οποία θα μπουν βιωματικές ποινές στα τροχαία ατυχήματα και να δίνει τη δυνατότητα επιβολής τέτοιας ποινής σε αυτούς που προξένησαν ατυχήματα  σε κοινωνική εργασία π.χ. σε νοσοκομεία για να "βιώνουν" αυτό που προκάλεσαν με την οδηγική τους συμπεριφορά.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ανάγκη ανταλλαγής πληροφοριών για την κατάσταση των οχημάτων που πωλούνται από τη μία χώρα στην άλλη με την κατάσταση του οχήματος και των 3 τελευταίων τεχνικών ελέγχων. Αυτό είναι ένα φλέγον θέμα για τη χώρα που τα τελευταία χρόνια έχει στραφεί και πάλι στα μεταχειρισμένα οχήματα. Τέλος ο κος Μαυραγάνης είπε πως η αυτοματοποιημένη οδήγηση πρέπει να εφαρμοστεί με την υποσημείωση πως όταν εφαρμόζονται τέτοιες τεχνολογίες πρέπει να εφαρμόζονται σταδιακά για να είναι αποδεκτές από την κοινωνία.
ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ετησίως 25.500 άτομα χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης, αριθμός που αντιστοιχεί σε μία μικρή πόλη. Αυτός ο αριθμός αν φτάσουμε σε επίπεδο ετών θα δούμε το σοκαριστικό στοιχείο πως από το 2000 στην Ευρώπη έχουν σημειωθεί περισσότεροι από 500.000 θάνατοι από τροχαία, αριθμός εξαιρετικά υψηλός αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι η Ευρώπη αποτελεί από τις πιο εξελιγμένες περιοχές στον Πλανήτη.
Τα δεδομένα που παρουσίασε η Κομισιόν δείχνει ότι ναι μεν υπήρξε μείωση το 2016 κατά 2% όμως σύμφωνα με την ανάλυση τoy ETSC οι θάνατοι από τροχαία πρέπει να πέσουν κατά 11.5% κάθε χρόνο προκειμένου να γίνει εφικτός ο στόχος της Ε.Ε. για μείωση των θανάτων στο μισό μέχρι το 2020. Νούμερο που μάλλον ακούγεται ανέφικτο.
Σχολιάζοντας αυτά τα στατιστικά ο Antonio Avenoso, Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τις Μεταφορές δήλωσε: "Με περίπου 500 θανάτους κάθε εβδομάδα πρέπει να ακολουθηθούν γενναίες δράσεις από τα κράτη-μέλη. Τα πρότυπα ασφάλειας οχημάτων έχει να ανανεωθεί από το 2009. Ένα πλάνο που θα απαιτεί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εισάγουν τεχνολογίες που σώζουν ζωές, όπως το αυτόματο φρένο σε έκτακτες περιπτώσεις, έξυπνο σύστημα ελέγχου ταχύτητα, και υπενθύμιση για τις ζώνες για τους επιβάτες αναβλήθηκε ως τον Μάρτιο του 2018 και ακόμα και τότε θα χρειαστούν πολλά χρόνια μέχρι να εφαρμοστούν αυτές οι αλλαγές. Κάθε μέρα καθυστέρησης σημαίνει επιπλέον αναπόφευκτους θανάτους.
Τα κράτη-μέλη πρέπει επίσης να δώσουν προτεραιότητα στην αστυνόμευση, τις υποδομές βελτίωσης και μέτρα που θα κάνουν ποδηλάτες και πεζούς ασφαλέστερους στους δρόμους. Οι θάνατοι από τροχαία και οι σοβαρά τραυματισμένοι δημιουργούν πόνο και κοστίζουν στην Ευρωπαϊκή Οικονομία δισεκατομμύρια κάθε χρόνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα