Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2018

Τρεις "έξυπνες" επεκτάσεις του Τραμ μπορούν να αλλάξουν την Αθήνα

κείμενο από το ypodomes.com
Σε αόρατο μέσο κινδυνεύει να μετατραπεί το Τραμ της Αθήνας καθώς σε σχέση με το Μετρό ή ακόμα και με τον Προαστιακό (που το τελευταίο διάστημα δείχνει μεγάλη δυναμική) φαίνεται ...θαμπό. Σήμερα, πέραν της επέκταση προς Πειραιά, υπάρχει στα σκαριά σε επίπεδο μελετών δηλαδή, η φυσική συνέχεια της, η επέκταση προς Κερατσινι.
Από εκεί και έπειτα δεν έχουμε δει κάποιο μακροπρόθεσμο πλάνο κυρίως για την επέκταση του μέσου προς τη δυτική πλευρά της Αθήνας και την πληρέστερη διασύνδεση του με τα άλλα μέσα σταθερής τροχιάς.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Πολύζο, Αρχιτέκτων – Πολεοδόμο, Καθηγητή στο ΕΜΠ, μιλώντας στον ypodomes.com υπάρχουν τρεις σημαντικές επεκτάσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν το Τραμ να βρει νέες περιοχές και να λειτουργήσει συμπληρωματικά-τροφοδοτικά προς το Μετρό και το Τρένο. Όπως σημειώνει ο κ.Πολύζος, τo Τραμ μπαίνει στον Πειραιά αλλά όχι με τον καλύτερο τρόπο καθώς υπήρξε συμβιβασμός. Τώρα, το μέγα ερώτημα σταματημένο στο Σύνταγμα δεν πάει εκεί που είναι πυκνοδομημένες περιοχές, δηλαδή στα Πατήσια. Δεν είναι πρόβλημα που για 500 μέτρα επί της Πανεπιστημίου έχουμε παράλληλα μία γραμμή Μετρό, το Τραμ έχει άλλο ρόλο να παίξει. Είναι για μικρότερες μετακινήσεις και συνυπάρχει με τον πεζό, είναι ένα εργαλείο για τις μετακινήσεις, αλλά σήμερα είναι αναποτελεσματικό και πρέπει να περάσει στις βόρειο-ανατολικές περιοχές της πόλης. Εμείς έχουμε προτείνει μία ριζική παρέμβαση για να καλύψει σημαντικές περιοχές της Αθήνας.
Η πρώτη είναι η επέκταση προς την Πατησίων. Είναι η γραμμή Σύνταγμα-Ομόνοια-Πατησίων μέχρι τα Άνω Πατήσια. Μέρος της επέκτασης αυτής άνηκε στη λεγόμενη "πεζοδρόμηση Πανεπιστημίου", παρέμβαση που δυστυχώς δεν προχώρησε ποτέ. Πρόκειται για μία επέκταση περίπου 6χλμ και κόστους περίπου 72εκατ.ευρώ (αν δεχθούμε οτι το ανά χιλιόμετρο κόστος είναι 12εκατ.ευρώ). Σταθμοί προβλέπονται επί της Πανεπιστημίου, στην Ομόνοια, στην Πλατεία Αιγύπρου και κατόπιν: Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αγγελοπούλου, Πλ.Αμερικής, Λυσιατρείο/ Καλλιφρονά, Πλ.Κολιάτσου, Άγ.Λουκάς, Φιξ Γαλατσίου, Λασκαράτου/ Σαρανταπόρου, Άνω Πατήσια (σύνδεση με Γραμμή Μετρό 1).
Η δεύτερη είναι η επέκταση μέσω Ομόνοιας στην οδό Πειραιώς μέχρι τα όρια του Δήμου Αθηναίων (περίπου μέχρι τη Χαμοστέρνας) που θα συνδέεται με το σταθμό Μετρό Κεραμεικός και τον σταθμό του Προαστιακού Ρουφ (σε κοντινή απόσταση). Θα εξυπηρετούσε τις περιοχές του Ψυρρή, Μεταξουργείου, Γκάζι και μέχρι τον Ταύρο ενώ προωθεί την προοπτική ολοκλήρωσης ενός μεγάλου Δακτυλίου Τραμ (Ομόνοια-Πειραιάς-Φάληρο-Συγγρού-Σύνταγμα). Το μήκος του άξονα υπολογίζεται σε 3.5 χλμ., το κόστος αναμένεται να ανέλθει στα 42εκ.€, με τους εξής πέντε σταθμούς: Ομόνοια, Πλ.Κουμουνδούρου, Κεραμεικός, Γκάζι, Πέτρου Ράλλη/Μουσείο Μπενάκη, Ταύρος.
Η τρίτη είναι μία κάθετη γραμμή Τραμ που θα ξεκινά από το Σταθμό Λαρίσης, θα διασχίζει όλη τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και θα τερματίζει πέρα από το Νοσοκομείο Παίδων και μέχρι στην Πανεπιστημιούπολη. Εδώ έχουμε μία εξαιρετική πρόταση καθώς αυτή η γραμμή θα συνδεόταν με τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας και θα δημιουργούσε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο (υπεραστικά και προαστιακά τρένα, τον σταθμό της Γραμμής 2 και λεωφορεία-τρόλεϊ), και ακολούθως θα συνδεόταν με το Σταθμό "Βικτώρια" της Γραμής 1 και επί της Αλεξάνδρας με τον μελλοντικό σταθμό της Γραμμής 4 "Αλεξάνδρας" και πιο ψηλά με τον σταθμό "Αμπελόκηποι" τερματίζοντας κοντά στον μελλοντικό σταθμό της Γραμμής 4 "Πανεπιστημιούπολη".
Αυτή η γραμμή θα εξυπηρετούσε επίσης το Πεδίο του Άρεως, τον Άρειο Πάγο, το γήπεδο του Παναθηναϊκού, τα Νοσοκομεία Ελπίς, Άγιο Σάββα, Παίδων. Το μήκος της έχει υπολογιστεί σε 5χλμ, με κόστος περίπου 60εκατ.ευρώ και 9 σταθμούς.  Σταθμός Λαρίσης, Αχαρνών / Ιουλιανού, Πατησίων / Πλ. Αιγύπτου, Πεδίο Άρεως, Παναθήναια, Άρειος Πάγος, Αμπελόκηποι, Μεσογείων, Νοσοκομεία Παίδων. Όπως λέει ο κ.Πολύζος "ας δώσουμε τη δυνατότητα στο Τραμ να φτάσει Πατήσια, μέσω Πειραιώς μέχρι Ταύρο με τελική στόχευση μέχρι το τέρμα της Πειραιώς για να κάνει δακτύλιο με την υφιστάμενη γραμμή. Τώρα, ο Σταθμός Λαρίσης από ξεχασμένος γίνεται κόμβος και μπορεί μέσω Λ.Αλεξάνδρας να φτάνει στα Νοσοκομεία της Αθήνας και να φτάσει μέχρι Πανεπιστημιούπολη. Το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι περίπου 12-13εκατ.ευρώ και θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι θα αναβαθμίσει συνολικά τη Λ.Αλεξάνδρας".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα